Hjem Ældre Åben debat for ældre

JUL

AnonymousAnonymous
Redigeret 14 november, 2010, 17:23 i Åben debat for ældre
ALLE PÅ DEBATTERNE ØNSKES GLÆDELIG JUL
HILSEN SOLO

Kommentarer

  • Kære Solo.
    Også en rigtig Glædelig Jul til dig og godt nytår.
    Venlig Hilsen HN.
  • ja nu er det snart jul igen---hvordan har du det med julen

    har du nogle gode ideer som er nemmr og hyggelige

    for når man bliver lidt der op ad i årene--er det begrænset hvad man orker----jeg syntes ikke jul er hvad det en gang var---
    eller er det bare mig

    der er doven og ikke gider at stille alle mine flotte nisser op---som jeg en gang elskede at pryde hele mit hjem med----

    lad os høre lidt om ---hvordan holder du jul
  • Hej Solo

    For mig handler jul ikke så meget om alder. Det handler mere om, hvordan jeg har det. Jeg er vokset op i en familie med mange problemer, så når det var jul, blev der lagt et ekstra tykt lag glasur eller julesne hen over det hele. Så skulle alle være smilende og glade og være søde ved hinanden. Jeg kom hurtigt til at opfatte det som hykleri og følte mig 100 gange mere ensom indeni. Det er altså ikke de mest positive og glade følelser, jeg knytter til julen.

    Så jeg har aldrig været noget julemenneske. Da børnene var små, julede vi til den store guldmedalje, for jeg nød at opleve deres glæde og opleve magien igennem dem. Nu er børnene blevet voksne og jeg har igennem de senere år droslet julen ned til et absolut minimum. Den siger mig simpelthen bare ikke ret meget.

    I år skal min yngste datter og jeg holde jul hos min ældste datter i USA, hvor der slet ikke bliver gjort ligeså meget ud af julen. Det har jeg det helt fint med.

    KH Helene
  • til Helene
    ja det lyder spændende den jul du skal have i år- --vi har også rejst nogle gange om julen ---det er dejligt ---så skal man ikke selv stille op til indkøb og det hele ---et år var vi på bustur til Tyskland ---det var så dejligt der skete en del andre oplevelser og så var det kun lige jule aften s middagen og det var meget hyggeligt

    vi har også været i Norge og Frankrig ---hvor vi har mødt vores søn og hans familie ----som er afsted hvert år og står på ski ----og så tager vi ud og spiser jule aften --det er også hyggeligt ----vi er så sammen med dem 3-4 dage og så tager vi hjem ---og de bliver og står på ski--

    men min mand er rigtig gammeldags ---for det er kun jul for ham når han er hjemme---
    men det kan han jo sagtens mene er godt ---for han nyder kun ---han yder ikke til forbredelserne--men samtid er han ikke krævende ---han skal bare sidde i sin stol og jule

    men vi julede meget her hjemme når børnene var små ---og jeg nød den gang ---
  • Jeg skal holde jul for første gang uden min mand, han døde 30. sept.
    Jeg er inviteret ud til vores yngste søn og hans små børn. Så juleri bliver der jo.
    Men ellers har det været sådan, at julen også her er blevet mindre vigtig end før i tiden. Sidste år havde vi ikke noget juletræ og jeg havde kun lige sat et par nisser frem, mest for de små børnebørns skyld.
    Min mand var syg allerede sidste år til jul, så der var ikke overskud til at jule.
    Jeg har selv undret mig over, at glæden ved at pynte op til jul har ikke rigtig været tilstede i flere år.
    Før i tiden elskede jeg julen, det gør jeg stadigvæk på nogle områder. Jeg elsker at sy juleting til mine børn og børnebørn, og jeg elsker at give dem gaver. Men jeg har ikke gnisten til at pynte mit eget hjem op til jul, eller have gæster og lave julemad og alt det der.
    Linette.
Log in eller Registrér for at kommentere.