Hjem Hud og hår Bumser

Meget slem akne - dilemma, hvad skal jeg gøre?

Redigeret 20 april, 2013, 04:53 i Bumser
Hej alle.
Jeg er en pige på 15 år, der har haft en mild form for akne i ca 2-3 år, men nu er den blusset fuldstændigt op de sidste ca 6 mdr. Det er rigtig slemt! Jeg har det også på ryggen og lidt på brystet, men min ansigt er allerværst. Det er simpelthen det værste, og min selvtillid er virkelig blevet påvirket meget. Mine kinder er totalt røde og opblussede og min pande er også slemt.
Jeg har gået til hudlæge i et års tid nu, og har prøvet alverdens cremer gennem tiderne. Min hudlæge har for nyligt anbefalet acne piller med højt indhold af A-vitamin (kan ikke huske hvad de hedder), men der er åbenbart en regel om, at inden jeg kan komme på de piller, skal jeg være på P-piller i 3 mdr inden, fordi man ikke må blive gravid. Jeg har så været hos egen læge, og fået P-pillerne Yasminelle der skulle have en effekt mod uren hud og har et højt indhold af hormoner.
Min mor har været kritisk overfor det, da det er dumt at fylde min krop med en masse hormoner, når jeg ikke engang er seksuel aktiv endnu. Hun har derfor kontaktet egen læge, hvor han siger at jeg ikke behøver det - for det er ikke tit, at P-pillerne har en effekt på akne, så det ville egentlig bare være spild af tid, synes jeg.
Akne pillerne har en hel masse bivirkninger, bl.a. at man ikke må solbade, drikke alkohol og overanstrenge sig mht. idræt. Det er helt ekstremt træls, da jeg skal på de piller lige i sommerperioden, og det betyder jo, at jeg ikke må være ude i solen! Jeg er ved at gå helt i spåner over det, for at sige det ligeud, da jeg har glædet mig sådan til at komme på stranden med veninderne, og nyde sommeren.
Det andet er, at jeg går i niende klasse nu, og det er snart sidste skoledag hvor der bliver holdt fest, og der serveres med sikkerhed også alkohol. Jeg synes det er rigtig træls, for jeg har jo heller ikke lyst til, at alle skal vide jeg tager piller mod akne.
Det er en rigtig træls situation jeg står i, for efter sommerferien skal jeg også på efterskole - en idrætsefterskole, og hvis jeg ikke må lave for meget motion, er det jo rigtig upraktisk!
Jeg er rigtig ked at det hele, og jeg ved virkelig ikke om jeg skal tage de piller, som der tager 6-8 mdr før de virker, eller om jeg skal vente til f.eks. vinterperioden, eller om jeg skal lade helt være? Måske ville solen kunne hjælpe min akne på rette vej, når den engang kommer, det kan man jo ikke vide.
Jeg har virkelig brug for nogle meninger, erfaringer m.m. der kan hjælpe mig lidt på vej. Det er jo let nok for folk at sige, at jeg bare skal begynde på de piller og få det overstået, men det bare ikke så let pga. alle de begrænsninger jeg får.
Håber I kan hjælpe..
Hilsen mig
«1

Kommentarer

  • jeg synes du skal vente med det til vinteren, det er bedst at tage pillerne om vinteren så undgår du sol o.s.v for du skal tage dem i lang tid, du skal ikke ødelægge din sommer p.g.a det piller for vi får kun sommer i 3 måneder så du kan lige så godt nyde sommeren og vent med pillerne til vinter.
  • har i en MATAS DER HVOR DU BOR ---MÅSKE DE HAR Et NATUR PREPERAT SON DU KUNNE PRØVE ----drik godt med vand så din krop kan blive skyllet igennem for affalds stoffer ---
    prov at finde ud af hvad du spiser ..som kan være med til at give udslet ---

    du må have pudder dåsen i tasken så du hele tiden kan duppe ansigtet som er mest synligt og når sommeren er gået må du tage de piller for akne

    denne sommer må du bruge din egen opfundne kreaton for at dække kroppen der hvor det er mest synligt ---
  • Hej
    Jeg syntes at du skal prøve p-pillerne. Ikke nok med at din selvtillid er i bunden på grund af dine akneproblemer, men nu vil lægen også give dig piller hvor du ikke må drikke alkohol eller opholde dig i solen!
    Jeg har været på p-piller i mange år og jeg har praktisk talt ikke haft en eneste bum! Mange af min klassekammerater i folkeskolen fik ordineret p-piller mod bumser og det hjalp meget!!!
    Der er selvfølgelig ikke nogen garanti, men det er da værd at prøve.
  • Hej (:
    Det lyder umiddelbart som Isotretinoin de piller din hudlæge synes du skal begynde på. Mit råd er bare at du sætter sig godt ind i hvad de gør inden du tager beslutningen - for nok virker de, men de er også ret skrappe.

    Du siger at du har prøvet alt creme, det inkludere vel også Basiron?
    Det aktive stof Benzoyl Peroxid der er i cremen hjælper mange inkl. mig selv på trods af at mit også er ret slemt.

    Prøv evt. www.acne.org
    Der er findes virkelig ALT hvad man bør vide om acne. Det er en mand fra USA som selv har haft store problemer med acne som ejer siden. Han her fundet frem til en metode der holder hans hud - og den virker også på mange andre. Han kalder den the Regiment.

    Held og lykke. (:
  • Du er blevet fejlagtigt informeret - Yasminelle indholder et lavt indhold af homoner, og de har faktisk rigtig god effekt på acne (skal prøves i en 3 måneders periode for at se effekten)!
    Jeg er læge og har selv haft acne i ansigt og på bryst/ryg, og har prøvet mange forskellige cremer og mediciner. Lige nu klarer jeg mig fint med Yaz p-piller (=Yasminelle). Så supplerer jeg med Finacea gel, morgen og aften. Forsøg at undgå at pille for meget ved bumserne, og husk at vaske hænderne hyppigt.
    Naturpræparater og "drikke rigeligt og rense kroppen" har ikke evidensbaseret effekt på acne. Det handler ikke om kost, dårlig hygiejne eller at man er "uren". Selvom man jo føler sig uren..

    Håber at du får mod på at prøve p-pillerene, som er en meget mildere behandling end de stærke A-vitaminer. Spørg din læge om du kan få en recept på Finacea gel. Jeg tror du vil mærke en forskel.
  • Jeg synes, at du skal vente til efteråret/vinteren. Du vil fortryde det, hvis du ikke nyder sidste skoledag fuldt ud, samt sommeren. Og saltvand kan faktisk hjælpe på bumserne :).

    Jeg bruger The Regimen fra acne.org, og det er det eneste, der har fjernet alle mine bumser :). Men ja, som LadyApple19 sagde, så kig lidt rundt på den hjemmeside. Der er masser af informationer :3
  • Tusind tak for alle jeres besvarelser - de har hjulpet mig meget, til at træffe min beslutning.
    Jeg er nu begyndt på P-pillerne Yasminelle, og har været det en lille uge, så jeg venter bare til de måneder går, så jeg forhåbentligt kan se resultater :-)

    Spørgsmålet om jeg har brugt Basiron, ja, det har jeg - i store mængder endda! Det var det første middel jeg brugte, og det brugte jeg i et halvandet års tid, til jeg til sidst blev immun overfor det :-( Det hjalp på mig i starten, da min hud slet ikke var så slem, men til sidst kunne den ikke klare det mere. Lige nu er jeg på Epiduo. Det har jeg været på i snart 2 uger, men kan stadig ikke se resultater. Det kan man jo også først se om et par måneder, siger de.

    Er der egentlig nogen, der ved noget om laserbehandling? Jeg kan allerede se nu, at jeg kommer til at få rinmelig mange ar på mine kinder, og det er jeg rigtig ked af.. Jeg har snakket med min mor om det, og hun siger, at det er svært at se nu, hvor tydelige arene bliver, og hvor mange der kommer, da min acne stadig er slem. Men jeg kan tydeligt se, at min hud hvert fald ikke bliver "fejlfri" når det engang er ovre.
    Men så nævnte hun at jeg jo kunne få laserbehandling, hvis det var rigtig slemt. Er der nogen der har prøvet det, har erfaringer eller andet? :-)
  • jeg ville stoppe med at bruge det produkt der gør så du får ar, fordi at man ikke kommer til at se helt rigtig ud igen har jeg set i tv men jeg har ikke afaring desvære jeg ville ønske at jeg kunne hjæpe dig mere :-( ps. har heller ikke selv akne
  • Hej,
    Jeg virkelig sætter pris på, at dette er stor post på acne pleje, naturlige acne pleje er også bedre måde at pleje acne alle naturlige måde.
    Naturlige helbredelsesmetoder for acne ar Healing

    <b>Natural acne ar fjernelse</b> teknikker bruge elementer, der er mest sandsynligt allerede er inde i dit hjem. Tag et kig ind i dit køkken pantry, køleskab, eller badeværelse kabinet til at bestemme, hvad du curently har på hånden til at begynde at behandle acne ar med det samme! Hvis det overhovedet er muligt, bruger økologiske produkter, der har færre pesticider.

    Honey - brug som en ansigtsmaske og anvende en gang om ugen. En type af honning benævnt Manuka honning, der produceres i New Zealand, har et par af de højeste naturlige medicinske egenskaber

    Naturlige aloe-vera - udjævning rene naturlige aloe-vera gel over pletter og ar vil fremskynde helbredelse

    Havregryn - opret en pasta med havregryn og vand og beskæftiger som en maske for derefter at blødgøre huden

    Ice - sted is direkte på acne ardannelse hver aften i et minut eller deromkring
    Rose vand - rense din hud med vat mættet med rosenvand hver morgen og aften

    Jojobaolie - gnid flere dråber i ansigtet flere gange om ugen
    Yoghurt - glatte mejeri økologisk yoghurt i ansigtet flere gange om ugen. Det har naturlige, mælkebaserede alpha hydroxy syrer, som er nyttige i behandling af acne og reducere ardannelse. Dette kunne også bruges dagligt som en ansigts sæbe sammen med en ansigtsmaske!
    http://care.bodyxbeauty.com/acne-scar-skin-care/
  • 10 grunde til at bruge Argan olie

    Blødgør tør og revnet hud, da Argan olie indeholder 80 % essentielle fedtsyrer
    Hjælper med at forhindre strækmærker, da <h2>Argan olie</h2> nemt absorberes i huden uden at efterlade fedtet hud
    Hjælper med at fjerne ar og akne
    Tilstopper ikke porerne i huden som andre olier
    Lindrer eksem og psoriasis samt andre hudsygdomme, da <h3>Argan olie</h3> er en af ​​de rigeste naturlige kilder til vitamin E.
    Blødgør neglebåndene (Lad olien natten over for de bedste resultater)
    Fugter tørt hår som balsam, men uden at fedte
    Lindrer kløende hovedbund (Påfør på hår og wrap i et varmt håndklæde i 30 minutter eller natten over for at lindre irritation)
    Dulmer babyers irriteret hud
    Regenerer huden – og er parabenefri

    pa http://ecoargan.dk/webshop/
    100% økologisk Arganolie
    • Fri for parabener
    • Fri for parfume
Log in eller Registrér for at kommentere.