Hjem Kvinder PMS og menstruation

2 uger lang mensturation p-piller

Redigeret 25 december, 2016, 14:40 i PMS og menstruation
hej jeg er en ung kvinde,

der lige er startet på p-piller, jeg fik af vide af min læge at jeg skulle starte på p-pillerne, af næste start af menstruation.
Det har jeg så gjort, men efter p-pillernes start har min menstruation hellere ikke stoppet dette har nu gjort at jeg har haft menstruation i 2 uger, jeg har blødt hver dag, ved ikke om dette er normalt eller om jeg burde gå til lægen.

Kommentarer

  • Når man bliver medicineret, er det altid meget vigtigt at blive ordentligt informeret til bunds om præparatet og om virkninger og bivirkninger.

    Hvis man oplever noget med medicinen, som man ikke kan få et svar på ved at læse indlægssedlen, bør man altid kontakte sin læge og bede om grundigere information.

    Al medicin er godt for noget og mindre godt for andet og man bør altid opveje formålet med medicinen kontra bivirkningerne.
  • Ok så dit umiddelbare svar ville være at gå til lægen ?

    men er der ikke andre der har haft en længere menstruation efter at de startede på p-piller ?
  • Hormonerne i p-pillerne kan godt gøre at man pletbløder. Hvis du decideret bløder syntes jeg du skal ringe til lægen og spørge om du evt. skal stoppe med pillerne, hvis du pletbløder lidt ville jeg personligt se det an en måneds tid.

    Det kan være nødvendigt med et andet mærke hvis man har blødning... Eller en anden præventionsform! Fx. spiral...
  • Er måske lidt sent ude. Men jeg startede på p-piller en torsdag for 2 uger siden, og jeg har også stadig min mens. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Mine venner synes også det er underligt og siger at jeg skal kontakte min læge. Men samtidigt siger min farmor, at det er helt normalt. Men hvordan kan det være det? Jeg "får" min mens her om en uge, men hvis jeg stadig har det om en uge og et stykke tid efter, ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Nogen der kan hjælpe en pige på 15 år som er usikker på sine p-piller?

    Hilsen anonym
Log in eller Registrér for at kommentere.