Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

Erfaringer med stivgørende operation i ankel?

Redigeret 14 maj, 2012, 12:15 i Fod- og knæskader
Hejsa..
jeg er en pige på 17 år som skal have lavet en stivgørende operation af min ankel.. vil bare høre om der er nogen der har prøvet det, eller kender nogle som har været igennem det som kan fortælle lidt om det og hvordan det var efterfølgende mht. sport osv?

Kommentarer

  • Hej.

    Jeg står lidt i samme situation..! Skal ha stivgjort mit hælben. Ville være dejligt hvis der er nogen der har fået det lavet før og kunne fortælle lidt omkring det.
    Det er jo en stor beslutning at tage, specielt når man stadig er et ungt menneske.
  • hvornår skal du have det gjort?
    for det er vidst nok også hælbenet jeg skal have stivgjort..
  • Hej.

    Jeg blev opereret i Juni men det var ikke stivgørelsen denne gang, det var bare et forsøg på at fjerne noget af alt det slidgigt jeg har i hælbenet.
    Min status er uændret, ingen forbedringer efter operationen.
    Har ikke taget den endelige beslutning hvornår jeg vil ha stivgjort hælen men tror det bliver snart.

    Hvad med dig, er du blevet opereret..?

    Mvh Thomas
  • Hej.
    Jeg fik foretaget en stivgørende opr i side funktionen, i juni mdr 2009, men det er kun blevet værre, og det har ødelagt den fremad gående funktion, og har daglig smerter. du skal vide at de første 6 uger har du gips på om må ikke støtte på benet, derefter får du en monnwalker på også i 6 uger, og så er der genoptræningen i meget lang tid. jeg har igen fået moonwalker, og skal bruge den i lang tid, som jeg også fik på efter opr. ikke at det vil ske for dig, men hvis jeg i dag fik tilbudt en sådanne opr, ville jeg sige nej og måsk heller have anklen skiftet, hvilket er det næst skridt jeg skal have gjort. Kan måske godt være at du er blevet opr nu, så jeg håber din er lykkes. :D
    Ilselil61
  • På grund af slidgigt i anklen og smerter ved at gå, tog jeg efter lang betænkningstid imod stivgørende operation i foden.
    Det er nu et halvt år siden og jeg har stadig ondt i anklen og nu også i foden , som har fået en mærkelig facon. Min gangevne er absolut ikke blevet bedre . tværtimod !
    Dertil kommer at jeg døjer med gigt i hoften , fordi jeg går forkert . jeg er aldrig blevet tilbudt genoptræning , selv om jeg har spurgt om det .
    Jeg ville ønske jeg aldrig, aldrig havde fået den operation
    .Mit råd er :Hvis du på nogen måde kan holde det ud så - LAD VÆR!!
Log in eller Registrér for at kommentere.