Hjem Kvinder Åben debat for kvinder

Irritabel urinrør

Sidst i august måned havde jeg en virus-infektion, som desværre resulterede i at jeg fik smerter i mit urinrør/blære. Jeg er desværre aldrig sluppet af med det og det er enormt belastende at have så ondt hele tiden. Jeg tør knapt nok gå på toilet af ren frygt for at skulle få ondt, men man bliver jo nødt til at gøre det. Jeg havde et par måneders pause med smerterne efter at jeg begyndte at bruge engangs-kateter, når jeg skulle tisse. Da jeg stoppede med at bruge det, vendte smerterne desværre tilbage igen. Så jeg kan kun konstatere at mit urinrør altså ikke kan tåle at jeg tisser igennem det. Der er blevet testet for blærebetændelse mange gange, så det er altså ikke det der er galt.

Er der andre der har/har haft samme problem som mig, og er der noget der kan gøres?

Jeg har snakket med min læge om det flere gange, men hun siger bare at det lyder som sarte slimhinder. Men hvad kan jeg bruge det til? Skal jeg bare leve med det her? Helt ærligt så orker jeg ikke et liv med smerter hele tiden. Jeg kunne selvfølgelig vælge at bruge kateter igen, men dette giver mig bare blærebetændelse konstant, og gør jo bare mine slimhinder endnu mere irriteret. Hvad dælen gør jeg? Nogen gode råd?

Mvh. Carina
«13456789

Kommentarer

  • Jeg har jo været syg i flere år af blodtryksmedicin, som bl.a. ødelagde slimhinderne i brystet. Så slemt at jeg til sidst begyndte at bløde ud af munden.

    En indlægsskriver, Rita, kom med et råd, nemlig at undgå kopimedicin. Et mirakel skete. Mine smerter forsvandt. Men mine slimhinder havde det meget dårligt.

    Jeg fik et råd nemlig at prøve membrasin. De hjalp mig helt fantastisk. Jeg har ingen smerter i dag. Membrasin er netop for svage slimhinder.
    De er desværre ikke billige, men hvad gør man ikke for at slippe for smerter. Jeg ved naturligvis ikke om de kan hjælpe dig, men det er da værd at prøve.
  • Hej

    Tusind tak for svar....jeg vil prøve at høre min læge omkring det :-)
  • Jeg burde vist oplyse dig om, at membrasin kan købes hos matas.
    Men jeg har som sagt haft stor glæde af det.
  • Ja jeg har lige været i matas idag, og købte sådan at jeg har til 1 måneds forbrug. Så nu er jeg gået igang med det, og så håber jeg det virker. Hvor længe gik der, før det virkede hos dig?
  • Hvis jeg skal være ærlig husker jeg det ikke. Mærkeligt, men godt, man så hurtigt kan glemme smerter.
    Jeg kan dog sige så meget, at allerede den første pakke hjalp.
    Jeg håber inderligt, at det vil hjælpe dig også.
  • Jeg har skrevet et indlæg som kunne have været dit. Det er hedder "irriteret slimhinder". Må jeg spørge, er det mens du tisser at det gør ondt eller lidt efter? Jeg havde nemlig blærebetændelse som ikke ville gå væk, så fik 4xpencillinkur som endelig tog det, men derefter var mit urinrør blevet temmelig fucked af al den medicin som min læge så kaldte for irriteret slimhinder. Jeg leder og leder ligesom dig også efter en kur. Prøvede noget der hed urte-pensil, men det hjalp ikke. Jeg har nu læst om membrasin, som skulle være godt mod sarte slimhinder. De er bare relativt dyre, og hvis det heller ikk hjælper har jeg snart investeret en formue i det her projekt.
    Hvilken type smerte har du, når du tisser?
  • Ps. Havde ikke lige fået læst, at du nu forsøger dig med membrasin. Du må virkelig gerne melde tilbage om det virker på dig for så vil jeg også prøve lykken. Held og lykke med det!
  • please svar om membrasin har hjulpet? :)
  • Åhh du må undskylde jeg ikke har svaret dig. Har bare været igennem så meget her på det sidste, så havde ikke lige fået kigget ind.

    Jeg har lidt ondt når jeg tisser, altså sådan en let svien. Det gør mest ondt bagefter, hvor det brænder helt vildt. Smerterne føles fra urinrøret, og videre op i min blære. Desuden har jeg smertende jag i venstre side af maven....sådan nogle smerter der går sådan skråt ned mod lysken/skambenet. Rigtig ubehageligt. Mine urinveje har det bare ikke godt.

    Jeg har prøvet membrasin i omkring 15-16 dage nu, og det har faktisk hjulpet en del. Mine smerter er ikke nær så kraftige længere, og jeg kan endelig sove om natten. Jeg har ikke længere den der skarpe brændende fornemmelse. Nu føles det mere som en lettere irritation i urinrøret, og sådan en trykkende fornemmelse over skambenet....er stadig øm ind i venstre side.

    Men det er sådan at jeg kan leve med det her til en vis grænse. Jeg ville sådan ønske at det membrasin ville fjerne smerterne helt, men dette er bare ikke sket endnu. I matas hvor jeg købte det, sagde de at det godt kunne være der skulle emre end 1 måneds behandling til, før man kunne se resultater, da det jo er et naturlægemiddel. Det skal åbenbart have længere tid om at virke. Men jeg er overbevist om at det membrasin virker, for jeg har jo fået det bedre, bare ikke helt så godt som jeg havde ønsket.

    Jeg tror jeg vil have banket i bordet hos min læge. Nu vil jeg bare have de urinveje undersøgt, og så har hun bare at få sendt en henvisning ind til en urulogisk afdeling, for det kan ikke passe at jeg bare skal fejes væk med at det nok er sarte slimhinder. For helt ærligt...jeg kan ikke bruge det til noget. Jeg vil bare have mit liv tilbage, som det var før.

    Mine smerter opstod efter jeg havde lagt syg med feber i 3-4 dage. Jeg havde ingen blærebetændelse, og har ikke bøvlet med sådan noget tidligere. Jeg ved ikke om den virus-infektion jeg havde, har gjort noget ved mine urinveje....men det var i hvert gfald i forbindelse med det, at det opstod.

    Jeg håber virkelig det bedste for dig, for jeg ved hvilket mareridt det er, at have sådan nogle voldsomme smerter.

    Mvh. Carina
  • Persille

    Vil lige sige 1000 tak til dig for dit fantastiske råd. Som jeg skrev ovenover, så har det tildels hjulpet mig at tage membrasin. Mine smerter er blevet mindre, og det er noget nemmere at holde smerterne ud nu. Det har i hvert fald taget over halvdelen af mine smerter, hvilket er fantastisk.
    jeg må tilstå at jeg før tænkte, at så ville jeg hellere være død end at have de smerter, for de var virkelig ulidelige, og jeg kunne intet andet end at holde mig hjemme hele tiden pga. de kraftige smerter. jeg følte bare ikke jeg havde noget liv længere, og de intense smerter gjorde at jeg meget ofte var vågen den halve nat grædefærdig.
    Nu kan jeg leve igen, og tænker slet ikke de tanker længere. Det er da også nogle dumme tanker jeg havde, men nogen gange kan smerter bare blive så voldsomme, at man bare ikke kan overskue dem længere. Jeg tror det eneste det holdte mig oppe var min søn.

    Lidt voldsomt at skrive sådan noget her i debatten, men jeg tænker bare....jeg er nok ikke den eneste der er nået derud pga. alt for voldsomme smerter. Da jeg havde veer med min søn, var det intet i forhold til de smerter jeg havde i urinrøret....og det siger ikke så lidt.

    Men endnu engang tusind tak :-D

    Mvh. Carina
Log in eller Registrér for at kommentere.