Hjem Muskler, led og knogler Fibromyalgi

Smerter, træthed og svømning?

Redigeret 5 november, 2010, 09:00 i Fibromyalgi
Hej, jeg vil gerne høre, om der er nogen der har erfaring med svømning sammen med smerter og træthed? Jeg har i omkring halvandet år ikke kunnet løbe eller gå ret meget, uden at få ondt og blive helt udmattet. Men har hørt at lidt svømning er godt, for at holde sig i gang, fordi man fordeler det til flere muskler på en gang. Men har ikke gjort det endnu. Hvis du har smerter og udmattelse/træthed og har prøvet det, hvad synes du så om det? Fik du meget ondt? Jeg snakkede nemlig med en der fik rigtigt ondt af det, men det kan måske være hun kom til at overanstrenge sig.

Mvh Kelle

Kommentarer

  • Jeg har erfaringer med at bassin træning er godt. Jeg går til det en gng i ugen, hvor vi er i lavt vandsbassinet i vores lokale svømmehal som så er opvarmet og med i vandet er fys, som styrer slagets gag. I vand blir man dejlig vægtløs og det afhjælper smerter, derfor vil mange nok give den en tand for meget. men, det må man så tale med fys om i trænings planen. Desuden går jeg på et anet ugentlig træninshold hos fys, som har både sale og redskaber til at udføre det på. Det er rigtig godt..og sidst har jeg så valgt at få løsnende massage af en fys, til løsner alle myoerne læbende. Jeg er henvist af min læge til alt det her.
    Jeg kan sige jeg lider af: polyartrose, fibromyalgi, postraumatisk belastningsreaktion og depression, Men summa summarum er, det hjælper rigtig meget. Kroppen går ikke helt i forfald, man kommer ud af huset og så finder man nye ligestillede at dele erfaringer med, jeg kan varmt anbefale det.
  • Mange tak for svaret. Det lyder jo rigtigt godt, så jeg vil helt sikkert prøve. Og naturligvis ikke overdrive med træningen i starten. :)
Log in eller Registrér for at kommentere.