Hjem Sex & samliv Seksuel debut

gravid?? hurtigt svar tak!!

Redigeret 13 april, 2011, 15:53 i Seksuel debut
Jeg er 15 år gammel, her for omkring 10 uger siden var mig og en dreng næsten sammen. Han tog kondom på, og vi prøvede så at gøre det, men det var min første gang så det lykkedes ikke. Han gav mig så finger mange gange, og i lang tid og jeg begyndte at bløde lidt.
Men det jeg vil spørge om, er om det er muligt at blive gravid på den måde? altså alle siger jo at der kan være noget på drengens penis selvom han ikke er kommet,for han kom jo ikke før han tog kondom på så.., men er det muligt at noget fra hans penis, skulle være kommet over på hans finger mens han tog kondom på???? går rundt og er så bange, for jeg synes jeg er blevet lidt større. Men jeg har været syg med lungebetændelse de to sidste uger, så har egentlig bare ligget ned det meste af tiden, og har næsten ikke bevæget mig, så kan jo også bare have taget lidt på. Men er stadig vildt bange. Og jeg har haft alle mine menstruationer, og vil næsten være 100% på at jeg også har haft ægløsninger. Ellers vil du/i så ikke lige forklare hvordan man ser man har ægløsning, fordi er det ikke når der er sådan ret meget gennemsigtig/hvidlig slim??

Kommentarer

  • Nej, man bliver ikke gravid af at få finger. Hvis han nu har rørt ved sig selv og fået smurt fingeren ind i sæd, og UMIDDELBART efter har stukket den op i dig – så kan man, hvis man er meget, meget uheldig godt blive gravid af det, men så tåbeligt er der vel ingen, der opfører sig, og det har han vel ikke gjort?

    Så nej, hvis det er foregået, som du fortæller, så er du ikke blevet gravid. At du blødte efterfølgende har givet været, at din kæreste fik brudt din mødom med sin finger. Det skulle i øvrigt ikke undre mig, om du faktisk slet ikke syntes det var så rart endda? Husk – du er din fulde ret til at sige stop, når du ikke finder det rart. Du er din fulde ret til at sige nej, når der er noget af den slags, du ikke vil være med til.

    Nogle kan mærke at de har ægløsning, men de fleste kan slet ikke mærke det, så der er ikke nogen rettesnor for hvordan man ”ser” sin ægløsning. Jeg har f.eks aldrig nogen sinde oplevet noget slim el.lign.

    Men noget tyder i aller højeste grad på, at du har brug for noget seksualundervisning, så det vil jeg bestemt råde dig til at søge en hel masse om. Hvis du kigger rundt i debatterne her på siderne om seksualitet, så er der faktisk en masse gode henvisninger til steder, hvor du kan få en god og saglig information.

    Sørg for at blive godt og grundigt informeret om, dels hvad der sker, når man har sex og dels omkring prævention – og gør det inden, du har sex næste gang.
  • Ja okay, ved godt jeg lyder meget uerfaren.. og ja det er jeg jo også så..
    men det er bare det at jeg synes jeg er blevet lidt større på den nederste del af maven, altså aller aller nederst. normalt er det jo ikke et sted jeg plejer at gå og trykke på, så kan ikke huske hvordan det normalt er, men synes bare stadig det anderledes. men jeg har også trykket rigtig rigtig meget dernede nogle dage, så kan man godt blive hævet af det måske??
    Bare ellers hvordan mærker man sin livmoder?? og hvis man trykker dernede, kan man så mærke sin blære, altså sådan altid?
  • Selv hvis fyren havde fået SÆD på sine hænder og så givet dig finger ville risikoen være virkelig, virkelig lille for graviditet.

    Det er rigtigt, at der kan være sædceller i den præsperm der kommer når fyren er ophidset, men som skrevet ovenfor er risikoen for graviditet ved at fyren har lidt sæd på fingrene og de kommer op i kvinden ekstremt lille - vitterlig næsten ikke-eksisterende.

    Det er ikke ensbetydende med at man ikke skal være forsigtig og bruge kondom fra start til slut. Selvfølgelig skal man det, og man skal da også undlade at sprøjte sæd på kvindens kønsdele og gnubbe det rundt - for en sikkerheds skyld.

    Men du er IKKE GRAVID!!!!!!!

    Helt ærligt; du har ikke haft ubeskyttet sex og du har haft alle dine menstruationer, så jeg forstår ikke du er nervøs.

    Må som Lotte opfordre dig til at læse om sex og kvindelig cyklus på nettet :)

    Ja, man kan godt mærke sin blære.
    Hvis du har gener dernede (er øm og har øget udflåd) må du en tur til lægen og tjekke om du har fået en mindre infektion.

    Men gravid; det er du ihvertfald ikke.
Log in eller Registrér for at kommentere.