Hjem Mænd Åben debat for mænd

Forhuds problemer

Redigeret 13 januar, 2011, 17:34 i Åben debat for mænd
Hej alle!

jeg er en dreng på 15 år, og jeg har et problem med min forhud.
min penis er ca 16-17 cm lang, og jeg har ornaneret op til flere gange, og når jeg ornanere gør det ikke ondt eller noget som helst.
men det er bare at når man ser nogle film, ser man at mændene har deres forhud trukket tilbage, og det er ikke fordi jeg er jaloux, men vil bare gerne vide om det er noget der skal fjernes p.g.a. at jeg ikke kan få forhuden tilbage over mit penishoved.
jeg kan ikke få den tilbage fordi forhuden er for stram, jeg kan godt se glansen, men jeg kan ikke trække den så meget tilbage.

og jeg ved ikke om andre har det eller har haft det men enden af min forhud er der noget rødt form af hud, som ikke gør ondt, men det er det der er det stramme hud som ikke kan trækkes tilbage.

jeg har ikke haft sex, men når det måske sker, vil jeg også gerne vide om der kan ske noget ved at jeg ikke kan trække forhuden tilbage, eller om jeg skal have forhuden fjernet eller bruge en crem for at få den tilbage.

eller om jeg også bare kan lade min forhud være.

Kommentarer

  • Hej
    jeg er en dreng på 16 år.

    Jeg fik selv lavet en "halv omskæring" i Januar. Operationen var faktisk meget hyggelig :P Jeg blev lokalbedøvet, hvilket gjorde lidt ondt, men ikke noget man dør af :D
    Resten af operationen gik som smurt. Jeg kunne ikke se hvad der foregik og kunne intet mærke. Jeg lå faktisk bare og hyggesnakkede med sygeplejersken ved siden af mig (:

    Den første uge efter operationen, var "Børge" lidt hævet og glansen var meget følsom, men det var ikke noget der gjorde ondt, bare mindre irriterende.

    nu er der så gået lidt over ½år og det ser helt fint ud, der er kun få mindre ar efter operationen.

    Jeg vil klart anbefale en sådan operation, eller en "hel omskæring". Begge dele er meget bedre end at gå med forhudsforsnævring :D

    med hensyn til det der salve/creme: Drop det, det er kun spild af tid at skulle gå at vente på virkningen (hvis den kommer) Der gik et helt år fra jeg fik salven hos lægen, til jeg blev opereret = Spild af tid, få det gjort på den lette måde, nemlig OPERATION (:

    Det var alt fra mig, hej hej :D
  • AnonymousAnonymous
    Redigeret 27 januar, 2011, 08:04
  • Hej jeg er en mand på 20 år jeg har kunne trække forhuden tilbage 1 gang da jeg var 18 men kunne ikke få den frem igen så måtte på skadestuen efter 2-3 ugers smerte... så vil bare høre om man godt kan have sex med forhud fremme el. skal man få Operation ??
  • Hej det jeg kender til så skubbes forhuden tilbage under sex , og hvis det sidder så stram vil det gøre ondt på dig. så måske du skulle overveje at få en forhudsforstørrelse . prøv at tale med din læge . held og lykke
  • Hej.


    Jeg vil råde dig til at få grundigt undersøgt, hvad der er årsagen til problemerne,

    Men jeg vil fraråde dig at bruge omskæring som løsning.

    Jeg blev selv omskåret som 19 årig pga. forhudsforsnævring. Jeg havde meget ubehag af selve sårhelingen. Det er ubehageligt at have helende sår på ens penis. Alle mænd får indtil flere rejsninger under søvn. Forestil dig at få rejsning når du har syninger og hellende sår på kanten af resten af forhuden. Det er meget ubehageligt.

    Efter at sårene var helet, så er det meget ubehageligt at have penishovedet til at gnide på stoffet i dine underbukser. Dette varer indtil hovedet er hærdet, så hovedet ikke er så følsomt. Dette betyder til gengæld at dit sexliv bliver forringet, da du ikke kan nyde sex med kvinder pga den nedsatte følsomhed.

    Jeg er nu 51 år og med alderen har jeg også mistet noget af følsomheden i penishovedet. Jeg kan godt få orgasme, men det er et slid at nå dertil pga. af den nedsatte følsomhed.

    Jeg er ved at restaurere min forhud. Dette gøres i håb om at en ny forhud kan give mig noget af min følelelse tilbage og dermed et bedre sexliv. Jeg kan desværre ikke få det hele tilbage, da der fjernes omkring 20.000 nerve ender sammen med den den omskårne forhud. Men flere mænd, som har fået restareret deres forhud fortæller om et meget forbedret sexliv. Det er mit håb nu.


    Penishovedet er fra naturens side designet til at være dækket af et beskyttende lag hud, på samme måde som klitoris er beskyttet. Lad for guds skyld være med at tage chancen.


    Du kan læse noget om ulemperne her

    http://www.intactamerica.org/

    Forhudsforsnævring kan løses på mange måder.

    Prøv at google "Phimosis treatment"
  • Hej, jeg er en dreng på 19 der netop er blevet omskæret pga. forehudsforsnævring, jeg er virkelig ked af da jeg var blevet fortalt at operationen var et lille snit og ikke en fuld omskærelse. Og lægen ihvertfald ville informere mig hvis det var nødvendigt. Jeg føler ikke jeg var klædt godt nok på til at tage den beslutning og det har på ingen måde lettet nogle problemer for mig. Findes der nogen former for forhudsrestaurering?

  • Jeg er selv omskåret. Men min søn blev tilbudt (vil ikke hænges op på hvad det hedder). Lægen snakket noget om de kunne lægge et snit så det nemmere kunne komme tilbage. Vis du ikke er meget for at miste forhuden. Så kan du da spørge din læge om der stadig er noget. Personligt vil jeg få det hele væk da det er meget nemmere at holde rent også specielt når du har så stramt forhud. Min så jeg omtalte før endte med at jeg syndes der hele skulle væk så der fik han. Min store dreng. Har altså en ordentlig kalorius. Men er ikke omskåret og har en indsnævring lige som mig og min anden søn. Så indtil han fik. Kan man sige udvidet hans. Specielt da han var yngre. Fik han en del forhud betændelse. Og det så ikke rart ud. Så overvej en omskæring.

Log in eller Registrér for at kommentere.