Hjem Familieliv Barnløse i behandling

IVF 3. forsøg - Svær Endometriose

Redigeret 17 februar, 2011, 10:07 i Barnløse i behandling
Jeg er en kvinde på 24 år der har haft svær endometriose siden jeg var 17 år og prøver nu på andet år at blive gravid. Jeg hverken drikker eller ryger og er normal vægtig og dyrker jævnlig motion.
Vi har nu fået sat æg op 2 gange med IFV KORT BEHANDLING på OUH, men uden hæld og jeg er nu ved at opgive håbet helt og syntes ikke jeg kan få de rigtigt råd og vejledning nogen steder. Min mands sæd er helt i top og begge gange vi har fået sat æg op har de sagt at de var rigtig gode og flotte.
Mine spørgsmål er:

*Skal vi skifte behandlingssted og hvor skulle det være?

*Hvad sker der efter vores 3. IVF forsøg hvis det ikke lykkes der?

*Hvilke andre behandlinger/muligheder har vi?

*Hvad med den nye lov om barnløshed, kan endometriose patienter få hjælp?

*Hvad kan jeg/vi gøre for at forbedre vores muligheder for at blive gravid?

Venlig Hilsen
Charlotte

Kommentarer

  • Hejsa
    Jeg læste dit indlæg og ville bare sige at jeg ønsker alt godt for jer og jeg ville ønske jeg ku gøre noget for jer.

    Vi er på første forsøg i ICSI Kort behandling.
    Her er det manden sæd, der ikke virker så godt!

    Krydser fingre.
  • Jeg mener at der anbefales lang protokol når man har endometriose.
    Jeg har selv endometriose og har fået at vide at hvis jeg skal i behandling skal det være IVF og lang protokol.

    De nye regler for behandling trådte i kraft 1. januar.
    IVF koster 5040 kroner.
    Der udover skal man betale hele medicin beløbet dog max. 15.000 kr. /år.

    Med lang protokol skal man regne med 10.000 kr. i medicin + 5040 for IVF = ca. 15.000 for første forsøg.

    Næste forsøg inden for samme forsøgsår kan man så kun betale 5000 i medicin + IVF = 10.000

    Yderligere forsøg i samme forsøgsår er det "kun" IVF man skal betale for.

    Jeres behandlingstilbud bør informere jer om hvad i kan gøre for at optimere jeres chancer, bla. vægt, kost og motion.
  • Hej,

    Hvor er det træls, at skulle igennem alt det...

    Vi har selv kæmpet en lang og hård kamp for at få vores datter. Hun er det hele værd, men jeg er ikke så sikker på, at vi skal gøre det igen.

    Vi startede i det offentlige system. Jeg brød mig ikke om, at det var så "klinisk". De var ikke ret gode til at informere os om vores muligheder og det fik os til at finde en privat klinik i stedet for.

    Her var stemningen en helt anden. Fra gang til gang blev vi informeret og de kunne altid huske os.

    Det er de små ting, der gør at det er til at holde ud. Vær sikker på, at det sted I kommer, er et sted I kan lide at være.

    I er i den mest sårbare situation og I betaler oveni købet i dyre domme for det - så skal de dælme også være klar til at svare på jeres spørgsmål!

    Håber I snart kommer videre.

    Johanne
  • Jeg har også svær endometriose (er blevet opereret 3 gange i 2010 for det), vi er igang med 2. forsøg, denne gang icsi. Min mands sædkvalitet er også helt i top, men vi havde kun 1 befrugtet æg i første forsøg, og derfor blev der skiftet til icsi.
    Jeg synes også det er underligt at I ikke er blevet anbefalet lang protokol...det er normalt det der er bedst når man har endo.
Log in eller Registrér for at kommentere.