Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

At blive mor??

Redigeret 10 november, 2010, 17:25 i Barnløse i behandling
Hejsa Allesammen..

Jeg har nu siddet og læst alle jeres debatteindlæg, og jeg må sige at det har gjodrt indtryk...

Min kæreste og jeg har været ved lægen i dag og fik en hendvisning til en gynækolog.. Det er underligt at man nu skal til og igennem en masse undersøgelser, for og blive mor, man havde aldrig forstillede sig at man selv var "en" af dem.
Nu går tankerne om jeg overhovedet kan blive gravid? bliver jeg nogen sinde mor? og hvornår sker der noget? hvordan kommer det hele til og gå? gør nogle af alle de prøver / undersøgelser man skal ignnem undt?
Osv osv osv...

Er der nogle her inde, det enten skal igennem en masse undersøgelser eller har været? som vil dele sinde føelser eller oplevelse med mig?

Vh Julie1989

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har selv været alle disse undersøgelser igennem

    jeg droppede p-piller i aug 2008 da jeg ikke synes jeg ville proppe mig med flere hormoner end højest nødvendigt.. dec 08 møder jeg min kæreste der er lidt ældre end jeg, og efter kun 3-4 mdr dropper vi kondomerne og siger at bliver jeg gravid er det jo bare godt nok, men tager det egentlig med ro.. da der er gået et år og jeg stadig ikke er gravid opsøger jeg lægen.. som konstatere at min mens ikke er regelmæssig (for det vidste jeg jo ikke i forvejen? ), men kommer hver 3.-4. mdr. dvs ingen regelmæssig ægløsning..

    det skal lige tilføjes, at jeg som barn havde leukæmi og fik kemo, og fik derefter at vide at jeg godt kunne få problemer med at få børn og at jeg nok skulle få dem inden jeg er 25.. så når min mens så ikke går i orden bliver jeg selvf træt af det hele..

    jeg går til gynækolog nogle gange, og bliver scannet i æggestokkende ósv og alt ser normalt ud.. siden juli 10 blev min mens så normal, og var så ved afsluttende samtale ved gynækolog den 4 okt. lige den dag min mens skulle komme, men hun scannede mig igen og sagde at hun kunne se det var på vej så hun ville ikke gøre mere..

    2 uger senere er min mens stadig ikke kommet, og jeg bliver træt af det, for nu gik det sgu lige så godt med at det kom når det skulle.. jeg gik til læge og snakkede med hende, hun tog en graviditetstest, som viste 2 streger, dvs gravid..

    min pointe med det her er, at selvom alt ser sort ud og bare er træls, så bevar håbet.. når først du slipper tankerne om børn og får det på afstand, kan din krop bedre slappe af og dermed bedre fungere (jeg ved godt at der selvf desværre er en risiko for at der er noget galt med enten din kærest eller du, så i ikke kan få børn, men synes alligevel i skal (jeg vil ikke sige slappe af, for det udtryk bliver man træt af når man forsøger at blive gravid) men prøv at tænke andre baner.. siger ikke det hjælper, men det får din krop til at finde sig selv :)

    al held og lykke med det hele.. håber det lykkedes på naturlig vis :)
  • Indstillinger
    Chris90

    Mange tak for dit svar..

    Det du siger mad at hvis man holde op med at tænke på at blive gravid, så slapper man mere af og har der ved nemmer ved at blive gravid.

    Jah det er rigtig nok, vores læge sagde det godt til mig, men jeg synes bare det er mega svært ikke og tænke på, også fordi man ikke kan lade være med at tænke på om der er noget galt, og om man overhovedet kan blive mor....
  • Indstillinger
    kan sagtens sætte mig ind i at du synes det er svært..
    da jeg stoppede på p-piller, blev jeg ved med at tænke på børn osv, og der gik 2 år fra jeg stoppede, til min mens blev normal, og den blev faktisk normal i det jeg holdt op med at tænke på børn og at blive mor.. og efter kun 3 regelmæssige mens. blev jeg gravid..
    det lyder så fjollet når man siger at man skal tænke på noget andet, for det virker forkert at når man brændende ønsker sig det, kommer det ikke, men når man giver op, kommer det..
Log in eller Registrér for at kommentere.