Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har du mistet et barn af kræft...

Redigeret 17 august, 2011, 22:17 i Mistet et barn
Hej jeg har selv mistet et barn af kræft hun blev kun 4 1/2 år gammel - for nu 7 år siden. Jeg blev medlem af FORENINGEN CANCERRAMTE BØRN som gav og stadig giver os en masse positive oplevelser. Jeg er selv blevet aktiv i foreningen og har været det nu i flere år. Skulle I have lyst til, at høre mere om det må I gerne skrive. Hilsen en mor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvor er det godt, at du skriver. Jeg kender en pige, som mistede sit barn for nogle år siden, og hun sagde at det værste var når folk sagde "jeg forstår dig godt" for de fatter ingenting, som hun sagde. Hun sagde, at man ikke KAN forstå det ved mindre man har prøvet det. Men selvom man ikke forstår det, så kan man jo godt hjælpe - bl.a. ved at henvise til den forening du nævner. Jeg kendte den ikke, men det er vigtigt at kende til den.
  • Indstillinger
    Hej læste tilfældigvis dit indlæg her.
    Jeg er 20 år, og for ca 16 år siden, da jeg var 4½ fik jeg selv konstateret Leukæmi (lægerne fortalte at hvis jeg var kommet på sygehuset bare et døgn senere, havde jeg ikke overlevet).
    og jeg kan godt have det på samme måde som dig, folk forstår ikke hvordan det er, uden at have prøvet det.
    Jeg var lille og kan ikke huske ret meget af hvad der skete, men kan huske nogle få ting, og min familie fortæller en del når jeg spørger (jeg spørger ofte ind til det, da det interessere mig hvad der egentlig er sket med mig dengang), har bl.a. fået at vide at det var så tæt på at min mor havde valgt min gravsten, det er uhyggeligt, og tvivler på at folk der ikke har været der, forstår hvordan det er..
    nogle gange hvis jeg i forvejen har en dårlig dag, kan jeg godt blive rigtig ked af det hvis jeg tænker på min kræftsygdom, og tænke på hvor tæt på det var at jeg ikke overlevede.. til gengæld er jeg meget åben overfor folk, også folk jeg ikke rigtig kender, om hvad jeg har været igennem, også fordi jeg har en tro om at hvis folk ved den del om mig, forstår de nogle af mine holdninger, handlinger og reaktioner...

    så kan kun sige at jeg synes det er en god ide at du linker til den hjemmeside, den kan give megen støtte og forståelse, af folk som netop ved hvad man er igennem og måske er i samme situation..

    MVH Christina
  • Indstillinger
    hej Christina ville lige spøger om er du blevet helt rask eller har du det stadig ja undskyld jeg spøger men er lidt nysgerri
Log in eller Registrér for at kommentere.