Hjem Hud og hår Hårtab

Tyndt hår

Redigeret 5 februar, 2018, 09:48 i Hårtab
Hej.
Jeg er en ung pige, som lider af meget tyndt. Jeg har haft det, i et par år efterhånden. Da jeg var barn havde jeg et normal tykkelse hår, men det er blevet værre.
Jeg har købt nogle piller; Provillus mod kvindeligt hårtab - Er der nogle der kender/har prøvet de piller? Som evt. kan svarer på om de virker?

Eller har i andre forslag til, hvordan man kan få tykkere hår? Hvis det altså kan lade sig gøre, at det kan blive tykkere.

Tak.
«1

Kommentarer

  • Der er forskel på hvor meget hår vi mennesker har på hovedet.

    Når det er sagt, så spiller vores sundhed en ganske stor rolle i den forbindelse. Vitaminmangel kan forårsage hårtab og det samme kan stress.

    Inden eller ihvertfald nu samtidig med at du forsøger dig med alle mulige piller der er målrettet tyndt hår, syntes jeg helt bestemt at du skal få en tid hos lægen og der spørge om du kan lide af vitaminmangel eller andet kan være galt. Lægen kan tjekke vitaminer med en blodprøve hvis I bliver enige om at det vil være godt at få det tjekket.
  • - Og det er ret så vigtigt, at du også fortæller lægen, at du tager disse piller.

    Jeg kender hverken dem eller firmaet, så det kan da være, det er godt nok og helt uskadeligt, men det er der ikke alt, der er, så det er vigtigt, du lige viser dette pilleglas til din læge. I hvert er det da lidt af en pris.
  • silicium og b2 vitaminer er godt til hårvækst og uren hud og er billigt at købe. Du kan evt. spise en masse græskar kerner hvis du vil undgå piller, da de også indholder zink som er godt til håret. Dit hårvækst kan skyldes stress, så måske skulle du overveje om du lider af det, og hvis ja, så gøre noget ved det (:
  • Erfaringen må tælle mest. Jeg er en gammel dame, for 20 år siden ca., da Q10 kom på markedet, begyndte jeg at spise dem. Efter nogle måneder opdagede jeg, at jeg var holdt op med at bide negle. Jeg KUNNE simpelthen ikke, fordi neglene var blevet for stærke. Nu er jeg så den eneste i familien, som ikke er blevet gråhåret, og selve håret er bedre, end da jeg var ung.
    Q10 er dyre, men prøv dem i 3 måneder. Og meld tilbage, hvis det virker.
    Hilsen og god sommer.
  • Ja, men den erfaring kan jeg da nævne nu. Min mand har gennem mange år taget Q10, og har været glad for dem, da han syntes de gav ham god energi.
    Ja, de sidste år har han nu taget noget andet, GeriKomplex, da det for ham er endnu bedre mht energi, så det er et andet emne.

    Men - hans meget tynde hår, hans meget tynde negle, der knækker og flækker i en uendelighed har Q10 altså ingen effekt haft på. Han er også helt gråhåret, hvilket han nu har været i mange år - og den udvikling kom helt naturligt i den periode, han tog Q10.

    Jeg kan da bestemt anbefale Q10, der er godt for mange ting, dog er det altså ikke alle, der får tykt hår og stærke negle af det, men det er da et forsøg værd.

    Selvfølgelig bør man da få undersøgt om man mangler vitaminer og mineraler - men der er altså også meget, der simpelt hen ligger i generne og nogle har altså tendens til tykt hår og nogle til tyndt. Sådan er det, og det må man acceptere.

    Selv er jeg begunstiget at et tykt og kraftigt hår, men mine børns far har et tyndt hår. Resultat: Da mine børn var små, var det først min søn, der havde mit frodige hår og min datter, der havde det tynde. Nu er mine børn voksne og ja - nu er det modsat.
  • Vildt nok at anbefale Propecia til kvinder :-) Især da det kan smadre et foster, hvis man er gravid.

    Men, går ud fra det bare er en spamrobot som har skrevet det.

    Rør ALDRIG propecia som kvinde!
  • Kære dig med tyndt hår!

    Du bør få tjekket dit stofskifte! Hårtab/tyndt hår kan være tegn på lavt stofskifte.
    Hvis det er det, vil medicinen hjælpe på håret, dog kan man ikke altid regne med at få helt samme hårpragt igen som tidligere.
    Der er også andre symptomer på lavt stofskifte:
    vægtøgning, energiløshed, tør og uren hud, dårlig koncentration/hukommelse, trang til kulhydrater, øget behov for søvn - tjek selv mere på nettet.
    Stofskifte tjekkes ved en blodprøve hos egen læge, husk at bede om at få målt firt T3 og frit T4 hos lægen, de tager som regel ikke disse som standard, men går i stedet efter nogle andre prøver, som du også skal have taget. Du kan læse mere om lavt stofskifte på Thyroideaforeningens hjemmeside eller på Stofskifteforum.dk.
    Hvis du ud fra beskrivelsen mener, at du måske lider af lavt stofskifte, men lægen siger, at du har fine tal, kan du have subklinisk lavt stofskifte, som mange læger er for længe om og for dårlige til at diagnosticere. Her kan du hente hjælp i Stofskifteforums facebookgruppe.
    Held og lykke med at genvinde dit hår!
  • Hej

    Mht. tyndt hår kunne man overveje Silicea Cellesalt som en del af en langsigtet stratagi. Det tager flere måneder inden man ser en virkning.

    Silicea/Kisel - Cellesalt mod tyndt hår

    Silicea er cellesaltet for huden, håret, neglene, knoglernes overflade og bindevævet. Man kan bruge denne cellesalt til at styrke håret, og til at få en fin, elastisk hud.

    I et åbent studie *1) på 90 dage, undersøgte man Siliciumdioxids virkning på hud, hår og negle. Kvinder med rynker, tyndt hår og sprøde negle indtog hver dag 10 ml kolloid siliciumac (et siliciumdioxid middel) og fik påført kolloid siliciumdioxid i ansigtet 10 minutter 2 gange dagligt.

    Af de 50 kvinder som deltog i studiet ophørte 3 efter 30 dage pga. udtørring af huden. De resterende 47 kvinder, som gennemførte forløbet oplevede en statistisk signifikant forbedring i hudens tykkelse og elasticitet og i hårets og neglenes tilstand.

    *1) Lassus, A. (1993) Colloidal silicic acid for oral and topical treatment of aged skin, fragile hair and brittle nails in females. The Journal of International Medical Research 21: 209-215
  • Redigeret 20 august, 2018, 13:37
    Hey venner

    Det er befriende at snakke med andre om et emne, som er svært at snakke om.

    Mine høje tindinger går desværre kun en vej, og jeg synes at mulighederne imod hårtab er enorme.

    Hvad har I af erfaringer? Er der nogle, som har gode resultater med en hårtransplantation?

    Jeg har også læst om hår tattoveringer (link fjernet, redaktionen), men jeg ved ikke om det er en holdbar løsning.

    Er interesseret i at høre om jeres erfaringer. Jeg nægter at give op og klippe mig skaldet. Min hovedform er for lille til at kunne bære det.

    Mvh, en frustreret ung mand
  • Min mand har fået det lavet i Berlin > @Peterkeller12 sagde:

    Hey venner

    Det er befriende at snakke med andre om et emne, som er svært at snakke om.

    Mine høje tindinger går desværre kun en vej, og jeg synes at mulighederne imod hårtab er enorme.

    Hvad har I af erfaringer? Er der nogle, som har gode resultater med en hårtransplantation?

    Jeg har også læst om hår tattoveringer (link fjernet, redaktionen), men jeg ved ikke om det er en holdbar løsning.

    Er interesseret i at høre om jeres erfaringer. Jeg nægter at give op og klippe mig skaldet. Min hovedform er for lille til at kunne bære det.

    Mvh, en frustreret ung mand

    Min man fik det lavet i Tyskland. Det er lige så dygtige til det, som herhjemme, men det koster det halve.

Log in eller Registrér for at kommentere.