Hjem Kvinder Overgangsalder

Catapresan mod hedeture?

Redigeret 7 december, 2011, 16:38 i Overgangsalder
Hejsa :)
Jeg har nu læst næsten alle indlæg vedr. gode råd mod hedeture i overgangsalderen, men har ikke set midlet Catapresan nævnt nogle steder.

Jeg er snart 54 år og har været i overgangsalderen i 4 år. Specielt hedeture er mit problem. Jeg har prøvet næsten alle "de alternative" fra Helsam. Måtte opgive og ty til recepten på hormoner. Efter to år med Trisekvens og blødninger, skiftede jeg til Livial, hvor jeg så slap af med blødningerne. Dem har jeg så nu taget i 3½ md. I starten gik det fint, men nu har jeg så et par mdr. i perioder haft muskelsmerter i ryggen og deraf følgende hovedpine og får behandlinger ved en fysioterapeut. Nu har jeg så læst, at Livial kan give led- og muskelsmerter og snakkede med lægen om droppe Livial - og om han et råd mht. hedeture. Han foreslog Catapresan.

Er der ingen der har erfaringer med dem?

Mange hilsner

Kommentarer

  • Hej Baek
    Jeg kender ikke til at have hedestigninger pga overgangsalder da jeg har fået østradiol siden jeg fik fjernet livmoder æggestok og leder for mange år siden pga svære blødninge og stærke smerter.
    Men jeg har et link til medicin.dk : http://www.medicin.dk/(xaqn3cb04jvnmdu451pbcaqc)/show.aspx der kan du læse om midlets eventuelle bivirkninger og andet.

    Jeg håber du får det bedre med disse tabletter for det du er igennem nu er da ikke til at holde til i længden.
    Hilsen Rita.54 år
  • Hej
    Jeg har indtaget Catapresan mod hedeture i ca. 1 måned nu, og de har hjulpet mig helt enormt. Hedeturene er minimeret med 80% og det er til at leve med, synes jeg :-)

    Venlig hilsen
    djuul59
  • Hejsa.
    Jeg har nu prøvet at spise salvie tabletter fra Matas et par måneder og synes de har taget meget af mine hedeture. Og har en veninde som har haft stor hjælp af at tage Chello forte, som også indeholder salvie, disse hjalp efter en måned.

    Håber andre også kan have glæde heraf.
Log in eller Registrér for at kommentere.