Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Sex uden kondom

Redigeret 23 oktober, 2010, 03:37 i Seksuel debut
Hej
Jeg er en pige, der næste lige har haft sex med en dreng. Vi synes vi ville hygge os lidt, og det gjorde vi så, men han havde ikke taget kondom på. Da han så sagde til mig "Jeg kommer snart", så sagde jeg "nej" og han trak sig ud af mig. Han nåede ikke at komme.
Men jeg vil gerne vide om der er en chance for at jeg kan være blevet gravid alligevel? - Jeg er på p-piller, og tog nettop den sidste i onsdags og regner med at få menstruation natten til søndag.
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig !

Kommentarer

  • Du mener vel risiko? Chance er noget man håber på.

    Jeg vil mene at risikoen er yderst lille, hvis du vel at mærke har taget dine p-piller korrekt. P-piller beskytter sådan ca. 98% mod graviditet.

    Men - længe inden manden overhovedet kan mærke, at han er ved at få udløsning, er der allerede smuttet jeg ved ikke hvor mange levedygtige sædceller ud, så afbrudt samleje er ikke fornuftig prævention.

    Og når I benytter jer af ubeskyttet samleje, er der også risiko for noget kønsoverført - derfor husk det kondom, hver gang og under hele samlejet.
  • Jeg forstår ikke hvorfor du er bange for at være gravid når du tager p-piller. P-piller beskytter jo netop mod graviditet... Hvis altså man tager dem rigtigt.

    Derfor er det du skal være bange for kønssygdomme. Og du skal få en tid hos lægen så du kan blive testet.

    "Han havde ikke taget kondom på" - det er lige så meget DIT ansvar at sørge for at holde en pause i hyggen for at få det på som det er hans.
Log in eller Registrér for at kommentere.