Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan det give knogleskørhed?

Redigeret 26 januar, 2012, 10:54 i Knogleskørhed
Hej,
har her siden august haft en svær tid med min astma, røg ind og ud af hospitalet, hvor det var slemt, så slemt jeg røg på intensiv. De sidste 2-3 mdr. fik jeg så prediselon (staves?) af først 75 mg i en uge, så 37 mg. som jeg fik fast i to mdr. efter lægens anvisning. Men nu, der jeg stoppet, og har været uden i tre dage. Ved godt det farligt, især for min astma bare at stoppe, da det har vist gang på gang, jeg så ryger ind igen med vejrtræknings problemer. Hospitalet ved ikke hvorfor eller hvad der er grunden til min astma pludseligt er ude af kontrol. Den har ellers været fuldstændig under kontrol i 23 år.
Men det er slet ikke min astma jeg har spørgsmål til. Det er sådan set, om den medicin der, prediselon kan ødelægge min krop? for har konstant ondt i mine led og føler også lidt det mine knogler. har hovedepine hver dag, og falder ret tit ved, at mine fødder nærmest bare.. forsvinder under mig. de vrider om. Kan knap holde til noget. Kan ikke engang gå op til købmanden uden at få ondt i ankler, ben og ryg samt min len. og så lige så i arme og hænder.

Kan det skyldtes prediselonen? tør simpelthen ikke tage den længere.
Fik af vide fra en ven, at den medicin der, nemlig kan give knogleskørhed. Men ja, overvejer mandag at gå til lægen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er man i tvivl om en medicins virkning/bivirkning bør man altid undersøge noget sådant nærmere, hvorfor du bestemt skal tale med din læge om det.

    Desværre er det sådan med megen medicin at man nærmest skal vælge mellem pest eller kolera. Noget medicin kan være fantastisk til bekæmpelse til en bestemt sygdom, men desværre kan den så betyde opblussen af en anden.

    Det er afsindigt vigtigt at lægen således bliver bekendt med, hvad der sker, når man har fået en bestemt slags medicin, og hvis du har hørt at denne kan fremkalde knogleskørhed, så er det vigtigt for dig, at du får denne information be- eller afkræftet. Viser det sig, at det er korrekt, men det alligevel er vigtigt for din sygdom at tage denne medicin, så skal der skrides ind med forebyggende for f.eks. knogleskørhed.

    Har man fået ordineret en bestemt medicin ved lægen, skal det være i samråd med denne at man ophører.
  • Indstillinger
    hvis det er et nyrebarkhormon jo så giver kan det give knogleskørhed men det kunne du læse på indlægsedlen jeg fik det selv da jeg havde muskelgigt eller fibromyalgi men jeg tog det kun i en uge så ville jeg hellere finde noget fra naturen og jeg tog msm og glugosamin og kyllingbrusk og i løbet af 4 mdr,var jeg rask dette msm hjælper også på lungesygdom og det har ingen bivirkninger det er helt uskadeligt og ikke dyrt kan købes i helsekost det er svovl som der er i alting det er smertestillende og betændelseshæmmendeog bruges i behandling mod knogleskørhed der er meget mere at sige om dette for det gør så mange gode ting i kroppen ,da jeg havde fibromyalgi var det i hele kroppen alle mine led og muskler sener og ledbånd de var betændte og jeg kunne ikke gå eller bare åbne en dør men det er nu cirka 2år siden og jeg er helt over det venlig hilsen Birthe8000
Log in eller Registrér for at kommentere.