Hjem Øjne Åben debat om øjne

God optiker i København

Redigeret 28 december, 2017, 18:15 i Åben debat om øjne
Hej,

Jeg er blevet ramt af alderssyn og var hos min optiker (en stor kæde) for et par måneder siden.
Vildt frustreret over ”tilstanden” ville jeg gerne have hjælp. Jeg var endda ude i at undersøge en operation – hvilket jeg også fortalte.
Resultatet blev at hun nedsatte styrken på min venstre kontaktline med 0,25 – så kunne jeg sikkert bedre læse. Det lød egentlig meget fornuftigt i mine ører.

Jeg har så ved et tilfælde nu fundet ud af, at man faktisk kan få flerstyrke kontaktlinser.
Jeg skal nu derned for at få prøvet om det er en god løsning for mig.

Men men men – hvorfor skal jeg selv finde ud af det. Det er simpelthen ikke godt nok, at de ikke leverer en fornuftig løsning når jeg kommer med et helt specifikt problem.

Det er bare heller ikke godt nok på længere sigt, at jeg tydeligvis ikke kan forvente almindelig rådgivning om nye produkter eller tiltag, der kunne være en mulighed for mig.


SÅ spørgsmålet er…..
Kan I hjælpe med en anbefaling af en god optiker i København. En jeg kan stole på følger med i udviklingen og en der giver god rådgivning??


Mvh
Anne

Kommentarer

  • Hejsa.. ved ikke om man må anbefale nogen herinde.. men hvis jeg var dig, så ville jeg prøve Thiele i Valby. De er rigtige søde derinde :)

    Forresten skal det lige siges at din egen optiker muligvis kan have valgt, at undlade at fortælle dig om flerstyrke-linserne af flere grunde. Jeg har ladet mig fortælle at der er en successrate på noget der ligner 25-30% (dvs ikke ret stor), og derud over kan det aldrig blive lige så optimalt som man går og forventer. Jeg har selv prøvet disse linser og bryder mig bestemt ikke om dem.
    Vi har selvfølgelige forskellige øjne alle sammen, men for mig var det ikke en mulighed, men bare spild af tid :) Jeg fik mig et par gode briller i Valby, og dem er jeg ovenud tilfreds med!
  • Tak for dit svar :-)

    Jeg er godt klar over, at ikke mange synes flerstyrke linserne er gode. Men sagen er bare, at det kan jeg jo ikke vide for mig selv før jeg har prøvet. Og jeg kunne jo så være i tvivl om hun ville undlade at anbefale andre ting, der kunne være interessante.

    Jeg har brug for en optiker der kan fortælle mig hvad der er på markedet, så jeg har valgmuligheden.

    Men altså.... Tak for hjælpen :-)
  • Jeg kan anbefale Thile på Vesterbrogade :)

    Hilsen Kasper
Log in eller Registrér for at kommentere.