Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Østradiol-behandling i 15 år

Redigeret 8 januar, 2011, 17:03 i Overgangsalder
Efter en underlivsop.for 15 år siden, hvor jeg fik fjernet livmoder,æggestokke m.m. har jeg været i Østradiol-behandling siden. har ved flere lejligheder spurgt egen læge om jeg ikke skulle slutte, men har fået at vide at jeg skulle fortsætte. Her til sommer var jeg selv fast besluttet på at slutte, efter at have læst om alle de negative sider (m.h.t kræft) Så i samråd med min læge sluttede jeg i juni måned. I starten gav det ikke de store komplikationer, men nu 3 måneder senere er plagerne så store at jeg lige har besluttet at starte igen. Plagerne består af angst,hedeture,hjertebanken, konsentrationsbesvær m.m.
Er der nogen der kan give mig et godt råd om hvad jeg skal gøre. Ser selv ikke anden mulighed end at starte igen med østradiol, da min hverdag samtidig er meget presset, har jeg ikke lige brug for at have denne ekstra belastning lige nu.
Håber på et godt råd meget snart, da jeg er ret desperat.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har også været i behandling med østradiol og jeg er også - efter lægens råd - holdt med dem og har nøjagtig de samme gener som dig! Min læge synes ikke jeg skal starte på østradiol igen - hun er bange for at det bare vil udskyde generne og jeg er i stedet for rådet til at prøve Melbrosia. Jeg har lige sendt bud efter nogen og er spændt på at se hvordan de hjælper efter ca. 2 uger. MVH. BB
  • Indstillinger
    Hej BB! Tak for dit svar. Det er godt at høre at fra andre som har de samme gener. Jeg har desværre været nødt til at begynde med dem igen, da jeg ikke kunne holde generne ud. Også fordi at jeg står midt i en meget svær dagligdag. Så jeg har bare indset at jeg ikke kunne klare det lige nu. Fik også tilbud om melbrocia, men havde ikke mod på det, da jeg havde så hårdt brug for at få det bedre hurtigt. Endnu engang tak for dit indlæg. v.h. A
  • Indstillinger
    STOP MED Østradiol.....
    Jeg har været uheldig - jeg har osse spist østradiol i 5 år og lige førr
    jul fik jeg en blodprop i hjernen - de siger det er pga hormonpillerne og så
    fordi jeg VAR ryger - de 2 ting dur ikke sammen.. så nu spiser jeg ikke de omtalte piller mere og har det igen forfærdeligt - mine hedestigninger er tilbage som før - får utallige hedestigninger om dagen så mit hår driver... ret surt men pillerne er kastet langt væk - ligesom cigaretterne...
Log in eller Registrér for at kommentere.