Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

min kæreste mangler erfaring

Redigeret 28 april, 2011, 16:37 i Åben debat om sex
Hej,

jeg er en kvinde som har en rigtig dejlig kæreste som jeg elsker meget højt, vi har snart været sammen i 3 år. Problemet er at min kæreste (der er et par år ældre end mig) først har debuteret seksuelt som 26 årig og ikke været særligt seksuelt aktiv siden da, jeg derimod har siden tidlig alder været seksuelt aktiv og har udlevet mange fantasier, jeg ved hvad jeg kan lide og har ikke tidligere haft svært ved at nyde sex og har dyrket det med stor glæde og engagement.

Men glæden ved sex er ved at være fuldstændigt væk, sex med min kæreste er som sex med en kejtet teenager, og det er ikke bare lidt vejledning der er behov for alt inden for sex og kærtegn er bare dårligt, nu har han dog fundet klitoris, men det alene gør det jo ikke. Jeg har tegnet og forklaret også undervejs og det er svært for jeg synes absolut ikke det er frækt at skulle guide hele vejen igennem -og det er ikke nok med lyde, det skal skæres ud i pap og bøjes i neon... hvis jeg forsøger at vise noget ved at flytte hans hånd stritter han imod -så er det altså svært.

Han vil gerne når det er mig der har styringen, når det er mig der gør det hele og det gjorde jeg også i starten, men hvis jeg gør for meget så læner han sig tilbage og giver ikke igen, han forsøger at undgå at skulle tilfredsstille mig fordi han ved han ikke er god til det, jeg har gentagne gange forklaret at man må øve sig for at blive god, men det hjælper ikke rigtigt... Jeg var meget sød og pædagogisk i starten, forsøgte at rose når han gjorde noget rigtigt. men det er svært at bevare gnisten og det skinner jo ind imellem igennem og irritationen kommer frem og det hjælper jo ikke at jeg skælder ud. Men når der så går tid imellem jeg får ham til at forsøge sig, ja så har han glemt det jeg forklarede ham sidste gang og så kan jeg forklare forfra -suk!

han kommer også meget hurtigt så jeg, der godt kan lide et langt og gerne lidt vildt/hårdt samleje for at få skedeorgasme får intet ud af samleje -det ville jeg godt kunne leve med hvis jeg ellers blev tilfredsstillet på anden vis, men det gør jeg ikke -og jeg kører ikke i at han ikke holder længe (jeg er sikker på det er fordi han er så uerfaren og har så lidt kropsbevidsthed om sig selv)

Når han forsøger at tilfredsstille mig er det meget mekanisk, han udforsker ikke eller eksperimenterer og han er ultra forsigtigt, så det bliver hurtigt kedeligt og jeg vil ikke fake orgasmer så han tror han er den store elsker og så bare bliver ved med at gøre det der ikke fungerer, jeg prøver at opmuntre til at han prøver sig lidt frem også så det ikke kun skal være mine guidninger, men det er så svært

Jeg vil SÅ gern få sexen til at fungere men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal komme videre, jeg føler lidt det er det hele det er galt med og jeg kan jo heller ikke rette på ham hele tiden hvis han ikke skal miste lysten helt også.

Når jeg prøver attale med ham om hvordan jeg har det med det bliver han pjattet og slår det hen, jeg gætter på det er hans forlegne måde at negligere det på?

Hvad skal vi gøre -jeg vil gerne have et spændende og godt sexliv, jeg vil gerne prøve en masse mere, men lige nu fungere ikke engang den helt almindelige basis-sex og så er det jo svært at gå over i mere avancerede genrer...

Jeg elsker min kæreste, men hvis det skal holde i længden er jeg bare nødt til at få sex der dur jeg håber at nogle af jer derude har nogle gode råd,for jeg sidder fast:-(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har hermed forestillet mig, at få en kæreste som din. Og uh...

    Jeg forstår godt din frustration.

    Har HAN været på banen, og fortalt hvad hans ønsker for jeres sexliv er?

    Menneskers seksualitet er nu en gang umådelig forskellig, og nogle lever i livslange parforhold med (i mangel af andre ord - undskyld hvis jeg støder nogen) standardsex hver anden uge og får tilfredsstillet deres behov derved, andre som vi to har behov for et sexliv af noget andre dimensioner.

    Hvis han er tilfreds med den sex I har, så tror jeg faktisk ikke, at der er noget at gøre. Så er I simpelthen bare for langt fra hinanden.

    Hvis han derimod har trang til noget andet og længes efter at kunne have det sexliv du beskriver for ham som dit ønske, men er hæmmet af følelsen af ikke at kunne tilfredsstille dig og frustrationer over aldrig at ville kunne komme til det, så er der noget at arbejde med.

    I det tilfælde, tror jeg, at I vil kunne komme langt hvis I får hjælp af en kombineret parterapeut og sexolog.
    Jeg har ikke selv erfaring med sådan nogen, men hvis ikke det skulle være relevant at inddrage sådan en i jeres tilfælde, så ved jeg ikke hvornår det skulle være det.
  • Indstillinger
    vi ønsker de samme ting, det er bare svært når vi erfaringsmæssigt er så forskellige, jeg har foreslået en sexolog, det var nemlig også min tanke at det kunne hjælpe, men han kan ikke overskue at skulle snakke med en fremmed om det...

    Jeg vil ham bare så gerne og omvendt, men jeg frygter at det ikke holder i længden hvis der ikke sker noget -eller det ved jeg, men jeg vil bare så gerne finde en løsning....

    Er der nogen der har nogen ideer?
  • Indstillinger
    Det må han komme sig over.

    Det er samme problemstilling som når folk skriver her i debatten angående problemer af diverse slags ved kønsorganerne, og ikke vil gå til læge fordi det åbenbart er pinligt.

    Er det værst at overskride sin grænse og få hjælp til at ændre et problem eller fortsat have problemet og risikere svære følger deraf?

    I jeres tilfælde; at forholdet går i stykker.
  • Indstillinger
    Jeg tror, du skal indstille dig på, at din kæreste aldrig bliver den store udfarende sexløve.

    Det er da muligt, I kan få en god hjælp ved at kontakte en sexolog, og det vil da bestemt også foreslå jer at gøre, men jeg tror ikke helt på, at det vil ændre, at han i den grad foretrækker at være den passive, modtagende part - og at det er det, han tænder mest på, så det vil muligvis være dig, der får det største udbytte af en sådan konsultation, men det behøver heller ikke være dårligt. Som du beskriver det, så virker det tydeligt at han foretrækker at blive styret og domineret af dig, så jeg kunne måske foreslå - hvis du ellers tænder på det, at du så træder endnu mere i karakter og bliver den dominerende, der ganske enkelt - i jeres sexliv vel at mærke - kræver og forlanger de ydelser, du gerne vil have. Du kan starte med at kræve af ham, at I møder op ved en sexolog, og forlange at han deltager aktivt i en sådan samtale. I og med, at I har talt om de her ting, så er han jo også klar over, at i hvert fald du har et problem - og så må han jo vise dig, at han holder så meget af dig, at han vil være med til at gøre noget ved det. Hvis han på det grundlag stadig nægter, så bør du nok tænke ret så grundigt over, hvor meget han i grunden holder af dig, når han ved, du ikke fungerer ordenligt, men ikke engang vil forsøge at hjælpe dig.

    Eventuelt kan I prøve at kontakte foreningen for S/M - SMIL - og bare rolig - det er ikke altsammen noget med piske, læder og kroge fra loftet - der findes et hav af afarter, også i den absolut beherskede afdeling.

    Der vil I muligvis også kunne få nogle værktøjer, så både du og din kæreste kan få mere udbytte af jeres samliv.

    På den anden side, hvis det både er dig og ham, der vil styres, så vil det jo nok ikke holde i længden.
  • Indstillinger
    Hej jeg tænker han er en anden forsigtig type end dig. og i hans natur ligger det til at være blid og følsom ved sex . det er en måde han er på . du siger han er forsigtig . han er den hensynsfulde i et sexliv. og det er svært at lave om. der er en grund til han hele tiden glemmer hvad du lærer ham. måske strider det inde i ham. at gøre noget andet, du må spørge ham om han vil med dig til sexolog. og lære noget nyt. Ellers skal du gøre op er det dit kærligheds forhold du vil bevare eller søger du bedre sex hos en anden mand. Ellers må du have tålmodighed med ham og prøv bare nogle af de andre stillinger med ham og se om han får mere lyst. held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.