Hjem Muskler, led og knogler Whiplash (piskesmæld)

Kiropraktormanipulationer

Redigeret 30 december, 2010, 15:17 i Whiplash (piskesmæld)
Jeg har en lille rygskævhed(skoliose). Den har overvejende givet mig smerter og træthed nederst i brystryggen ved belastninger. Smerterne trækker ned i højre side af lænden, når jeg belaster ryggen.

I 1995 begyndte min højre hofte at låse, med smerter når jeg gik. Jeg så en kiropraktors annonce i avisen i Odense. Jeg gik til kiropraktoren p.g.a. min højre hofte, der låste!
Kiropraktoren tog røngtenbilleder af min ryg. Han mente, at jeg kompenserede for min skæve ryg i nakken. Jeg havde ingen smerter i nakken, men en fastlåst lænd. Kiropraktorne gav mig ca. 13 manipulationer for højre side af lænden og venstre side af nederste nakke på 3 måneder og desuden drejede han mit hoved fra side til side. Jeg gik desuden til rygtræning i hans klinik.

Efter 3 måneders manipulationer af min nakke begyndte jeg at få spændinger i nakken som udviklede sig til løshed af nakkeleddene med anfald af svimmelhed og hovedpine. Siden behandlingerne har jeg lidt af kroniske nakkesmeerte, som har udviklet sig til slidgigt i nakken, og jeg har fået noget nervevæv i klemme i nakken, således at min venstre skulder sover og snurren i min ringfinger på venstre hånd. Desuden sover min venstre fod. Min lænd er blevet ustabil i højre side med ischias ud i venstre læg og fod.

Jeg har fået fysioterapi iggennem mange år, men træning har ikke hjulpet noget på mine problemer. Jeg har fået anbefalet smertepsykolog ved gigtsanatoriet. Men jeg har ikke kunnet få en henvisning.

Jeg vil gerne høre fra andre personer, der har haft lignende erfaringer med en kiropraktor i Odense.

Kommentarer

  • Hej Bran

    Det er ikke det her, du spørger om, men jeg kan fortælle, at min datter også har scoliose. Hun har været hos en fysiurg og reumatolog. Min datter blev frarådet at få flere kiropraktorbehandlinger, da det er alt for hårdt og slider for meget (på knoglerne går jeg ud fra?). I stedet ville massage være at foretrække.
    Hun har fået nogle øvelser, hun skal lave og hun blev tilrådet at gå til f.eks. svømning eller styrketræning (hvor der skulle tages hensyn til hendes problemer). Men hvis hun valgte yoga, behøvede hun ikke at lave så mange øvelser derhjemme, fik hun at vide.

    Hilsen Helene
  • Jeg har også fået anbefalet yoga og svømning. TAk for dit brev, som jeg blev meget glad for.
  • Hej Bran

    Min datter har lige meldt sig til yoga. I vores kommune er der noget, der hedder 'ryghold'. Det er jo vigtigt, at der tages hensyn til rygproblemerne.

    Held og lykke med det :-)

    Hilsen Helene
  • Hej. Jeg lider af piskesmæld, men lider af lign. symptomer som dig. Jeg havde dog nogen i forvejen, men syntes det er blevet værre efter jeg stoppede hos kiropraktor. Jeg har os været ved en i Odense, hvor jeg startede med 3 behandlinger om ugen i en periode over 6 mrd. Hvor jeg stille og rolig "trappede" ned.
    Jeg har os mistanke om at alle de behandlinger jeg blev rådet til af kiropraktoren har forværret min tilstand.
Log in eller Registrér for at kommentere.