Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tråd på pungen

Redigeret 7 november, 2010, 09:21 i Kræft i underlivet
Jeg er en 15 årig dreng på 15 år, og jeg har et problem med min ene testikkel.
Jeg har længe haft en lille tråd på min venstre pung.
Den har været meget lidt øm nogle få gange, men siden jeg har haft influenza i ca. 4 dage, med meget høj feber, begyndte jeg igår(Fredag) at have noget ømhed i den venstre testikkel, som gir en ubehagelig følelse i lille del afmaven samt det venstre lår lige ved siden af testiklen. Og idag er det her stadig.
Det skal siges at den ikke er hævet, men hænger længere fremme end den anden.

Er dette kræft? Eller bare nogle symptomer på min influenza?


Tak, hilsen den bekymrede dreng.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er ikke læge - bare bruger af debatforummet.

    Jeg ved ikke hvad du mener med "en tråd" i testiklen. Men det er sådan set også lige meget...

    Influenza kan godt nok give ømhed i kroppen, men ikke koncentreret i en testikel.
    Feber kan opstå i forbindelse med betændelsestilstande i kroppen, og når du har ondt som du har, er det slet ikke utænkeligt at det er lige hvad det er: En betændelsestilstand.
    Men der er et hav af tilstande der kan give ømhed i testiklen.

    Du har ømhed ikke bare i pungen men med udstråling til lår og mave så du skal efter min mening tilses af en læge.

    Du skal fortælle det her til din mor eller far, og det skal du gøre nu. Man må ikke gå med sådan noget uden at få set på det og behandlet det.
  • Indstillinger
    Begge mine forældre ved det, og de siger at der er ingen grund til bekymring, og forklarer mig alle mulige andre "ufarlige" ting det kunne være. Men siden min feber forbliver høj, synes min mor at jeg burde komme til en læge i løbet af weekenden.
    Det skal dog også siges at det største ømhed fremkommer når jeg mærker på den såkaldte tråd med en lille kugle ovenpå.

    Tak for dit svar :-)
  • Indstillinger
    Det var godt - at du altså holder dem orienterede :)
    Jeg syntes, at du skal sørge for at få lægen til at se på din testikel når du kommer til lægen.
    Dine forældre har helt ret i at det kan være et hav af ting, men derfor er det jo også vigtigt at få kigget på det.
    God bedring!

    Du må gerne lige fortælle hvad det ender med :)
  • Indstillinger
    Det skal jeg gøre :-)
    Tusind tak for venligheden og hurtigt svar. ;-)
  • Indstillinger
    Jeg har nu været til lægen.
    Jeg har på ingen måde kræft.
    Det er bare noget der sker med alderen, og tiden mellem voksen og barn :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.