Hjem Kvinder Åben debat for kvinder

Irritabel urinrør

2456789

Kommentarer

  • Kære Carina

    Det glæder mig virkelig meget at du har gavn af dem.
    Jeg forstår godt det du skriver, for jeg har i en periode haft det på samme måde. Man bliver så træt, træt af smerter. Og de praktiserende læger tager det ikke alvorligt.
    Jeg har en god veninde, som heller ikke kunne få hjælp hos sin læge. Lægen undersøgte hende ikke engang. Lægen sagde blot det ikke kunne passe hun havde ondt. Hun fandt en uddannet læge, der arbejder som alternativ behandler. Her har hun endelig fået noget hjælp.

    Lægerne kunne i det mindste sige: Det er noget jeg ikke kender til og hjælpe med at finde en, der kan hjælpe.

    Nå, men du skriver du har ondt i den ene side. Kunne det måske tænkes at være ømme muskler efter den omgang. Du har sikkert spændt rigtig meget.

    Det oplevede jeg selv for mange år siden. Det var en dygtig fysioterapeut der til sidst hjalp mig. Desværre skiftede hun stilling til noget bedre.

    Du kan prøve at ligge afslappet og så trykke ned hvor det gør ondt.
    Mærker du en ømhed kunne det jo være det samme, som jeg havde engang.

    Man kan ikke give massage, men man kan trykke smerterne væk. Det er selvfølgelig bedst, hvis man kan finde en fys, der virkelig forstår det.

    Du skriver intet om, hvor gammel du er . Da jeg var i begyndelsen af 40 måtte jeg begynde at bruge vagifem. De hjælper også godt på slimhinderne.


    Jeg ved ikke om du har læst, hvad jeg har skrevet om blodtryksmedicinen de sidste par år.
    Jeg var ved at "gå ud af mit gode skind" af smerter i brystet mange gange i flere år.
    Havde det ikke været for kameliadamen og andre der skrev til mig ved jeg ikke, hvad jeg havde gjort.
    "lillespir" skrev om parallelmedicin og det råd hjalp mig virkelig. Jeg havde bare fortsat nogle problemer med slimhinderne i brystet. Jeg havde blødt et par gange også, så slemt havde mine slimhinder det.
    Jeg sad også ved computeren hele tiden for at finde råd om, hvad jeg skulle gøre. Det gav muskeinfiltrationer i brystkassen , foruden alt det andet.

    Så fik jeg rådet om membrasin. To æsker spiste jeg og mine brystsmerter var helt væk. I øjeblikket behøver jeg dem ikke mere, men begynder smerterne igen, så køber jeg straks nogle. Jeg har endda ringet til fabrikken og rost tabletterne, så glad var jeg for dem.
    De er jo produceret i Danmark.

    Jeg har aldrig stolet helt på naturmedicin, men det gør jeg nu. Uden at være fanatisk, for der er sikkert en del man skal passe på.
    Membrasin var en guds velsignelse for mig.

    Det blev en hel lille historie. Jeg håber du vil få det godt igen. Man kan ikke undgå at føle en sammenhørighed med andre, der heller ikke ved hvad de skal gøre. Godt vi har hinanden her på netdoktor.

    Mange hilsener. persille.
  • Hej Persille

    Jeg kan levende forestille mig, hvor forfærdelig det har været for dig. Når smerter bliver for intense og man ikke kan gøre noget, så bliver man bare så magtesløs. Det er skønt at man kan finde hjælp og støtte herinde. Jeg synes bare det er for dårligt, når læger fejer en af. Det tager altså ikke mange minutter lige at sende en henvisning....det er da det mindste man kan gøre som læge. Jeg har faktisk overvejet at skifte læge, fordi jeg føler ikke hun lytter ordentlig og egentlig bare konkluderer noget uden at undersøge det til bunds. Men nu gør jeg et forsøg mere, og lytter hun stadig ikke, så skifter jeg altså læge....længere er den ikke.

    Jeg tror også selv det er muskelsmerter, men jeg er ikke sikker. Det er bare underligt det kun sidder i den ene side, for jeg burde vel spænde i begge sider. Men når jagene kommer, kommer de ganske spontant. Jeg kan ligge ned på sofaen og pludselig kommer de bare, uden jeg har bevæget en muskel. jeg føler de sidder dybt inde. Man bliver bare så nervøs når de smerter kommer, for de er virkelig intense. Heldigvis er jagene overstået på under et minut.....det kommer sådan i ture. Det er ikke hele tiden jeg har ondt heldigvis, men det er værst om aftenen. Så egentlig kunne det godt lyde som muskelsmerter....jeg synes bare det opfører dig underligt. Det hjælper faktisk at trykke ind på det sted hvor det gør ondt, men så snart jeg slipper, vender smerten tilbage igen.

    Ja jeg har ikke fået skrevet, hvor gammel jeg er :-) Jeg er 33 år, så jeg synes jo det er lidt tidligt at jeg skal døje med irriteret slimhinder. Jeg er jo ikke engang kommet i overgangsalderen endnu. Mener at have hørt, at det somregel er i den periode af sit liv, at man kan døje med slimhinderne.

    Det er rart at høre at du er nået så langt, at du ikke længere behøver at tage membrasin. Nu har det jo kun virket halvt for mig, men har så også kun taget det i en halv måned.....det kan jo være at det med tiden, begynder at virke bedre for mig. Det har i hvert fald haft en effekt og har taget mange af mine smerter. Jeg synes ikke Membrasin er dyrt, i forhold til alle de smerter jeg nu undgår. 229 kr. i måneden, tror jeg de fleste kan klare at betale, for at få et bedre liv.

    Er dine smerter så helt væk? Eller mærker du stadig noget til det engang imellem?
  • Hej igen

    Smerterne i brystet er helt væk. Og det håber jeg de vedbliver at være.

    Det du skriver om dine eventuelle muskelsmerter kan godt passe.
    Hvis det var mig ville jeg bede om henvisning til en gynækolog for at udelukke eventuelle cyster. De kan være uskadelige, men alligevel give smerter.
    Hvis gynækologen intet finder må det være muskelsmerter, så få en henvisning til en fysioterapeut.

    Jeg har en cyste, som gynækologen holder øje med. Den kan kun ses på en scanning. Så stol ikke på lægen siger: Det kan jeg sagtens undersøge dig for. De kan jo ikke mærke de små cyster.
  • Jeg fik en udskrabning mandag i sidste uge pga. en MA og havde efterfølgende intense smerter i underlivet, fordi min krop åbenbart efterfølgende begyndte at udstøde noget slimhinde i underlivet. Det var også der at mine smerter ovre i venstre side, blev mere intense. Smerterne er så heller ikke så voldsomme længere i forhold til hvad de var i sidste uge. Gad vide om jeg bare har spændt ekstra meget pga. de smerter jeg fik i underlivet. Måske jeg bare skal se tiden an med det. Men hvis det fortsætter, så vil jeg helt klart få det undersøgt.
  • Det kan det sagtens være. Spændingssmerter kan være ulidelige.
    Når du mener de er i aftagende sker der jo ikke noget ved at se tiden lidt an. Du kan selv løsne musklerne en del ved at trykke. Holde trykket lidt og slippe langsomt.
    Hvis jeg har optræk til noget gør jeg det, når jeg er gået i seng.

    Jeg bøjer også mine ben skiftevis op mod brystet og trækker. Jeg holder med begge hændet om knæet og trækker modsat. Det er nemt at finde den stilling der er bedst. For man kan mærke det trækker i musklerne.
  • Tak, det vil jeg prøve :-)

    Nu går jeg i forvejen til fysioterapi, så måske jeg kunne nævne det der. Måske han kan løsne op for det.
  • Tusinde tak for dit svar. Dine smerter lyder fuldstændige som mine. Den der brændende fornemmelse efter man har tisset og hvor det er lokaliseret til urinrøret. Jeg har "sjovt" nok også ondt i venstre side af maven nede ved lysken. Så det lyder virkelig som om, det er det samme vi døjer med.
    Har du indtaget nogen form for antibiotika? Jeg fik jo 4x penicilinkurer pga. blærebetændelse og det har mere eller mindre smadret mit urinrør, tror jeg.
    Hvis man også bare vidste, hvornår det ville gå væk. Har du nogle oplevelser af hvornår fx. på dagen det er værst og om der er bedring efter alt hvad du indtager? Hvis jeg drikker cola/sort te bliver det være, men det passer også med at disse to ting skulle irriteret slimhinderne.
    Ja vi må banke i bordet hos lægen, for det her kan ikk været rigtigt!
    Ønsker også dig al held og lykke og håber membrasin kan tage alt smerten væk fra dig :)
  • Hej igen

    Ja nu skriver jeg på det mest underlige tidspunkt, for jeg vågnede og kunne ikke sove, så jeg ville lige kigge herind :-)


    Ja det lyder da godt nok til, at det akkurat er det samme vi lider af :-(
    Som sagt opstod mit ikke pga. antibiotika, men efter en virusinfektion. Jeg er bange for at den infektion, slog sig ned i mit urinrør og har skabt denne tilstand. Men jeg har efterfølgende bakset meget med blærebetændelse. Har derfor efterfølgende været på mange pencillin-kure, der "sjovt" nok, faktisk gjorde det værre. Nu har jeg heldigvis 7-9-13 sluppet helt af med min blærebetændelse, men det krævede godt nok mange behandlinger. Har ikke haft blærebetændelse i et par uger nu, så det er rart.
    Jeg har ikke lagt mærke til om det blev værre afhængig af hvad jeg spiste eller drak, så det kan jeg ikke rigtig svare dig på.

    Da mine smerter var værst, var det faktisk ikke noget bestemt tidspunkt jeg havde ondt. Jo jeg havde ikke nær så ondt om morgenen. Tror det hænger sammen med at urinrøret fik ro på hele natten, idet at jeg jo ikke tissede der. Men så opstod smerten i løbet af formiddagen, og var altid værst om aftenen.

    Jeg tænkte på....oplever du også at det er som om at strålen ikke er så kraftig når du tisser? At du altså skal bruge længere tid på at tisse end førhen? Det oplevede jeg nemlig meget, og har det stadig engang imellem nu. Jeg tror det var slimhinderne i urinrøret, der var hævet. Faktisk var det så slemt på et tidspunkt, at jeg slet ikke kunne tisse, og måtte derfor bruge kateter. Jeg troede faktisk at det skyldtes en sygdom jeg har (sclerose), men har så senere fundet ud af, at det faktisk skyldtes at mine slimhinder var meget irriteret. Har heldigvis ikke oplevet det siden.

    Jeg kan fortælle at det faktisk går bedre med mig, siden sidst jeg skrev. Mine smerter er blevet endnu mindre nu, og har faktisk kun en svag brændende fornemmelse i ca. 15-20 minutter efter hvert toiletbesøg. Jeg har dog stadig denne smerte i lysken, men det kan jeg nok også leve med, hvis det skulle være. Men jeg begynder at føle at jeg kan leve igen nu. Jeg har igen lyst til at tage steder hen. Holdte mig jo altid hjemme før, fordi kulde var noget af det værste. Jeg havde det bedst herhjemme under min dyne, og helst liggende på en varmepude. Nu kan jeg undgå varmepuden og kan bedre klare kulden.

    Lige en sidste ting....bliver dit værre når du sidder? Og bedre når du står op? Sådan er det nemlig ved mig.

    Membrasin har bestemt været vendepunktet for mig. Jeg vil kalde det et vidundermiddel. Har du overvejet at prøve det selv?

    Mvh. Carina
  • Nu skriver du, at du har haft ange blærebetændelse og gentagne behandlinger. Der er nok antibiotikaen som har gjort det endnu være. Jeg fik nemlig også 4xpencillinkurer og det var den sidste kur som gjorde, at jeg begyndte med denne "ukendte diagnose".
    Mht. som det er værst når man går eller sidder. Så er det sådan for mig, at mens jeg sidder på toilettet mærker jeg intenting, men så i det jeg rejser mig op og går ud begynder det. Når den brændende fornemmelse så starter, så har jeg det bedst med at ligge ned. Hvad med dig? Heh det er en helt videnskab det her.
    Jeg har længe tænkt på at prøve membrasin og ville afvente med at købe det til at have hørt om din oplevelse. Men det er altså værd at investerer i? Det må jeg prøve.
    Når jeg har drukket alkohol så dagen efter er det rigtig slemt. Kender du det?
    Ja efter jeg havde haft de der 4xblærebetændelse var min urinstråle også meget svag og langsom. Man sku sidde derude ret længe før man havde tisset helt af. Men tror du har ret i at slimhinderne er hævet efter blærebetændelse og derfor er ldit langsommelige. Men nu oplever jeg ikke dette længere.
  • Jeg har egentlig heller ikke ondt når jeg sidder på toilettet. Det opstår umiddelbart efter. Her til aften havde jeg godt nok en tur igen, men jeg havde drukket for lidt, og så ved jeg nemlig at smerterne kommer. Jeg kan ikke rigtig tåle, hvis mit urin bliver for koncentreret. Jeg har det også bedst, når jeg ligger ned, og helst med lidt let-spredte ben.

    Ja jeg synes du skulle prøve Membrasin. Du kan jo nøjes med at købe en lille pakke med 60 kapsler i. Så er der til 1 måned. Og vær ikke nervøs, hvis det ikke virker med det samme. Der gik nemlig et par uger, før det begyndte at virke ved mig. Sådan en pakke koster 229 kr.

    Jeg drikker ikke alkohol, så jeg ved ikke om det bliver forværret af det....og tør sgu egentlig ikke prøve hehe.
Log in eller Registrér for at kommentere.