Hjem Mænd Åben debat for mænd

Dagene efter omskæring...

Redigeret 21 januar, 2018, 09:03 i Åben debat for mænd
Nu er det fire dage siden jeg blev omskåret for en for stram forhud. Det er kun halvdelen der er blevet fjernet.

Det gjorde ikke så ondt den første dag. Men nu syntes jeg det begynder at gå mig på.

Desuden synes jeg det er svært at få det vasket ordenligt i badet, for jeg kan ikke rigtig komme ind til stingene da det er så hævet.

OG IKKE MINDST er der også kommet en lille tyk gul plet hvor penis strengen ville have siddet. er bange for det er betændelse, men tager allerede pencilin hvis det skulle være. Vagtlægen anede ikke en skid om noget... fail

Vil gerne høre om andre folks oplevelser og hvornår det ligesom begyndte at gå fremad igen.
«13

Kommentarer

  • pisse svært at finde information om! kan jeg sagtens huske.

    meen... - http://www.danricketts.net/circexpnopic.htm
  • Det lyder altså godt nok som om at der er gået betændelse i det. Det er rigtig vigtigt at du ringer og får en akuttid hos din læge eller henvender dig til det sted hvor du blev opereret, for du risikerer at få arvæv hvis ikke du får behandling for betændelsen
  • Vil bare lige informere om, at det nu er 5 uger siden, og alt er perfekt! Så til jer, der sidder og finkæmmer internettet for information, vil jeg bare råde til at slå koldt vand i blodet. Giv det den tid det tager. (Og at det kommer noget gult puds fra der hvor strengen har siddet, er ganske normalt! det forsvinder med tiden).

    God bedring
  • Hej

    Det er ca. en uge siden jeg blev omskåret. Lægen opfordrede til at gå med ble så penis kan blive holdt oppe og lettere kan komme af med væsker. Det har jeg så gjort samtidig med 3xdaglig sting smørelse med Xylocain og sluge pillen Ibumetin. I nat vågnede jeg og skulle til at flytte på penis fik jeg en papercut fornemmelse på penisstrengen, da jeg undersøgte det på toilettet så jeg at hele bagsiden (huden) havde fået en mørkegrå farve.
    Så jeg ringede til vagtlægen som mente at det var blod fra operationen, det lød nogenlunde fornuftigt, men nu er jeg sku kommet i tvivl om jeg fik forklaret mig ordenligt. Smerterne kommer kort og uregelmæssigt, men ellers gør det ikke ondt. Håber du kan hjælpe:

    - Er det normalt at få mørkegrå hud efter omskæring?!
    - Er du blevet opfordret til at gå med ble? Er det stadig relevant efter en uge?

    Venling hilsen
    Emil
  • Misfarvning kan ikke undgås, men forsvinder i løbet af kort tid (2-4 uger).

    Jeg hørte (heldigvis) intet om ble. Tværtimod fik jeg at vide, at forbindingen skulle fjernes dagen efter omskæringen, så der kunne komme luft til dyret. Har aldrig haft problemer med det at være omskåret, nu på 10. år.
  • Jeg kan tydeligt huske hvilket helved det var de første par uger efter.
    Var også selv i en situation, hvor jeg virkelig var i tvivl om jeg havde forklaret mig godt nok til vagtlægen.

    Men det handler meget om at se tiden an. Det tager tid...
    Brugte ikke ble. Havde bare en forbindingslap som jeg tapede fast om livet.

    Men som sagt - time is of the essence.

    Og kan da lige hurtigt smide en information om, at jeg efter de første 4-5 uger på igen måde har været i tvivl om at det var det bedste valg jeg tog.
  • Låner lige din tråd.
    Jeg er en fyr på 24, som for 6 dage siden har fået udvidet forhuden samt gjort strengen længere.
    Jeg synes her 6 dage efter at jeg er ligeså hævet som jeg var i starten, den er desuden meget øm/følsom. Hvor lang tid vare dette? Jeg bruger nogle engangsvaskeklude til at holde penis på plads så den vender op af.
    Der er ingen umiddelbare tegn på infektion eller andet, bare utrolig hævet og bliver let irriteret.
    Samt hvor mange dage går der inden man får en hel nattesøvn uden at vågne med fed på hvor det gør nuller naller?
    Håber der er nogen der kan hjælpe, eller mener i jeg skal ringe til læge?!
  • Hej Jakob: tak for fine indlæg - lærerige!
    Og hvor fedt, at du sir, det er dejligt at være omskåret - jeg har lige besluttet mig, håber det gir bedre sex-liv - det er ihvertfald meget pænere:-)
    xx
    Carsten
  • Hvir længe skal oenis vende opaf?
  • Hej Urban

    Du skal holde den opad en uges tid...
    Indtil den sådan er "næsten normal" i tykkelse...
    Begynder den at hæve igen, så opad med den...
    De der bind med vinger er fine til den sag... de kan klistres fast i underbukserne.. og syner ikke af noget...
    I øvrigt, så nogle ret stramme underbukser kan være gode at bruge i den tid
Log in eller Registrér for at kommentere.