Hjem Kvinder Åben debat for kvinder

HJÆLP jeg har skedesvamp igen igen

Redigeret 15 september, 2016, 09:41 i Åben debat for kvinder
Jeg er en voksen kvinde over 40 :-) og jeg er TRÆT, træt af at jeg hele tiden skal smøre, spise piller, finde på dårlige undskyldninger for ikke at have sex med min dejlige mand, af skræk for at få svamp igen. Jeg har haft problemer med skedesvamp i stort set hele mit voksne liv, igen og igen er det kommet. Jeg har været til gynækolog mange gange. Prøvet alt hvad der er at prøve (tror jeg) Det er lige så sikkert som amen i kirken 2 dage efter vi har været i seng sammen så kommer det igen, og DET er ikke befordrende for et sexliv skulle jeg hilse og sige. Jeg tror jeg er apotekets bedste kunde med Canesten produkter :-( er der nogle derude der har et godt råd? nogen der måske har prøvet noget alternativt? eller bare har været ved en god gynækolog? Gynækologen jeg har gået ved siger at det er noget jeg bare skal leve med men kan det virkelig være rigtig? Jeg syntes ikke jeg bare vil slå mig til tåls med det. Håber virkelig der er nogen der har et råd.......
«1

Kommentarer

  • Jeg kan desværre ikke hjælpe, men jeg tænker på, om I har forsøgt at bruge kondom ved samleje, og om det hjælper?
    Og naturligvis skal du ikke komme med dårlige undskyldninger overfor din mand for at vige udenom sex. Vær ærlig!
    Indtil du finder en løsning på svampeproblemet kan I udforske andre side af det seksuelle univers hvor I begge får nydelse og forløsning. Oralsex, brug hænderne og forsøg jer med analsex.

    Mit bedste bud på hvad der kan hjælpe er en alternativ behandler: Kinesiolog, biopat, homøopat eller lignende. Det må være værd at prøve i hvertfald.
    Det første jeg tænker på er candida (svamp) som alternative behandlere vist kan gøre noget ved...

    Og så tænker jeg: Er din mand blevet undersøgt? Hvis han bærer rundt på et eller andet (evt. svamp) som han ikke har nogen gener af, så smitter han jo dig hver gang I har sex.
  • Og mit forslag er, at du også finder en anden gynækolog. Man skal da ikke finde sig i en læge, der bare siger, at "det må man leve med".

    Det er naturligvis yderst vigtigt at få undersøgt til bunds, hvad du fejler - og din mand skal selvfølgelig også undersøges, og så skal der handles ud fra de resultater, for det lader til at Canesten for dig udelukkende er symptombehandling - det er årsagen, der skal findes, og der må du simpelt kunne forlange, at der tages fat fra en ende af, og alle muligheder bliver undersøgt.
  • hmm alternativ sex er altså ingen løsning når man har skedesvamp :-( man syntes jo ikke ligefrem at man er skide lækker og sexet så.
    Er der nogle der har prøvet en kinesiolog? og hvad "gør" sådan en?
    Vi har prøvet kondom det er ingen løsning...
  • Slå kinesiologi op på google :-)

    Forstår godt du ikke vil have sex når du har svamp. Jeg mente I kunne gøre andet end samleje når du IKKE har svamp - for at undgå at du får svamp...

    Er din mand blevet undersøgt?
  • Jeg havde skede svamp næsten konstant i 25 år indtil jeg droppede trusseindlæg og i stedet lavde jeg nogen af et gammet pude/dynebetræk.
    For det meste vaskede jeg dem og nogle gange smed jeg dem væk.
    Det kurerede skedesvampwen. Tror det var dels noget kemisk i trusseindlægget og dels det at der blev for indelukket et miljø.
    Venlig hilsen m.
  • Kender det problem fra tidligere:
    1. undgå sæbe og barberskum for neden.
    2. spis ikke for meget sukker
    3. ingen trusse af kunststoffer osv. Kun bomuld.
    4. For mit vedkommende fik jeg 100% sikkert svamp, når jeg havde brugt cykelshorts.
    5. Har hørt noget om atamon/vand skylning.... ved ikke hvordan forholdet er, men måske din læge kan oplyse dig om det???
    6. Måske det vil være en ide at bruge Vivag, som du kan købe i håndkøb på apoteket, når du har været sammen med din mand, hvis det er der, problemet opstår.?? Jeg har nogle gange med held kunnet klare det i opløbet på den måde. Alternativt fik jeg på et tidspunkt en recept fra egen læge på Fluconazol (tror jeg det var), som jeg skulle tage 1 gang om ugen 4 uger i træk, det virkede altså.
    7. Måske I en periode skal bruge kondom, hvis ikke allerede i gør det, og så skulle din mand måske også prøve en behandling.... du kan jo have smittet ham.
    Og..... hils din gynækolog og sig, at det kan man da ikke lære at leve med!
    Rigtig meget held og lykke med det!
  • Hej
    Hermed lidt gode råd:
    Vask undertøj - håndklæder - sengetøj ved 90gr (når jeg bruger det "fine" undertøj som ikke kan vaskes ved så høje gr., bruger jeg trusseindlæg)

    Brug Vivag som forebyggende og ellers Flucanasol (recept) ved "angreb"

    Manden skal altid behandles, da man ellers smitter gensidigt - og så opstår den onde cirkel!!! (manden kan bære smitten uden at være generet af det - heldige asen ;-)

    Undgå lang tids brug af trusseindlæg

    Afskylning efter sex - bare med rent vand/bruser.

    Disse gode råd fik jeg af min doktor for flere år siden, og det har virkelig hjulpet - jeg får det stadig indimellem, men har efterhånden lært at tage det i opløbet

    vh en svampesøster
  • Jeg troede i over et år, at jeg havde svamp, men har nu fået Diagnosen Lischen Slerosus, det er en gynækolog der kan teste for det.... Prøv, at læs om det og se, om du nikker genkende til bare NOGEN a symptomerne.... Ved jo ik hvor du bor, men der ligger en sød og dygtig gyn. i Birkerød...
  • BESTEMT tal med din mand! Jeg havde skedesvamp en periode igen og igen, så jeg spurgte ham jeg var sammen med på det tidspunkt om han ville gå med mig til lægen... Fortalte ham faktisk vi havde en tid og han skulle med. Han fik en kop at fylde (urin), og ret hurtigt fandt vi ud af at det var ham som smittede mig hver gang det var gået væk... Regner ikke med det er det samme for dig, fandt senere ud af at han havde haft kløe et stykke tid. Ifølge hans ven havde han sagt han troede det var ham som smittede mig, men han gad ikke gå til læge. Det forhold sluttede lige der!
    Håber du får det bedre, hvis det er din mand som smitter er det jo nemt klaret;)
  • Fedt med så mange gode svar! Jeg har også lidt af svamp i mange år, indtil en veninde fortalte at svampen ikke kan tåle olivenolie. Siden da har jeg smurt mig med økoolivenolie forebyggende (fx at ca 4 dage før mens eller efter sex) og som behandling hvis jeg bliver angrebet..! Har siden fundet ud af at en anden veninde også bruger olie fremfor cannesten. Jeg har ikke haft i nær så mange problemer siden og så er det meget billigere;) Held og lykke!
Log in eller Registrér for at kommentere.