Hjem Astma og allergi Astma

Åndedrætsproblemer generelt.

Redigeret 16 september, 2010, 16:48 i Astma
Jeg havde nogle åndedrætsproblemer som lille, hvor jeg havde svært ved at få luft ind/ tage dybe indåndinger. Det forsvandt dog i store træk, men nu har jeg de sidste måneder oplevet at problemerne er vendt tilbage. Der er noget Astma i familien, men tror ikke det er mit problem, da jeg ikke hoster overhovedet. Det er utroligt irriterende, og jeg gisper nærmest efter luft hele dagen igennem. Har kigget på nettet hvor jeg fandt en såkaldt BreatheEasy saltpibe (http://www.net2care.com/category.280.article.904). Hvad er dette, og kan det hjælpe? På forhånd tak for svar.

Kommentarer

  • Hejsa.
    Jeg har samme problem i perioder. Så jeg følger lige lidt med her, i håb om der kommer en løsning eller lignende ;)
  • Hejsa.

    Kender ikke produktet dér, så skal ikke udtale mig om hvorvidt det kan hjælpe mod dit/jeres problem eller ej!

    Studsede blot lidt over det du skrev med at det nok ikke var astma fordi du ikke hostede. Man hoster ikke nødvendigvis, fordi man har astma. Under anfald måske, men ikke som et generelt tegn derpå. Hvis jeg eksempelvis ikke tager mit forebyggende astma medicin har jeg åndedrætsbesvær en hel dag igennem, uden decideret at hoste og harke og hive efter vejret.
    Og astma kan sagtens være genetisk betinget i samhold med diverse allergier. Så få det tjekket, om ikke andet for at få det udelukket, hvis ikke det er dét, så tag i den sammenhæng en snak med lægen om hvad det evt så kan være, og om produktet der kan hjælpe på det!

    Hvis I bliver astma testet, bliver I også allergi testet, så på den måde kan dét også eventuelt blive udelukket!

    Good luck.
    Gitte
  • Nogle mennesker synes at saltpiben hjælper. Det du skal tænke på, er om du nu også bruger næsen til at trække vejret med! Mange, rigtig mange mennesker bruger munden når de skal trække vejret. Vi er alle blevet udstyret med næsen med det eneste formål at bruge den til at trække vejret gennem :O)
    Læg mærke til hvor meget du bruger næsen og evt. munden til at trække vejret gennem.
    Munden er til at spise, drikke og tale med :O)
    Det lyder simpelt, det er det også, når først det er blevet en god vane!
  • Ok, tusind tak for de gode råd! Jeg må bare prøve mig lidt frem tror jeg. Skal til lungefunktionstest, så håber den viser noget.
  • Jeg har haft præcis det samme med at jeg ikke hostede og havde åndedrætsbesvær, men nu er jeg begyndt at hoste meget og har nu hostet i næsten 3 uger, men hvad kan tilfældet være? Jeg har prøvet at drikke te, men det virker squ ikke??
Log in eller Registrér for at kommentere.