Hjem Lunger Åben debat om rygestop

Rygestop med laserlys

Redigeret 21 september, 2011, 14:11 i Åben debat om rygestop
Den 20. januar 2010 kl. 18.45 røg jeg min sidste cigaret.
Jeg havde røget i 35 år , de sidste mange år 20 stk om dagen. Jeg havde prøvet stort set alt hvad der findes af måder at stoppe på ; nikotinpræparater, hypnose osv. Så jeg havde sådan set begyndt at affinde mig med, at jeg nok skulle ryge indtil den dag jeg døde.
Ved et tilfælde hørte min søster (som også røg) om behandling med laserlys i øret. Vi prøvede og det virkede !!
Det er den mest mærkelige oplevelse jeg har haft ; røgfri i løbet af 10 minutter, uden trang til at ryge .
Dette var om aftenen og behandleren sagde, at hvis vi havde røgtrang næste morgen, havde behandlingen ikke virket .
Jeg har ikke røget siden.

Jeg er helt sikker på at i mit tilfælde, handlede det også om motivation.
Jeg kan kun foreslå andre der gerne vil stoppe med røg, at prøve denne metode som kunne gøre en gammel ryger som mig til ex ryger.

Kommentarer

  • Det lyder da rigtigt spændende. Tillykke til dig og din søster.

    Hvor kan man læse om denne behandling?

    Hvor kan man evt. få den udført?

    Hvad koster det?

    Er der evt. nogle brugere her på nd, der kan fortælle om erfaringer?
  • Da jeg bor i sønderjylland brugte jeg" Larsen Laser" i Tønder, men ellers se på nettet om der er nogen andre.
    Det kostede 500,- . Hvis det ikke var lykkes 1. gang kunne vi få en ekstra gang gratis.
    Jeg ved ikke om det stadig er sådan.

    Håber dette er til lidt hjælp .
    Held og lykke, da jeg ved hvor svært det er :)
  • Rygestop via laserbehandling er en helt ny verden! Jeg håber virkeligt, at flere danskere for fremtiden kan få øjnene op for dette, for det virker nemlig - mildt sagt - hamrende godt. Især det, at det sjældent koster over 1000kr (kilde: http://rygestophjaelp.dk/rygestop-laser ... -med-laser ) gør det værd at overveje for så godt som alle, som jeg ser det.

    Skulle jeg igang med at rygestop igen, ville jeg helt sikkert benytte mig af laserbehandling!!!
Log in eller Registrér for at kommentere.