Hjem Muskler, led og knogler Knogleskørhed

Underligt formet ribben

Redigeret 15 november, 2010, 07:57 i Knogleskørhed
Hej mit navn er Rasmus... Jeg er sytten år, fylder atten til december.
For omkring fem år siden fandt jeg ud af mit venstre del af ribbenene har en "speciel" form.. Jeg besøgte min læge, som hentede hans kolega ind for at høre hans mening fordi han ikke umidlbart kunne genkende mit tilfælde.
Det er sådan at istedet for at begge sidder af mine ribben bøjer ud, så bojer alle! mine ribben i venstre side indad og skaber derfor en form for "Skål" effekt. Jeg blev to gange røngtenfotograferet for at se om dette var et problem for mit hjerte. Dette vidste sig heldigvis ikke at være et problem.
Problemet er min selvtilid efterhånden nærmer sig rock bottom. Jeg er i det sidste år begyndt at styrketræne en del. Jeg er blevet meget stærkere, større og mere markeret, men alligevel går det mig så meget på fordi det stadigvæk er så synligt. Jeg er desperat efter at vide om hvad men kan gøre, hvis der er noget man kan gøre.. Min læge ser ingen grund til operation fordi det som sagt ikke er helbredsmæssigt farlig situation jeg er i...
Håber på det bedste svar..
Tak på forhånd:)

Kommentarer

  • Det kunne godt lyde som noget assymetrisk Tragt bryst eller fuglebryst

    prøv at kig på denne side og se om der er noget du kan genkende. http://tragtbryst.dk/
  • Hej.

    Spørgsmålet blev stillet i 2009, så vedkommende læser næppe dit svar.
    Du kan altid se hvornår et indlæg er blevet skrevet i det blå felt over overskriften.
  • Anna,

    Jeg har bemærket, at du nogle gange "kvæler" en debat, fordi den er alt for gammel. Du giver dermed i det her tilfælde hamder besked på, at rådet ikke kan bruges. Du har givet ret i at trådstarter nok har opgivet at høre noget som helst omkring sit problem i det her forum, men derfor er det ikke ensbetydende med, at andre ikke kan få glæde af, at en gammel debat bliver hevet frem igen. Faktisk har jeg da oplevet, at en sådan debat er vågnet helt og fuldt til live igen - bare med andre deltagere, der så har fået noget ud af det.

    Fordi noget er skrevet for 1½ år siden, er det jo ikke ensbetydende med, at det så ikke har relevans længere. Det kunne jo være, der fandtes andre, der havde dette problem, og så kunne få glæde af rådet - også selv om der er blevet spurgt omkring det for lang tid siden.

    Hvis en debat kun måtte blive så eller så gammel, så ville Netdoktor vel slette den? Hvorfor synes du, at en gammel debat/et gammelt spørgsmål ikke må tages op igen? Hvorfor mener du, at man er nødt til at starte en ny tråd, hvis man har et problem, eller et råd til noget, der allerede er nævnt?

    Ja, ikke fordi det generer mig, jeg undrer mig bare?
  • Tja... Jeg har nu ikke haft til hensigt at kvæle nogen debatter.

    Ofte bygges der da videre på lange tråde, fordi andre melder sig på banen på tråden med deres eget lignende problem, hvilket sætter gang i debatten. I så fald siger jeg intet.

    Jeg tænkter mere på, at folk der besvarer et spørgsmål for at hjælpe en anden vel ofte gerne vil have respons på det fra den person der stillede spørgsmålet.
    Derfor tænker jeg, at må det være meget rart at vide, at det er længe siden spørgsmålet blev stillet.

    Men jeg tager da hvad du siger til efterretning.
  • Hehehe.
    Respons på et bud på et stillet spørgsmål? Hvor vant er du i grunden til det? Jeg synes da desværre, det er mere reglen end undtagelsen, at folk stiller et spørgsmål - der kommer et bud, måske endda flere, ja, nogle gange måske endda en hel debat starter. Trådstarter melder aldrig tilbage, og man står der og flagrer i vinden.

    Men, jeg forstår da godt, hvor du vil hen.
Log in eller Registrér for at kommentere.