Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dengue feber - erfaringer?

Min datter er på studie udveksling på Barbados og har muligvis fået dengue feber. Hun er på sygehus på Barbados nu og bliver checket for diverse - hun har haft afskyeligt mange myggestik i de måneder hun har været derude.

Hvis det er dengue, så vil jeg mene at det er første gang hun har det. Så hvis de finder ud af, at det er dengue, bør hun så afbryde opholdet og tage hjem til DK med det samme for at undgå 2. gangs infektion, som kan være langt mere farlig?

Tak for hjælpen fra en bekymret mor!!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror desværre ikke, du kan få den hjælp, du lige nu behøver her på et debatforum, men jeg har da lidt bud til dig.

    Jeg går ud fra, at din datter er på udveksling gennem en organisation, og hun også har fået tegnet en sygeforsikring i den forbindelse? Så kan du godt gå ud fra, at hun med stor sandsynlighed er i de bedste hænder. Umiddelbart vil jeg mene, at man der ovre ved en hel del mere om denne sygdom, end man gør her hjemme, hvorfor svar der fra givet er de bedste, I kan få.

    Mit forslag er, at du kontakter organisationen, der må have en vis erfaring i den slags spørgsmål, og vel sagtens har en rådgivning om, hvor du skal forhøre dig om de rette svar. Jeg kan også foreslå, at du kontakter egen læge her hjemme og forhører dig om, hvor du kan blive bedst muligt informeret. Muligvis det er Seruminstituttet - det er mit gæt, jeg ved det ikke.

    Selvfølgelig skal din datter ikke blive alvorligt syg, men hun er på sit livs oplevelse, hvorfor det må være det absolut bedste, om hun kan blive der ovre tiden ud.

    Min søn var i USA for nogle år siden, og de sygeforsikringer, der krævedes for udenlandske studerende var i hvert fald den gang garant for tiptop behandling, hvis uheldet skulle være ude.
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Mange tak for dit svar! Ja, de har god forstand på det derude, men jeg er selvfølgelig nervøs for om de tager det seriøst. Iøvrigt har jeg også fået at vide at en håndfuld af de andre udenlandske studerende har fået det. Jeg vil lige bore lidt i hvad de har fået af råd.

    Min datter er kommet tilbage fra hospitalet, og så ser vi hvad der sker. Og ellers ja, ringer jeg til min egen læge.

    Tak igen!
Log in eller Registrér for at kommentere.