Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

gravid? men er jomfru

Redigeret 20 juli, 2015, 02:38 i Åben debat om sex
Hej , jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har hørt at man kan blive gravid selvom man er jomfru. Jeg har en kæreste, men vi har ikke haft samleje endnu altså ikke sådan rigtigt. Jeg føler mig ikke klar.. Jeg har givet lov til at glide sig op og ned ad mig uden at have haft trusser på og han har ligesom prøvet at presse den op , uden at have været oppe.. Kan hun ikke mærke at han kom, så han er kommet ppå mig, lige ved skedeindgangen så mit spørgmål er kan jeg blive gravid ska jeg tag en fortrydelsespille? Da jeg lhar haft blærerbetændelse siden september har jeg været på pencillin flere gange fordi det er tlbagevendende har jeg fået en ny recept må jeg tag pencillin med en fortrydelses pille? På forhånd tak
«13

Kommentarer

  • Hej,

    Jeg tror ikke, at du er blevet gravid, men for en sikkerheds skyld, kan du købe en hjemmetest på apoteket eller i Føtex. Den kan du tage når du skal have menstruation næste gang.

    Måske skulle du overveje P-piller? Så er du fri for at bekymre dig, om du bliver gravid. Man behøver jo ikke at have sex, bare fordi man starter med at tage P-piller. Det kan bare være en sikkerhedsforanstaltning :)

    Så behøver du heller ikke tænke på, at der kan ske noget ved at I har sex første gang :)

    P-piller kan også gøre, at du ikke har så mange smerter ved menstruation, og dine menstruationer varer måske også kortere tid!

    Jeg synes det er fint, at du ikke føler dig klar til sex, men selvom I bare kæler, så er det stadig en god ide at passe på, ik?

    Tænk over det :)

    Johanne
  • Ja, jeg synes nu ikke, det er en god ide at helt unge piger skal have hormoner som en "sikkerhedsforanstaltning". Jeg synes heller ikke, det er en god ide, at man uden videre skal tage det, så man fra dag et i sit seksualliv ikke behøver at tænke over, hvad man gør.

    Hvis din kæreste ganske enkelt får et kondom på, så kan I kæle uden problemer.

    Det der I har lavet kan du sådan set godt blive gravid af. Hvis han har været oppe i dig uden kondom, så er der altså en risiko. Hvis I har gnedet mod hinandens kønsdele uden kondom, så er der risiko for kønssygdomme, med mindre det også var første gang for ham.

    Og husk nu: P-piller beskytter ikke mod kønssygdomme, hvorfor man under alle omstændigheder alligevel skal bruge det kondom. Derfor er p-piller ikke den optimale løsning i de unge år, hvor man har skiftende partnere. Man kan alt, alt for let blive sløset og glemme det livsvigtige kondom.
  • Hej Meda.

    Du spørger om du skal tage en fortrydelsespille.
    Fortrydelsespiller skal tages SENEST 72 timer efter samlejet (eller i dit tilfælde efter at han er kommet på dine kønsdele). Tages de senere virker de ikke.

    Risikoen for graviditet uden samleje er virkelig lille.
    Når det er sagt, så skal I altså sørge for, at han har kondom på før hans pik kommer i kontakt med dine kønsdele - også selvom pikken ikke kommer ind i dig.

    Du skriver at du har "givet lov til" at han kan gnide pikken op af dine kønsdele uden trusser på.
    Det er ikke noget du bare skal "give lov til" - det er noget du skal HAVE LYST TIL. Hvis du ikke rigtig har lyst til at I går så langt, så skal I ikke gøre det.
    Du må sige til ham, at du ikke er klar og at du har brug for, at I lige træder et skridt tilbage.
    Så må I kysse og kæle med tøjet på indtil også DU har enorm lyst til at gå videre.

    Som regel kan man godt mærke om en fyr er kommet. Sædafgangen er våd og klistret.
    Men selvom en fyr IKKE er kommet er der faktisk risiko for graviditet når man boller - fordi der altid kommer lidt væske ud af pikken når han er seksuelt ophidset, og i den væske kan der godt være sædceller - det hedder præsperm.

    Risikoen for at du skulle kunne være blevet gravid er ud fra det du beskriver ekstremt lille.

    Nu har du prøvet den her usikkerhed, og det har forhåbentlig gjort, at du fremover vil sørge for, at din kæreste har kondom på før hans pik kommer i nærheden af dine kønsdele.

    Jeg syntes heller ikke at du skal på p-piller. BRUG KONDOM! Og lad vær' at gøre noget seksuelt som du faktisk ikke har lyst til.
    Han tager ikke skade af at vente - og skal respektere dig.

    Hvis din kæreste har været i seng med en pige før dig, så kan han have fået en kønssygdom (med mindre de begge var jomfruer). I så fald skal han tage til lægen og blive testet. Kønssygdomme kan man sagtens have selvom man ikke har nogen som helst symptomer.

    Vil du ikke nok bruge noget af din juleferie på at læse en masse om sex, prævention og menstruationscyklus så du lærer hvordan det hele hænger sammen?
    Fx.
    www.sexsygdomme.dk
    www.praeventionsguide.dk
  • Hej,

    Grunden til, at jeg foreslår p-piller er fordi, at mange unge piger ikke "tør" sige til deres kæreste, at de skal bruge kondom.

    Jeg kan da selv huske hvordan jeg var, da jeg begyndte at have sex. Vi var begge jomfruer.

    Jeg var selv startet med p-piller en måned før, fordi det lissom "lå i luften", at det nok ikke ville vare så længe, inden vi skulle at have rigtig sex.

    Min kæreste var ikke typen, der automatisk bare ville bruge kondom (hvilket jeg tror han deler med en del unge fyre), og jeg spurgte min læge til råds.

    Han sagde, at det bedste selvfølgelig ville være kondom, men at han synes jeg skulle starte med p-piller. Hans erfaring var, at flere unge piger blev gravide, fordi de ikke ville "sige fra" overfor deres kæreste, hvis han ikke ville bruge kondom. Dermed ikke sagt, at piger bliver tvunget til sex, for man kan godt have lyst, selvom man ikke vil skuffe sin kæreste...

    Han sagde: Klamydia og gonore kan behandles, men en abort kommer man ALDRIG over!!

    På den måde, mener jeg sikkerhedsforanstaltning!!

    Selvfølgelig synes jeg også kondom er den bedste løsning, men det er ikke alle mænd, der tager det som en selvfølge.

    Desuden har jeg taget p-piller siden jeg var 14 år, og det har altså aldrig påvirket mig negativt.

    Johanne
  • Hvis en fyr ikke kan respektere, at han må bruge kondom, så er han en klaphat og skal ikke have adgang til pigens kønsorganer.

    Han må simpelthen forstå, at han ikke kan gå gennem et seksualliv uden at lære at bruge kondom.
    Et udmærket tidspunkt at lære det er i perioden hvor man kæler og ikke har samleje. På den måde kan han i fællesskab med en kæreste lære at komme over det der issue med at han måske ikke kan holde erektionen. Og han må øve sig når han onanerer.

    Det er IKKE kun pigens ansvar at der bruges prævention (=hun tager p-piller fordi han ikke vil bruge kondom).
  • du kan være helt rolig ingen grund til panik du kan ikke blive gravid sådan, spermen skal være oppe i dig før du kan blive gravid og når dne ikke har været inde kan du ikke blive gravid.
  • Hovedårsagen til at drenge/mænd ikke automatisk bruger kondom er, at de er så vant til at det er pigens ansvar.

    Hun skal bare fylde sig med hormoner - så han kan være lige glad og ikke tage ansvar.

    Tænk bare hvis det var omvendt - at manden skulle tage hormoner for at undgå at blive forpligtet til at få barn i utide? Og - det er forsøgt, der ER lavet en form for p-piller til mænd, men næ nej - de skal ikke have noget klinket, de ser ingen grund til at blive medicineret med hormoner - det kan kvinderne så fuldstændigt kritikløst gøre.

    Det ER altså muligt at have et både levende og aktivt sexliv uden p-piller og uden at blive gravid.

    Jeg er helt enig med Anna, hvis man er for genert til at tage det kondom frem og kræve, at det bliver brugt, så er man heller klar til at blotte sig selv fuldstændigt, hvilket man jo gør, når man har samleje.

    Hvis en fyr vægrer sig ved at bruge kondom, så er der vel heller ingen grund til, at han skal have sex.

    Hvis ikke man har interesse i at passe på sig selv og hinanden -hvorfor så overhovedet fortsætte "bekendtskabet"?
  • Nada skriver:
    "du kan være helt rolig ingen grund til panik du kan ikke blive gravid sådan, spermen skal være oppe i dig før du kan blive gravid og når dne ikke har været inde kan du ikke blive gravid."

    Hvis en fyr får udløsning ved kvindens skedeindgang kan sædceller i princippet trænge ind.
    Det er derfor vi skriver at der er LILLE risiko og ikke skriver at der ingen risiko er... Det er en meget, meget lille risiko - så godt som ikke-eksisterende - men dog en risiko.
  • Tusind tak for de gode råd alle sammen :) ..
    Selvom risikoen er LILLE så har jeg valgt at tag en fortrydelsespille, bar for at være på den sikre side.. På nuværende tidspunkt føler jeg mig ikke klar til sex, men når jeg gør så vil jeg helst bruge kondom, da jeg har hørt at P-piller kan have rigtig slemme bivirkninger og være farlige..
    Anna84 , du fik mig virkelig til at tænke over om jeg egentlig havde lyst til at han skulle gnide sig op og ned af mig? svaret er NEJ. Du har ret med at det ikke noget jeg skal GIVE LOV til men HAVE LYST til og det havde jeg ikke - så jeg vælger at fortælle ham at vi skal tage et skridt tilbage.. Efter denne her episode har jeg virkelig indset at jeg bestemt ikke er klar til sex og konsekvenserne der kan følge med..

    Endnu en gang tak :)
  • Velbekomme :)

    Det er dejligt at høre, at du vil tage dig selv seriøst :) Han må stille sin trang ved onani indtil du er parat :)
Log in eller Registrér for at kommentere.