Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Hvad kan det være?

Redigeret 15 december, 2010, 16:39 i Hovedpine og migræne
Jeg har i flere år været plaget af hovedpine og migræne udløst af voldsomme myoser. Min læge har aldrig set så slemme myoser, de er nærmest ømme som bylder. Jeg fik så små kramper i arme og ben i nogle timer en dog, hvor jeg bagefter havde mistet mange kræfter i arme og ben. kræfterne kom igen, men jeg skal ikke lave særligt meget, før mine arme er tunge, og der har også været et par dage, hvor jeg følte, jeg havde løbet et maraton. Jeg venter nu på en indlæggelse på et gigthospital, hvor de skal finde ud af, hvad der er galt. Min læge aner det ikke mere.
Jeg har aldrig hørt om noget lignende, så jeg bliv lige nødt til at spørge, om nogen af jer kender til den slags.

Kommentarer

  • Nu har jeg ikke selv nogle erfaring med dit problem, men det fik mig til at tænke på en pige jeg kendte, som led af en sygdom, der gjorde at venerne (de har et specielt navn jeg ikke kan huske) i hendes krop ikke fungere ordentlig og derved ikke cirkulere blodet rundt ordentligt. Det var specielt i benene, hvilket gjorde at hun i princippet altid skal bære nogle specielle tætsiddende støttestømpebukser (lige som støttestrømper man kan købe til at forhindre ubehag i benene til længere flyveture), som netop ligger mere pres på de specifikke vener der står for cirkulationen.
    Og når du siger at du hurtigt bliver træt, kunne det måske være fordi at der ikke bliver transportere nok iltet blod til dine legemer.
    Hvis det giver nogen fornuft i forhold til dit problem kan du ihvertfald nævne ideen over for din læge.

    Held og lykke
  • Er du sikker på, at det er myoserne der er årsag til hovedpinen og ikke hovedpinen, der er årsag til myoserne?
    Sådan var det for mig i mange år. Skiftende læger mente også bare, at jeg led af muskelspændinger og jeg fik alle mulige slags medicin, der ikke hjalp og jeg blev sendt til fysioterapeuter og jeg var hos kiropraktor.

    Efter 27 år læste jeg i en lægebrevkasse om noget, der hedder Hortons Hovedpine og det passede præcist på mine smerter. Jeg tog udklippet med til min læge men han troede ikke rigtigt, at det var det. Han fik mig dog til en neurolog, der straks bekræftede. Og så kunne jeg endeligt få noget medicin, der virkede.
    Da hovedpinen forsvandt, blev muskelspændingerne meget mindre. Smerter gør jo, at man spænder i musklerne.

    Senere startede jeg i terapi for at finde årsagerne til hovedpinen (og fandt dem), så jeg nu er helt kureret for hovedpinen og har ingen myoser - men det er en anden historie :-)

    Hilsen Helene
  • Hej med dig.

    Jeg tænker også i samme retning af Helene.
    Jeg undrer mig over, at du skal indlægges på et gigthospital.
    Jeg vil umiddelbart sige, at en neurolog vil være vigtigt at komme omkring.
    Din læger har selvfølgeligt nok en mening med at sende dig til et gigthospital.

    Men har du været hos en neurolog?
    Umiddelbart findes der ikke mange årsager til så slemme hovedpiner, som du beskriver. Så tag en snak med din læge om det.

    Jeg håber du vil skrive lidt om, hvordan det kommer til at gå dig, og krydser fingre for, at du finder løsningen på den gåde, der lige nu fylder så meget i dit liv.

    Kærlig hilsen Oktober
  • En mulighed er, at få målt dit D-vitamin tal. Du kan også supplere med Kalk og D3 i ca. 14 dage, og så kan du mærke om det hjælper.
Log in eller Registrér for at kommentere.