Hjem Hjerne og nervesystem Urolige ben

Ben forsvandt under mig?

Redigeret 15 august, 2010, 19:01 i Urolige ben
Hej.. Begyndte træning for en måned siden, efter en meget lang pause.. Jeg har bl.a. benpres (er 16 år, er ikke specielt stærk overhovedet) har kørt 2*90, 1*100, 10-12 reps..
Men 2 gange har jeg så oplevet noget underligt.. Første gang sad jeg i min seng, havde siddet der et stykke tid så rejste jeg mig hurtigt op, men kunne slet ikke mærke mine ben så jeg styrtede bare ned på gulvet, hvorefter jeg efter 5 sek. så rejste mig op og så kom den der følelse ligesom når benet sover i et lille stykke tid.. Anden gang var her lige før (2-3 uge efter) hvor jeg efter jeg har spist aftensmad rejser mig op og så er det kun mit ene ben jeg slet ikke kunne mærke noget så styrtede bare ind i en stol og ned på jorden (rimelig nederen da mine forældre kigget på:D) og igen rejste jeg mig op og fik den her følelse af mit ben sover.. Det er egentlig ikke ubehageligt føles bare meget underligt.. Har slet ikke haft ømhed i benet eller nogle symptomer for for hård træning i benene, så det burde ikke være overtræning.. Nogle der har prøvet det samme eller ved hvad det kan skyldes?

Stavefejl er gratis..

Kommentarer

  • Jeg tror ikke, at det har noget som helst med din træning at gøre.

    Mon ikke du skulle et smut forbi lægen? Der kan jo være et utal af årsager til det.
  • Du skal en tur til lægen, og så skal du fortælle om både din træning og dine oplevelser her.
    Jeg tror du skal droppe træningen et stykke tid.
    Jeg tror på at du har rygproblemer af en eller anden slags, og så må du slet, slet ikke gå så hårdt til værks.
    Du bliver ikke stærk af at overbelaste dig, tværtimod.
    Træning er godt, men det skal tilpasses til dig.
    Almindeligvis får man smerter i musklerne, det er OK. Men her er der noget andet galt, og det skal tjekkes.
    Hilsen Linette.
  • Har ingen former for smerter eller noget? Da det først skete havde jeg kun trænet 3 gange og det var helt uden nogen speciel belastning på min ryg overhovedet.. Har heller aldrig nogle sinde haft problemer med ryggen. Læste på nettet en artikel om (husker jeg rigtig hed det noget med iskiasnerven) der kunne sætte sig i klemme og det kunne "slukke" alle nerver til benene.. Det problem har mange kajak roere bl.a..
  • Det kan jo være, at du har siddet på en måde, så en nerve er afklemt. Så kan man ikke mærke sine ben, når de "vågner" kommer den der stikkende eller prikkende fornemmelse.
    Men få det alligevl undersøgt, så er du på den sikre side.
    Hilsen Linette
Log in eller Registrér for at kommentere.