Hjem Mænd Åben debat for mænd

Efter operation af forhudsforsnævring.

12357

Kommentarer

  • hej fckersuper.

    Jeg er en dreng, eller mand må jeg vel snart kunne kalde mig, på 19 år. Jeg har selv lige fået foretaget en omskæring her d. 3 dec. i lokalbedøvelse. Hele operationen foregik som planlagt, og tog kun 10 min. efter lokalbedøvelsen begyndte at virke.

    Resten af den dag gik stille og roligt, men om aftenen da jeg ville "kigge til den", var der pludselig en masse blod i underbuksen og ud over bandagen. Jeg fik hurtigt denne af, og puttede en ny på der kunne holde på blødningen.

    Dagen efter var alt fint igen, dog var det noget så smertefuld at få forbindingen af, da blodet i forbindingen var størknet, og havde sat sig fast. jeg skiftede igen, og lige siden har jeg ikke set skyggen af blod. forbindingerne har dog haft lidt gult væske på sig, hvilket jeg tror skyldes det væske der laver skorpen til sår.

    Nu er der gået 5 næsten 6 dage siden operationen. på hver sin side af glansen har jeg to "buler" ud, der ser meget mærkeligt ud, men tror bare det er hævelse. Jeg tager fortsat en forbinding på (består af et par lag toiletpapir), da jeg stadigvæk er lidt øm ved stingene. Derudover er jeg noget nervøs over at skulle have penis alene i underbukserne, da det er noget så følsomt. Men jeg må snart mande mig op, og komme igennem det.

    jeg har ikke haft nogen smerter eller problemer med urinering.

    Hvordan går dine fremskridt?? har du smidt forbindingen helt, og hvordan med hævelse??
  • Hej!

    Det går fremad for mig - klart. Jeg har ingen smerter, og forbindingen smed jeg dagen efter - så var det på med underbukserne, så glans kunne blive hærdet, hvilket jeg kan mærke er ved at lykkedes. Jeg var i skole igen i går, mandag.

    Jeg har ikke oplevet misfarvning overhovedet, men jeg er til gengæld stadig godt hævet. Specielt under glans, er jeg ekstremt hævet, det er som om der hænger en pose ned. Jeg har dog heldigvis ingen smerter, så jeg venter og ser, om ikke det går over.

    Jeg kan ikke klage, det har været meget lettere end forventet!
  • Nu har jeg været oppe hos længe i dag, det blev til en "halv" omskæring. Og nu er jeg kommet hjem, og jeg har ikke skullet tisse endnu. Men den ser godt nok uhyggelig ud, jeg kan ikke rigtig lidt at se på den, fordi det ligner umiddelbart at "øjet" er syet sammen, eller hvordan man skal sige det. er det normalt? - nogle der kan sige hvordan jeres ser ud?

    Er meget bange.. nogle der kan komme med nogle erfaringer?
  • Hej Kattebarn. Jeg er en dreng på 15 som skal have en operation på fredag angående forhudsforsnævring. Jeg var idag til et informations møde hvor vi fik en hel del at vide. Jeg har lige læst det du skrev angående at penis ligner en knold. Lægerne fortalte mig at penis vil være hævet i 3-4 dage og at mange bliver helt overrasket over hvordan deres penis ser ud, da den jo nok aldrig har været vasket ordenligt. Håber min information hjælper.

    Mvh: Mathias

    p.s. Held og lykke med din søn !
  • Hej...
    Jeg blev opereret for forhudsforsnævring for præcis en uge siden ..
    Idag er jeg stadig hævet, og er nervøs for at det er for lang tid at være hævet.
    Jeg fik afvide at man ville være hævet 3-4 dage??

    Hvad synes i man skal gøre i sådan en situation her?

    mvh. simon
  • Hej simon jeg tror nok at du skal regne med at der går lidt længere tid med din hævet penis. Det er jo næsten ligesom hvis man slår sig og får en bule ;-) Jeg er her fået et operation for forhudsforsnævning og alt gik som planlagt. Jeg var meget nervøs ;-) Men det gør naller lige nu et par timer efter :-) Men held og lykke Simon.

    mvh: Mathias
  • Hej.
    Jeg er en gut på 29 der har fået en henvisning til omskæring. Jeg troede egentligt ikke jeg var "berettiget" til en omskæring, men jeg havde åbenbart ret i at der var noget galt.
    Der er simpelthen så meget hud at der samler sig "væske" i folderne hvis jeg har huden trukket tilbage for længe...
    Jeg har været inde og kigge på den hjemmeside der hører til klinikken jeg er henvist til.
    De skriver at de ikke udfører totale omskæringer...
    Kan det være rigtigt... Kan man ikke bede om at de tager det hele af eller?
    Håber der er nogen der har nogle erfaringer....

    Tak
  • Til Jyden29, selvfølgelig kan du bede om en total omskæring. Det gjorde jeg, hvorefter kirurgen lagde snittet en cm oppe på skaftet over volden på glans og samtidig strammede skafthuden lidt. Så min glans er altid helt blottet, og jeg kan ikke skubbe noget hud ud over glans fx ved onani.
  • Hej.
    Jeg blev omskåret igår... Så ligger nu her i sofaen og skal have slået tiden lidt ihjel.
    Så jeg tænkte at jeg ville oplyse lidt om de spørgsmål jeg selv havde, men først fik svar på igår.
    Inden operationen bliver man kaldt ind fra venterummet, og bliver bedt om at skifte til hospitalstøj. Undertrøje, underbukser med knapper så de kan åbnes og sokker. Derefter sidder man i en stol og venter på at blive hentet. Det er en stor motorvej der hvor man venter. Der var 25 igennem den dag jeg var der, så der er masser man kan snakke med :o)
    Når de henter en bliver man kørt op i den stol man sidder i, og hopper selv over på operationsbordet.
    Jeg kunne nøjes med at blive lokalbedøvet. Det foregår ved at de sprøjter 3 steder omkring roden, og når de virker bedøver de resten uden at man kan mærke det. De første par stik kunne selvfølgelig mærkes, men gjorde ikke voldsomt ondt.
    De spurgte selv hvor meget jeg ville have fjernet. De foreslog at de kun fjernede noget af huden, men da jeg sagde at jeg ville have det hele væk, var det overhovedet ikke noget problem.
    Under selve operationen har man absolut ingen smerter... Man kan dog stadig mærke at de bevæger sig rundt dernede. Hvis man kan nøjes med at blive lokalbedøvet, kommer man nogle gange til at kunne mærke noget efter et stykke tid. Det kunne jeg. De gav mig så lidt mere bedøvelse, og fortsatte så igen. Da de var færdige fik jeg en forbinding på og kom op at sidde.
    Efter operationen hopper man selv tilbage i stolen og bliver kørt tilbage.
    Når man kommer ned på stuen, får man at vide at når man har kunnet lade vandet og ellers har det fint, kan man tage hjem når man vil. Jeg var ude af døren mindre end en time efter jeg forlod operationen.
    Da der kommer så mange igennem på sådan en dag, skal du ikke forvente den store patientpleje... Man passer mere eller mindre sig selv, og der er ingen der lige skal kontrollere hvordan den ser ud inden man kan tage hjem.
    Da jeg have ladt vandet, hoppede jeg (noget handikappet) i tøjet, og gik ud og sagde at jeg tog hjem. det var helt ok.
    Man får et telefonnummer man kan ringe til i de første 24 timer efter operationen. Det har jeg dog ikke haft brug for... Heldigvis.
    Selvom jeg ikke havde været i fuld narkose havde jeg en med der kunne køre hjem. Det var en god ide! Jeg havde ret store smerter på turen hjem. (Jeg skulle nok lige ha bedt om noget smertestillende inden jeg forlod sygehuset). Men da jeg kom hjem i sofaen og faldt til ro, var det ikke så slemt mere.
    Det småbløder lidt hele den første dag. Men ikke noget vildt. Jeg havde dog fjernet det yderste af forbindingen, så jeg supplerede op med en simpel forbinding af toiletpapir, for at tage det der måtte komme.
    Jeg er i dag noget overrasket over hvor hurtigt smerterne er forsvundet. Jeg har overhovedet ikke haft nogle gener idag. Og selv badet, og fjernelsen af det sidste forbinding var ikke noget problem.
    Jeg har valgt ikke at have bukser og underbukser på i dag og i morgen, da jeg tror at det vil fremskynde helingen. Er dog nødt til at have noget på efter det, da hovedet jo lige skal "hærdes" inden man skal på arbejde osv.
    De natlige rejsninger der uundgåeligt kommer, er ikke så slemme. Om det er mig der har været heldig ved jeg ikke, men ondt gjorde det ikke. Dog er man jo lidt nervøs for at det skal springe op, så det er bare med at få tænkt nogle andre tanker.
    Jeg håber dette indlæg har besvaret lidt af de spørgsmål der kunne være derude. Jeg kunne som sagt ikke finde svar på alle mine, så hvis du har yderligere spørgsmål, så bare skriv.... Så skal jeg forsøge at svare hurtigst muligt.
  • Hej,

    Jeg synes måske også lige jeg ville smide mine 5 cent ind på emner her.

    Jeg er 32 år, og er netop blevet fuldt omskåret her til morgen på en klinik hvor de også ofte laver denne type operation. Det hele gik egentligt fint, men selvfølgelig kunne jeg mærke de stik der kom når lokal bedøvelsen blev givet, og lægen gav lidt til undervejs som jeg dok ikke mærkede. Men den aspritnings væske, for at rense området, som der blev brugt ja... kartoflerne blev lidt varme så at sige. ;) Men som sagt alt i alt gik selve operationen ok.

    Jeg blev lidt overrasket da jeg skulle fjerne forbindingen som jeg fik på umiddelbart inden jeg forlod klinikken. Jeg skulle ud og tisse, og dette endte med at tage en rum tid, da det dryppede jævnligt med blod, men efter et råd fra klinikken om at tissemanden skulle have luft / og køligt (og der var temmeligt koldt på badeværelset) så har blodårene nok trukket sig lidt sammen og det stilnede mere eller mindre af efterhånden. Men ja der kan stadig sive en smule. De nævnte dog at jeg ikke bør duppe / tøre tissemanden mht det blod der dryppede fordi ellers har det svært ved at størkne og derved holde op med at bløde / begynde at hele. Nå men i hvert fald... her og nu... jeg er noget hævet i højre side hvor huden er syet sammen, og det håber jeg selvfølgelig bliver bedre som dagene går. Lige nu ser det klart nok ikke specielt kønt ud, men jeg kan da læse mig til bl.a. på disse forums at det jeg ser / oplever er helt normalt. Jeg fik noget smertestillende fra klinikken, og en recept på noget mere så jeg har til en 3 dages tid hvilket de mente var rigeligt.

    Jeg ser frem til det heler, og alt er som det skal være. Mht. nervøsitet for sådan en operation så jo jeg var da klart nok nervøs, men det hjalp noget at få stillet lægen og medhjælperen de spørgsmål jeg havde til forløbet, og også at den mand der kom ud fra lægen (smilende i øvrigt) inden det blev min tur, også havde fået lavet præcis samme operation. Jeg håber dog jeg slipper udenom den procentdel der oplevet en infektion, men i så fald skulle der "bare" pinicelin til at slå den infektion ned med.

    Og ja man er lidt følsom på glansen, men det er der jo ikke noget at sige til, som andre også har skrevet, når forhuden altid har "besnyttet" den. Det var vist lige det jeg kunne fortælle i denne omgang, men jeres indlæg har hjulpet og beroliget mig, og så synes jeg lige jeg ville tilføje til debatten for evt. at berolige andre. :-)

    Forhåbentligt har jeg endnu mere positivt at fortælle indenfor de næste par dage.
Log in eller Registrér for at kommentere.