Hjem Mænd Åben debat for mænd

Knude / hård "bule" i penis.

2

Kommentarer

  • Ja, hvis jeg var dig ville jeg kontakte din læge og fortælle evt. din "far" om problemet det er bedre at snakke med sin far om disse ting da han måske selv har haft det samme problem og ved hvad man skal gøre men faktisk sidder jeg sjovt nok selv med det samme problem, da jeg onanerede her lidt tidligere opdagede jeg den lige på midten ved min kønsbehåring det er ligesom en lille ært der er en smule rødt og ville også gerne vide hvordan man skulle kunne tackle det har hørt noget om at det selv kan gå væk men komme igen eller bare være væk for evig og altid, Antibiotika kan vist hjælpe Pencelin etc...
    men held og lykke hos lægen du må meget gerne skrive hvad lægen sagde til dig så vi andre kan få lidt at tygge på Tak :)

    - Anonym Dreng 15 år :)
  • Hej, Jeg er en dreng på blot 14 år og fylder 15 her til Oktober og jeg har et lignende problem for ikke at sige det samme, men altså.
    Mit problem er denne lille "knude/bule" på bagsiden af min penis (på midten for at være ærlig,) den har været der i pænt lang tid og det generer mig voldsomt fordi at den for mig til at føle mig "anderledes" og delvis klam for som de andre har sagt, det er en knude/bule på størrelse med an ært, den er glat og hård, men ikke hårdere end en hård ært, jeg har tænkt meget på om det kunne være en hårstub som var blevet barberet så tæt at den ligesom stak sig fast i huden og at der er groet hud udenover og efterfølgende gået betændelse i det? min ven havde engang en lignende bule men endag da han barberede sig rev han hul på den og et langt hår kom ud? pretty nasty men altså...
    Jeg håber bare ikke at det er noget alvorligt eller vedvarende for jeg vil bare have den væk så hurtigt som muligt for jeg er begyndt at få lavere og lavere selvtillid og nu er jeg ved et punkt hvor jeg begynder at blive bange for mit helbred.
    Og nej, jeg kan ikke snakke med min far om det, han er død så jeg har kun min mor, og helt ærligt.
    Intet ville få mig til at tale med min mor om sådanne ting, det er der abselut ingen normal teenage dreng der ville...
    Men altså, kan man gå til lægen og få det undersøgt uden at min mor for det af vide?
    Det eneste jeg er bekymred for er om min mor finder ud af det...
    Men jeg ville være meget glad for hjælp på nogen måde og i er mere end velkomne til at tilføje min MSN (:CuteFriendFinder@hotmail.com)
    På forhånd tak :)

    Mvh. Meget Urolig Anonym Person.
  • Selvfølgelig kan du gå til lægen, hvad du naturligvis skal gøre, og din læge har altså tavshedspligt - også overfor din mor.

    Men prøv lige at sætte dig ned og gennemtænk hvilke katastrofer, der ville indtræffe, hvis din mor fandt ud af, at du er dybt bekymret for noget ved dit helbred? Jeg tror faktisk, hun først ville blive rigtigt, rigtigt ked af at hendes søn øjensynligt ikke har tillid til hende, og så ville hun garanteret gøre hvad hun kunne for at hjælpe og støtte dig. Hun er vel også klar over, at du netop ikke har en far, du kan tale "mandeting" med, og hun derfor skal være i begges sted. Det kunne jo være, hun gerne ville være der for dig, eller måske kunne hjælpe dig til en kontakt med en mand i jeres familie eller blandt venner, der kunne træde til med den slags, men hvis ikke hun ved, du eventuelt har et sådant behov, så kan hun jo sådan set heller ikke af sig selv finde ud af det, vel?

    Så tænk lige over - ville du holde det lige så hemmeligt, hvis du havde en en bule på fingeren eller i halsen?? Din tissemand er en lige så naturlig del af dig som det andet, jo før du indser det, jo lettere vil dit liv i det hele taget blive, og nej, selvfølgelig skal du ikke vise det frem for din mor, det kan jeg da godt forstå, men at tale med hende om det, kunne måske lette dig langt mere, end du selv tror.

    Men - men - men, du behøver det ikke, du kan sagtens gå til læge uden andres vidende.
  • Hvorfor er mænd, og for den sags skyld også kvinder, så bange for at gå til lægen.????

    Hellere tag til lægen, blive undersøgt og så finde ud af, om der overhovedet er noget at bekymre sig om. For der er ik noget mere irriterende, end at gå og spekulere på noget, som kan løses ved at blive undersøgt af lægen.

    Så for jeres egen skyld, tag til lægen og få den undersøgelse..

    Mvh. Thechef23
  • Det er sjovt der ikke er nogen der skriver hvad lægen sagde?

    Nå, jeg har samme problem og har været til lægen og kan da godt fortælle hvad han sagde. "Peyronies sygdom".

    Det er noget der går i sig selv igen efter 1-1½ år og efterlader typisk penis med opadgående krumning så vidt jeg har læst mig til.

    Jeg vil lige gøre opmærksom på at det jo ikke sikker DU har det samme, så nok en god idé at gå til lægen alligevel. Jeg har det der minder om en lille ært inde i midten af penis, som andre også beskriver her i tråden. Den kan ikke ses overhoved, men kan mærkes hvis man trykker let på penis med tommel og pege :)

    Her er lidt links til dem der er for dovne til at google selv:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Peyronie's_disease
    http://www.healthsystem.virginia.edu/uv ... eyroni.cfm
    http://e-dok.rm.dk/e-dok/e_hoveur.nsf// ... enDocument
    http://da.wikipedia.org/wiki/Peyronies_sygdom

    Ja jeg er heller ikke læge, så man fatter ikke 100% hvad der står, men man kan dog godt forstå det i sin helhed. Pøj pøj med det.
  • Hej alle,

    Jeg kan også melde mig på banen, med en lignende "knude" på venstre side, lige under penis hovedet.

    Det begyndte for ca 12 mdr siden, at jeg fik smerte/det begyndte at spænde i penis HVER gang jeg fik erektion. Jeg troede det gik over, men efter ca 6 mdr, begyndte jeg så at kunne se en forskel når jeg havde erektion, en bulei venstre side, så penis nærmest krummer/peger lidt mod venstre.

    Jeg var bare nysgerrig om i andre også havde smerte/spænding ved erektion ??

    Og ja jeg skal til lægen hurtigst muligt, efter ca 12 mdr tror jeg ikke mere på at det forsvinder af sig selv. er sgu begyndt at blive meget nervøs.

    Mvh LK.
  • Det du har fået (jeg har en selv lige i øjeblikket) er en talgkirtel. Det er en meget, meget lille klump fedt som du kan få rundt på hele kroppen. Du må ABSOLUT ikke klemme, prikke, skære det hvide ud. Da det danner arvæv og det er grimt og er heller ikke så rart.

    Du skal gå til en læge og enten få ham/hun til at få den væk. Eller du kan få medicin som hjælper.
  • For pokker guys! Knuder, buler, ærtelignende dimser og hvad ved jeg kan være alt fra en bums til kræft; så når noget bekymrer jer, så GÅ TIL LÆGEN. Hellere en gang for meget end en gang for lidt - for det ville da være en skam hvis jeres generte ven pludselig ikke duede længere :-)

    Jeg kan garantere jer for, at lægen har set umådeligt mange penisser gennem sin karriere.

    Vi tøser og damer ligger med spredte ben og metaldimser i skeden så snart noget dernede skal tjekkes, så mon ikke I lige skulle kunne klare at vise en bid hud frem?

    Med glimt i øjet
    A
  • Tak for svaret Flemming5000 :)!

    Har en samme slags problem.
    Har en lille "knude" på højre side af penissen på forsiden.

    Det virker ret meget som det samme som i skriver.

    Hvis man fjerner knuden - kan de være skadeligt? evt. skære den af?
    Min knude har ikke en binding til svulme legmerne. Kan mase den helt ud i kanten af forhuden...

    Er selv 16 og lidt bekymret - har ikke været til læge. Men overvejer det. Har haft den i ca. 2/3 uger nu.

    Den gør ikke egentlig specielt ondt. Bare ikke ligefrem noget af være stolt af / pigerne vil sgu nok ikke rigtigt synes om det - selvom det højst sansyndligt egenting er.

    - De bedste hilsner
  • Jeg må også lige melde mig i debatten. Opdagede ligeledes en lille og hård knude i venstre side af svulmelegemet - Meget mere markant er knuden i forbindelse med rejsning.
    Som en anden også skrev, var jeg i starten overbevist om at det var en blodåre, men kom hurtigt på andre tanker. Efter ca 3 uger med den ubudne gæst, gik jeg til min læge. Han kendte udemærket problemet og forsikrede mig om at intet er alvorligt. (Husk at vi ikke nødvendigvis fejler det samme - Så til lægen med jer alle mand!) Dog henviste min egen læge mig til en urulog, så jeg kunne blive helt og adeles beroliget. Det agter jeg at gøre i nærmeste fremtid. At jeg blev henvist til denne urulog tilskriver jeg min læges grundighed, og det at jeg er tydelige nervøs over knudens tilstedeværelse.
    Selve undersøgelsen hos min læge var ganske harmløs og var overstået på under 2 minutter.
    I følge min læge, skulle lidelsen fortage sig og ikke efterlade varige mén, men jeg må høre hvad speciallægen siger, før jeg kan ånde lettet op.

    Det sidste fra mig, må blive endnu en af de mange og gode opsange om den læge eller mangel på samme.
    Afsted og jo før jo bedre - Husk at man alligevel ender hos ham, så hvorfor ikke komme afsted, mens der kan gribes ind hurtigst muligt. Er man ramt af en mere alvorlig lidelse, er det jo bare om at komme i behandling og lider man af et mindre problem kan det spare mange bekymringer, søvnløse nætter og igen få lidt ro i sindet.

    Hilsner fra Yesteray.
Log in eller Registrér for at kommentere.