Hjem Sport, motion og ernæring Sportsskader

Proloterapi til tennisalbue?

Redigeret 4 april, 2014, 08:31 i Sportsskader
HJÆLP

Jeg har tennisalbue og har snart stort set prøvet alt uden held. Har læst at man bl.a. i USA anvender proloterapi, og har succes med det. Er der nogen der kender til om denne behandling kan fås i DK, eller måske Sverige eller Tyskland?

Kommentarer

  • Hej
    Jeg har også Tennisalbue - jeg har for nyligt købt et produkt som hedder Tenease på en hjemmeside der hedder www.motionogliv.dk
    Det gør at jeg ikke går rundt med smerter hele tiden - har nu brugt det i 1 måned og kan varmt anbefale det.

    Jeg håber du kan bruge det til noget.

    Hilsen Christian
  • Hej Christian
    Den ser spændende ud. Er dog i tvivl om den helbreder, eller blot "fjerner" smerterne. Har for over 3 måneder siden påbegyndt en PRP behandling på A2 i Hillerød (privathospital). Det er en langvarig og ret smertefuld behandling, hvor man kun må løfte 4,5 kg i flere måneder.
    http://www.a2privathospital.dk/c/pp2694 ... ndling.htm
    Smerterne i muskler og sener er stort set væk nu, men jeg har i stedet fået smerter på selve albueknoglen. Hvis det går væk i løbet af en måned eller to, så har PRP behandlingen haft en stor effekt, men det er for tidligt at drage nogen entydig konklusion endnu. Umiddelbart har jeg troen på at det virker, ikke mindst fordi man bliver tvunget til at holde en laaaang pause med at belaste albuen. Jeg håber i slutningen af dec. 2010 at kunne skrive herinde, at PRP bare virkede.

    Hilsen Steffen
  • Hej Christian
    Den ser spændende ud. Er dog i tvivl om den helbreder, eller blot "fjerner" smerterne. Har for over 3 måneder siden påbegyndt en PRP behandling på A2 i Hillerød (privathospital). Det er en langvarig og ret smertefuld behandling, hvor man kun må løfte 4,5 kg i flere måneder.
    http://www.a2privathospital.dk/c/pp2694 ... ndling.htm
    Smerterne i muskler og sener er stort set væk nu, men jeg har i stedet fået smerter på selve albueknoglen. Hvis det går væk i løbet af en måned eller to, så har PRP behandlingen haft en stor effekt, men det er for tidligt at drage nogen entydig konklusion endnu. Umiddelbart har jeg troen på at det virker, ikke mindst fordi man bliver tvunget til at holde en laaaang pause med at belaste albuen. Jeg håber i slutningen af dec. 2010 at kunne skrive herinde, at PRP bare virkede.

    Hilsen Steffen
  • Hej igen
    Hvordan er resultatet af din behandling?
    Jeg har stadig positiv effekt af den lille dims jeg købte.
    Den behandling du beskriver er noget med at nedbryde arvæv eller noget i den stil ikke??

    Ser frem til at høre mere om dine resultater.

    Godt nytår

    /Christian
  • Hej.
    Jeg har fået en PRP behandling for 5 uger siden og har stadigvæk mange smerter, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre albuen44 om hvor længe der var smerter og hvordan det går i dag. Eller måske fra andre som har fået en PRP behandling. Mvh Tina
Log in eller Registrér for at kommentere.