Hjem Sex & samliv Mandlige sexproblemer

Svie efter udløsning

1356789

Kommentarer

  • Jeg har helt samme problem som mange af de andre skriver, men den forklaring om blæren, synes jeg slet ikke minder om det jeg har.
    Jeg tisser ikke mere end andre (tværtimod), står ikke op om natten for at tisse eller lign. Svien og "trykken" (føles som man skal tisse, og er lige ved at tisse, imens det irriterer)

    For mig kan det komme efter sammenleje, men det er ikke så tit. Hvis jeg onanere, så kommer det næsten hver eneste gang. Startede da jeg var ca. 21-22 år gammel, så havde flere år, hvor jeg ikke havde det.

    For mit vedkommende er det MEGET irriterende, og ville være så lækkert, hvis man kunne finde et middel der kunne hjælpe...... og nej, ingen sex er ikke et middel ;)

    - den frustrerede 81'er
  • Jeg vil anbefale alle at følge linket i Nokair31´s kommentar. Har haft de problemer som I på hver jeres måde beskriver i omkring 15 år. Har også været i gennem alle mulige tests og undersøgelser, men det var ikke før min dengang nye læge sagde Prostatitis, eller betændelse i blærehalskirtelen, at jeg fik en behandling som gav mening. Tilstanden er kronisk, men varmebehandling giver for mig mening. Har i nogle år fået ultralydsbehandling hos en urolog, og det gav god effekt over tid. I perioder hvor smertene og ubehaget er stærke tager jeg meget varme bad (lidt mærkelig da det kan give dryp og tis som er trigget af varmen og udenfor egen kontrol), eller sidder på en varmepude i en halv times tid morgen og aften.
  • Hurraaaa!!!

    Jeg har længe søgt nogen som har samme problem, og har ikke fundet noget - før nu. Har talt med min læge, som har handlet på samme måde som de I andre oplever. Altså test for infektioner i urinen, kønssygdomme og kikkertundersøgelse gennem urinrøret (not funny).

    På sygehuset hvor jeg fik foretaget denne kikkertundersøgelse, konkluderede speciallægen at der intet unormalt var at finde og at jeg bare måtte finde mig symptomerne og tage et par panodiler forud for mine seksuelle aktiviteter. Tak for ingenting !!!

    Jeg gælder mig til at en en læge finder interesse for dette område, eller at en af jer drenge finde en god løsning. Jeg har dog forsøgt med tranebærkaplser, da jeg troede at det var mindre kronisk infektion, men det har kun hjulpet svagt.
  • Hej Drenge!
    Igen igen er det også en befrielse at høre at jeg ikke står alene med dette problem.
    Kan sammenligne mig med de fleste herinde, men det virker dog som om vi ikke alle lider af samme problem?

    For mig startede det nok ca. i 12-13 års alderen og følger mig stadig ca. 2-3 gange om måneden (i nogle perioder oftere).
    Problemet kommer ligeså ofte ved sammenleje som ved onani, faktisk næsten oftest ved sammenleje tror jeg.. Det føles også lidt som tissetræng og medfører at jeg skal sidde på potten de næste 30min. Drikker tit enormt meget vand mens jeg sidder der og tisser små dråber, for at kunne tisse mere, da det er det eneste der dulmer. Fik engang at vide at det kunne have noget med stærk mad - chili og lignende at gøre, men lader ikke til at være det der forudsager problemet...

    Har også været under vatpinden og div. andre ubehageligheder hos lægen men også med negativt resultat.

    Nu må vi da snart ha' fat i en læge så vi kan få en ende på vores problem.

    Hilsen jaan
  • Har det på præcis samme måde, det er dog meget forskelligt hvornår det kommer.
    Jeg oplevede det idag, kan dog ikke huske hvornår jeg oplevede det forrige gang - det er længe siden!

    Spiste stærkere mad idag end jeg normalt gør, tvivler dog på det er det.

    Men ellers er symptomerne som i beskriver dem:

    * Svie få minutter efter udløsning.
    * Konstant tissetrang.
    * At tisse lindre svien, i få sekunder.
    * Varer omkring 30 minutter (hvor jeg vælger at sidde på toilettet, jeg magter simpelthen ikke at løbe frem og tilbage)

    Har søgt lidt på symptomerne og jeg er kommet frem til.. ingen ting! Kun den her tråd, synes det virker lidt underligt.
  • Hej med jer, jeg er en ung dreng på 16 og har PRÆCIS samme problem som mange af jer. Før tiden var det meget slemmere, men da jeg er begyndt at tage nogle forholdsregler vær gang før jeg får udløsning ser det ud til at det stille og roligt er forsvundet.. Hver gang jeg skulle til at have sex eller før jeg skulle masturbere, pisser jeg altid før og det samme gælder lige efter udløsning.. Jeg sørger dog altid for at alt sæden er presset ud af slangen før jeg går på toilettet og så opstår problemet ikke.. Det kun hvis jeg ikke går på toilettet lige efter, og venter nogle minutter at det nogle gange kan være for sent, fordi så snart svien er begyndt går den ikke væk før jeg har siddet på toilettet i de der 30-40 minutter. jeg har også mistænkt sæd som blokere urinrøret som skurken fordi jeg tit oplever at der løber sæd ud mens jeg presser de sidste dråber ud under det smertefulde toiletbesøg.. men min løsning var altid at tisse før og efter udløsning - med det samme!
  • Det er sgu godt at vide at jeg ikke er den eneste med denne irritation, men jeg tror ikke det er nødvendigt med flere kommentarer om at man ikke er den eneste der har det :) Vi ved nu alle sammen at det er en normal ting der sker en gang i mellem, og at der vidst ikke er noget farligt ved det :D
  • @ lotte123
    Jeg er godt klar over at det er et debatforum....men derfor kunne det jo godt være at en doktor eller to i ny og næ kom forbi og ledte efter lignene symptomer....ol.

    Det ville jo være rart at finde en diagnose og derved forhåbentlig også en recept, for det er dælme ikke sjovt.

    Ægteskabet vakler pga. manden i det her forhold (så har man hørt det med) ikke har lyst til sex, netop pga. at det gør så forbandet ondt, med mindre man sidder de 30 minutter og drypper....
    Og det er ikke engang løgn....jeg har virkelig mistet lysten grundet dét. :o(

    @bix2dk
    Det er vist slet ikke de samme symptomer som du beskriver omkring Overaktiv blære - er ret sikker på at det ikke er dét vi fejler her i tråden.

    Men jeg sad tilfældigvis lige og så "Krop umulig".....og hér var der en mand der havde problemer med at der ikke kom sæd ud. Det viste sig at det var fordi hans sæd løb ind i blæren istedet for. Og det skete for 35% af alle diabetes personer.

    Nu har jeg ikke problemer med at der ikke kommer noget ud, men jeg har da diabetes1...så jeg tænkte om det måske stadig kunne have noget med problemstillingen at gøre ?

    Derfor...
    Er der andre der også tilfældigvis har sukkersyge ?
  • Yep - jeg har diabetes type 1. (Se mit tidligere debatindlæg)
  • Puha lyder som lidt af det samme jeg lider af nu. Har i meget lang tid efter Samlege fået vild svigen i mit urinrør og følt jeg konstant skulle tisse. Har været ved urolig på ouh ìg fået lavet kikkert undersøgelse samt en prøve fra min blære for at tjekke om der var noget galt der. Hver gang fik jeg at vide eg var 100 pct iorden. Dette er vildt frustrerende. Jeg har dog fundet lidt hjælp ved brug af ciprofloacin. Det tager sviden med det samme ca efter 30 min. Dog er der jo nok ikke så sundt men det er det eneste der har kunne hjælpe. Har prøvet at lade være med at tage pillerne men jeg kan slet ikke sove om natten da det svider i mit urin rør og jeg kan slet ikke fungere uden søvn. Så ved egentlig ikke om det går væk af sig selv. Men håber nogle kan bruge ciprofloacin som en prøve. Mit bud er det er en bakterie der ikke kan spores.

    Håber ikke det er noget vi skal leve med
    Resten af livet. Urologerne har til sidst sagt jeg har konstant betændelse i prostisis og har også fået piller for det men de har ingen effekt kun når jeg tager ciprofloacin. Håber ikke jeg bliver immun for dem så er mit liv fuldstændigt lige til skraldespanden. Følger nøje med i tråden her. Håber nogle vil kommentere mit indlæg og evt svare på om pillerne også hjælper hos dem.
Log in eller Registrér for at kommentere.