Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

sjælden migræne+dep

Redigeret 2 januar, 2011, 07:54 i Hovedpine og migræne
Goddag
Jeg er en kvinde på 63, som fik mit første migræneanfald som 50-årig. Efter lang tid fik jeg diagnosen lower half; er der andre, der har en sådan diagnose? jeg bliver meget diffus, gaber, mister koncentrationen og har lette smerter i venstre øje og kind (somme tider også halsen på venstre side). Mit problem er, at medicinen somme tider ikke hjælper, og så bliver jeg rigtig syg. Min mave slipper, hvad den har, jeg ryster over det hele, min mund tørrer ud og angsten vælter ind over mig. Det enste jeg kan gøre er at tage en nervepille, som jeg falder i søvn af. Når jeg vågner er jeg roligere, men har stadig migrænen. Det sker med jævne mellemrum, og det er så frygteligt. For mange år siden hørte jeg, at serotoninindholdet i blodet (hjernen) sænkes ved et migræneanfald. Er der andre, der kender til dette?
vh
Bodil

Kommentarer

  • Hej jeg synes du skal fortælle din læge at dit medicin ikke hjælper dig og du får det så dårlig. Har du også fået depression . har du talt med lægen og evt. fået noget medicin imod depressionen. ved du at der er madvare du skal undgå at spise når du lider af migræne . såsom appelsin , lakrids. chokolade. rødvin eller blot alkohol. der er et sted du kan se det på internet , men prøv at søg. det har hjulpet på mit migræne at lade være med at spise disse ting. jeg kender ikke navnet på min migræne. men held og lykke
  • hej
    Ja, jeg har kontaktet mange læger, er medlem af migrænikerforbundet, ved, at jeg sommetider reagerer på forskellige fødevarer, men ikke altid. Jeg bliver behandlet for min depression, som ikke er alvorlig, men til gengæld nok kronisk.
    Men tak for hjælpen ...
    jeg er stadig på udkig efter nogen, som kender min 'type' migræne: lower half.

    vh
    bodil
Log in eller Registrér for at kommentere.