Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

hovedpine/svimmelhed og kvalme efterfulgt af opkast- hjælp

Redigeret 9 november, 2011, 05:42 i Hovedpine og migræne
nogle der kan have en ide til hvad der kan være i vejen med mig.

i sommers fik jeg pludselig voldsomhovedpine, med svimmelhed og kvalme efterfulgt af opkast. kunne ikke holde ud at være nogle steder, og endte med at jeg kontaktede vagtlægen efter et par dage. han sendte mig på sygehuset med ambulance, og på sygehuset mistænkte de en blodprop eller hjerne blødning.

jeg fik fortaget en spinal blokade, ctg og mr scanning, men heldigvis ingen blodprop eller blødning i hjernen. men da jeg så ikke fejlede det de mistænkte gjorde de ikke mere og sendte mig hjem.

jeg fik det dog også lidt bedre efter hjemsendelsen, men gik i ca halvanden mdr og døjede med hovedepine og svimmelhed, især hvis det var en lang og hård dag, var den slem.

så fik jeg en periode på en mdr hvor jeg ikke rigtig havde nogle symptomer, og dong så kom den voldsommehovedepine med svimmelhed og kvalme tilbage. havde næsten glemt hvor slemt det var, men fik lige frisket hukommelsen op, for føj hvor havde jeg det slemt igen. efter 1 døgn, var kvalmen så slem at jeg kastede op igen, og derefter begyndte hovedepine og svimmelhed lige så stille at forsvinde, og efter 2 døgn var jeg næsten frisk igen.

en uge efter får jeg endnu et anfald lige så slemt og ender med opkast, for derefter at blive bedre igen. dette kommer nu ca 1-2 gange i ugen. har været ved lægen og fået migræne piller. men de hjælper ikke, så kan vel ikke være migræne. og ja migræne går vel ikke væk ved at kaste op???

er bare kommet dertil at jeg ikke orker mere. det dræner mig fuldstændig at have det så skidt. og er bare efetrhånden så ked.

så vil høre om der er nogle der har oplevet noget lignende, og kan fortælle mig hvad det er??? og hvad jeg kan gøre for at det bliver bedre???
«1

Kommentarer

  • Er du blevet tjekket for epilepsi???
  • Min veinder havde præcis de samme ''anfald'' og hun fik afvide og bekræftet at det var elepsi ..
  • hvad spiser du --skriv ned hver dag over et par måneder --og se om der er noget der gentager sig ved det mad du spiser
    samt hvad du drikker --får du daglig vædske nok ---ikke bare kaffe -men vand----
    jeg kan godt få sugen i maven ---ved kaffe ...men jeg drikker tit 1 glas skumme mælk hvis der er uro det giver en dejlig lindring--du må prøve lidt og være din egen doktor---det er åbenbart ikke alt læger har lige svar på --
    tager du påller ---ryger du ---får du sovn nok --frisk luft nok ---
  • Hej.
    Jeg vil bare fortælle jeg har haft det præcis som dig. Migrænepillerne hjalp ikke. Jeg fandt ud af at jeg ikke kan tåle at drikke vin. Da jeg holdt op med at drikke - ca et halvt glas om dagen og 2 i weekenden forsvandt hovedpine, kvalme og opkast. Jeg prøvede så efter et par år at drikke et glas hvidvin - så fik jeg hovedpine, kvalme og opkastning igen.
    Så det er slut med det.

    Håber du har fået det godt siden du skrev dit indlæg.
    kh. helene
  • Er du blevet tjekket for stress? -Stress kan fremprovokere en form for migræne, som piller ikke kan gøre det store ved..

    Herudover kan kvalmen også fremprovokeres herved (dvs. ubehag grundet konstante smerter), og yderligere kan dette dog også fremprovokeres ved forhøjet blodtryk/ for lavt blodsukker -eller helt tredje; for megen mavesyre..

    Håber du finder disse hints hjælpsomme!

    Matias.
  • Har du tænkt på, at kvalme, hovedpine og opkastninger kan skyldes parfume og kemikalie intollerance! Også kaldet MCS? Du ved jo hvad det IKKE ér, så prøv at læse om det på nettet.

    MVH Likeu
  • Hej. Måske kan det være mèniére - de symptomer du har passer i hvert fald meget godt. Hvordan er din hørelse under anfaldene?
  • Jeg døjede en overgang med migræne. Jeg fik en forfærdeligt hovedpine og kvalme. Når først jeg havde kastet op lettede det på hovedpinen. Ikke at jeg havde det godt, men det hjalp. Det varede som regel nogle timer. En gang dog i to dage.
    Min svigermor havde det også forfærdeligt. Det var ikke alt migrænemedicin, der hjalp hende. Faktisk hjalp det ikke særlig godt.
    På mig hjalp det at tage levertran dagligt. Det tør jeg ikke holde op med, det har jeg prøvet. Migrænen kom igen 14 dage efter.

    Det er et meget gammelt indlæg, men måske kan nogen få glæde af rådene.
  • Hej med dig! Jeg er en pige på 16 år, og har haft det præcis som du beskriver det i 5-6 år. Læs mit indlæg under Hovedepine og Migræne: LÆSNINGEN PÅ MIGRÆNE!
  • Det kan nemt være en form for migræne eller en atypisk hortons eller epilepsi.
    den eneste anbefaling jeg kan komme med er at søg læge og få en hendvisning til en neolitisk undersøgelse

    Mvh
    Bo
Log in eller Registrér for at kommentere.