Hjem Familieliv Sengevædere

Kære sengevædere

Redigeret 23 januar, 2015, 06:31 i Sengevædere
Som mor til en dreng på 11 år, der deler samme problem som Jer, kan jeg godt forstå I syntes at det er problematisk. Vi tænker også en del over det hjemme hos os og ville ønske at vores søn snart måtte holde op med det.
Jeg har endnu ikke læst i nogle af indslagende, om der er nogen der har prøvet de piller der hedder Iminirin (Tror jeg nok). Vi har i samråd med vores læge fået disse, og vores søn skal tage dem i 3 md. efterfulgt af 14 dages pause. Herefter skal vi så se om det har virket. Hvis ikke så starter vi forfra igen med 3 md.
Vores søn er nu tør om natten, med hjælp fra disse piller, hvilket giver os og vores søn en meget mere rolig nat, og en glad dreng der vågner om morgen uden at være våd og som der lugter af urin. Pillerne har ikke kureret problemet, men vi tror at pillerne på længere sigt vil hjælpe vores søn til at blive tør om natten.
Pillerne er også noget mere anvendelige, når man skal sove hos kammeraterne, de lægger nemlig ikke mærke til noget, da pillerne kan tages i forbindelse med tandbørstning. Hjælper 1 pille ikke så tag 2 de første par dage indtil du/I er tørre om natten (de skal lige køres ind i kroppen) herefter fortsættes der med 1 pille pr. nat. Selvfølge skal i sørge for at Jeres læge er med i dette, da pillerne for det første fås på recept, samt at lægen yderligere kan hjælpe dig med at få en tør seng om natten.
Held og lykke til Jer alle, det skal nok stoppe en dag.

Kommentarer

  • Det lyder da som en god ide.
    Jeg tisser også i sengen, og jeg er altså 19.
    Jeg gjorde det da jeg var lille, men har så holdt op.
    Nu er det ski kommet igen og det er bare super nederen, såeh, det lyder som noget jeg vil prøve, tak (:
  • Til Pinky1
    Jeg tror at pillerne virker på alle uanset alder. Er glad for hvis du kan bruge dette til noget. Pøj Pøj med det.
  • Iminirin.
    Jeg er faldet over dette indlæg.
    Er der nogen som har erfaring med de piller, kan vi ældre bruge dem for ikke at skulle op om natten, det ville være skønt.
  • Jeg begyndte at skulle op en del gange hver nat,da jeg var i midt halvtredserne. Jeg fik Minirin, og har nu snart taget det i 10 år med rigtig god effekt. Det har betydet alverden for min nattesøvn. Det er en smeltetablet som lægges under tungen ved sengetid. Det er vigtigt at være tilbageholdende med drikkelse de sidste timer inden sengetid.
    Der blev spurgt også til ældre og derfor skriver jeg i håbet om at andre kan få glæde af det.
    venlig hilsen
    Kirsten carlsen
Log in eller Registrér for at kommentere.