Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

luft i tarmene - hjælp

Redigeret 14 november, 2010, 03:35 i Nyresygdomme
jeg er en pige på 16 år der udover smerter i siden døjer med luft i tarmene. Døm det ikke før det er prøvet!!! det kan virkelig give mange smerter....
Kan luft i tarmene være et symptom på at noget er galt nede i maven??? i så`fald hvad?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Spørgsmålet er, hvor lang tid du har gået og haft det sådan?

    Hvis det er akut opstået i dag, så skal du få fat i en læge nu, for sådanne akut opståede mavesmerter kan ofte være yderst diffuse og kun en læge kan vurdere, hvad det handler om. Jeg tænker faktisk lige her og nu på blindtarmsbetændelse, det har jeg dog absolut ingen indsigt til at vurdere - men akut opståede mavesmerter skal altid tages alvorligt.

    Men - hvis du har gået i længere tid og haft det sådan, så vil jeg foreslå dig at kontakte din læge på mandag for at blive ordentligt undersøgt om du fejler noget, og så vil jeg foreslå dig at kigge meget grundigt på din kost - for det kunne tyde på, at din mave ikke "bryder sig om" det, du byder den.

    Og så forvirres jeg ganske over, at du skriver under "nyresygdomme" ?
    Luft i tarmene og ondt i siden af maven har så vidt jeg ved, ikke meget med nyre- eller urinvejsygdomme at gøre.

    Held og lykke.
  • Indstillinger
    Kom ved et uheld til at skrive det under dette emne!!! ;b

    Er sikker på det er luft i tarmene!!! (: havde det hele dagen hvor det forsvinder gradvist..... (:

    Ved at dette ikke er blindtarmsbetændelse da jeg har haft samerter i min højre side som er blevet undersogt - for bl.a. blindtarms betændelse.

    Ved godt at luft i tarmene er "normalt" men havde bare overvejet om det kunne være et symprom for noget??
  • Indstillinger
    Ja, men luft i tarmene er meget ofte et symptom på, at der mangler noget i kosten, så den gentager jeg at du bør at kigge grundigt på.

    Der ud over kan det være en god ide at tage HUSK i forbindelse med dine måltider. Og drikke rigeligt med vand.

    Og forresten - fordi du en gang er blevet undersøgt og har fået at vide, at det ikke var blindtarmsbetændelse, så er det ikke ensbetydende med, at du ikke kan få det i morgen. Smerter i højre side skal man altid være opmærksom på.
Log in eller Registrér for at kommentere.