Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Voldsom oppustet og kraftig vægtøgning.

Redigeret 26 februar, 2011, 16:42 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej alle.
Jeg har indenfor de sidste stykke tid taget meget på ,og jeg er voldsom
oppustet i hele kroppen, især maven som puster op som en højgravid
Jeg er dødtræt af at ligne en elefant og både ben og fødder hæver meget op .
Sidste gang jeg fik taget mine stofskifteprøver ,sagde han at prøverne var
normale og jeg orkede ikke denne gang at diskutere stofskiftetal med ham ,
da han sidste gang blev sur, og spurgte mig om jeg ikke troede på ham.
Er der andre som har oplevet dette med lavt stofskifte og normale tal?
Er der nogle som kender en god Endokrinolog, i Jylland, der har privat klinik,
hvor man selv betaler, og derfor ikke behøver en henvisning fra egen læge.?
Jeg vil blive rigtig glad forsvar
Venlig Hilsen HN.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Vægtøgningen må være pga. vand i kroppen. Det giver god mening når du "hæver op".

    Se at komme til lægen igenigenigen. Og bed om at blive udredt - lægen har jo formodentlig ret når han siger, at stofskiftetallene er som de skal være! Men så må han henvise dig til andre undersøgelser.
  • Indstillinger
    Har akkurat samme problemer og ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.

    Føler efterhånden at læger anser mig som hypokonder, fordi der konstant er et eller andet at sætte en finger på i forbindelse med stofskiftet, så har ikke lyst til at bringe mere på banen lige nu.

    Skal i forvejen derhen og have taget nye blodprøver i forbindelse med en meget sjælden ensymmangel, som også er et stofskifteproblem...

    Så læser bare med her på sidelinien..
  • Indstillinger
    Kære Desteny.
    Et stort kram til dig for du kan tro vi er mange med stofskiftesygdom ,
    der føler os som hypokonder pga lægens manglende viden om stofskifte-
    sygdom,men man har ikke valgt selv at blive syg og ingen af os gad at
    gå til lægen igen og igen, hvis det ikke var en meget ubehagelig sygdom.
    Jeg har i en lang periode valgt ikke at gå til lægen netop pga jeg ikke orker
    hans frustation .og manglende viden om min sygdom.
    ha en god dag HN.
  • Indstillinger
    heysa

    har selv haft en periode hvor jeg tog rigtig meget på.
    Og fandt ud af det skyndes mine P piller. selvom det var nogle piller jeg havde taget i en årrække, kom vægten senere og i stor stil.

    Jeg havde dte også mest på maven og folk omkring mig spurte om jeg var sikker på jeg ikke var gravid. hvilket jeg jo var sikker på jeg ikke var.

    Men har nu skiftet mine p piller og har tabt godt 15kg efter det.

    ved ikke om i kan bruge det til noget.

    Hilsen Sal
  • Indstillinger
    I skulle vel ikke tilfældigvis spise og drikke lightprodukter som jo er tilsat kunstige sødemidler så som aspartam? Så hold øjeblikkeligt op med det, for det gør at medicinen ikke kan optages ordentligt og så får man det ganske skidt bl.a oppustet og vægtøgning. vh Petra
  • Indstillinger
    Hej

    Hvor har du læst det med Light produkter og optagelse af medicin?
  • Indstillinger
    http://teamgreiffenberg.dk/Aspartam . Jeg kan ikke lige huske helt nøjagtigt hvor jeg var henne, men her står der også noget lignende. vh Petra
  • Indstillinger
    Hej !!! Lige lidt fra min side også :=)
    Jeg har et immunforsvar som tror min skjoldbruskirtel er et fremmedlegme og derfor angriber den og dermed har jeg så et lavt stofskifte.. øv .. Jeg har i 4,5 år fået eltroxin og det har IKKE været en succes. Først tog jeg så rigeligt på .. Gik til lægen ved de første ekstra kg for , at tage det i opløbet da jeg ikke plejer at tage på og da slet ikke med den fart.. Nå men han tog det (naturligvis) overhovedet ikke seriøst (som andre har oplevet med deres læger) jeg er endt i en øgning på 25 kg.. Oveni i det har jeg kæmpet med dårlig hukommelse , kvalme , hovedpine (aldrig lidt af før) synsforstyrrelser osv .. jeg har virkelig kæmpet med min læge som konstant var efter mig med min overvægt(trods sunde vaner og træning 4 x pr uge) I 2009 gik det hele ydeligere amok (tænk at det kunne blive værre) man solgte Eltroxin til et nut firma og ændrede indholdet.. Jeg fik det VIRKELIG DÅRLIGT og fik af vide det var noget sludder (det var jo kun bindemidler de havde ændret , sagde han)
    Nå men det sidste er , at jeg nu fik nok (endelig) råbte til ham , at han behandlede mig dårligt og ikke hørte sandheden i det jeg sagde og at jeg ønskede at blive henvist til en professor NU.. Han blev vred men jeg fik min henvisning .. Endelig endte jeg et sted , hvor man lyttede og endelig fik jeg af vide at JEG ikke var tosset.. han sagde bla , at han ALDRIG ville give sine klienter Eltroxin da der var for mange som havde det skidt trods normale tal..
    Nu er jeg på en ny medicin Euthyrox(ved endnu ikke hvordan det går eft kun 3 dage)
    Jeg vil med dette indlæg sige : TVING din læge til , at sende dig videre til en profionel på området , hvis du har det skidt.. lægen er IKKE uddannet på området ...
    Der er ikke noget værre end , at føle sig som hypokonder eft , at have været hos sin læge (ved jeg alt om)
    Mit FSH 0,26 og jeg havde det stadig dårligt og det Er indenfor normal området...
    Meld jer ud af flinkeskolen .. det er Jeres livskvalitet det handler om.. Det var en mega lettelse at høre , at jeg ikke var hypokonder..
    Lykke til ;O)
  • Indstillinger
    Kære Malle 7.
    Tusind tak for dit svar og jeg er også nået til den konklution,at det ikke nytter
    noget at diskutere stofskifteproblermer med ham ,jeg kan nikke total genkendende til alle de symptomer du fortæller om .Eltroxin har total ændret
    min krop og jeg har længe overvejet at selv opsøge en Indokrinolog men da
    jeg også høre om mange som heller ikke er særlig tilfreds med deres Indokrinolog har jeg ikke helt kunne beslutte mig til at gøre det,
    Har du fået den gamle Eltroxin ? og Hvis du har havde du det bedre med den?
    Jeg selv havde det helt ad pommeren til med den gamle ,men jeg har det heller ikke godt som jeg har det nu ,men dog bedre end på gammel Eltroxin.
    Venlig Hilsen HN.
  • Indstillinger
    Redigeret 6 december, 2022, 06:52

    Slankepiller - https://euroclinix.net Jeg prøvede produktet og endte faktisk med at tabe mig 12 kg.

Log in eller Registrér for at kommentere.