Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

Det at sluge sæd

Redigeret 10 april, 2012, 14:20 i Åben debat om sex
Når man tænker på at mandens sæd ligner det "snot" der løber ud af næsen, at det kommer ud af urinrøret hvor urinen jo også tømmes ud, samt at det har en lidt fad lugt, kan man egentlig ikke fortænke kvinder i som udgangspunkt at synes at sæd er ulækkert.

Men, og korrigér mig venligst hvis jeg har uret, så er fakta vel:
1) Sæden indeholder et meget lavt antal bakterier (for en rask mand), og er derved et meget rent produkt som eks. er meget mere sterilt end miljøet i mundhulen
2) De stoffer som sæden indeholder er vel ernæringsmæssigt temmeligt gode, eks. fruktose til føde for sædcellerne, protein, vand, diverse metaller og hormoner
3) Der er ingen affaldsprodukter / skadelige stoffer som sådan i sæden
4) Sædens lugt skyldes stoffer der findes i sæden og som har til formål at sikre sædcellerne mod det aggressive miljø i skeden.
5) Der er en del videnskabelige - og sikkert endnu flere uvidenskabelige undersøgelser på området - men jeg erindrer een hvor man fandt at kvinder hvis mænd ikke brugte kondom havde mindre frekvens af depressioner. Og er der evt. noget med brystkræft?

Så for en RASK MAND, er der vel tale om et rent og ernæringsmæssigt sundt produkt, som absolut ingen skade kan forårsage. Og ja, jeg har mange gange smagt min egen sæd, og ville ikke selv have problemer med at spise den, eller for den sags skyld, sæd fra andre raske mænd.

Grunden til mit spørgsmål er at min hustru aldrig har brudt sig om sæden, og efter min mening er det et spørgsmål om uvidenhed. For hvad er eksempelvis lige den store forskel mellem sæd fra en mand og brystmælk fra en kvinde? Lidt firkantet kan men vel sige at mandens sæd er mad til sædcellerne før befrugtningen medens brystmælket er mad til barnet efter fødslen. Bestanddelene i de to produkter er godt nok forskellige, men begge er ikke-affaldsprodukter.

I et samliv ville meget være meget nemmere hvis kvinden accepterede at sæden er et naturligt og fuldstændigt uskadeligt produkt (når manden er rask). Det er for mig ikke et spørgsmål om at kvinden accepterer mig ved at sluge min sæd, men at det betyder at orgasmen bliver bedre såfremt oralsexen fortsætter til og med orgasmen, samt at man undgår lidt praktisk arrangeren før udløsning for at undgå at få udløsningen på sengetøjet.
«1

Kommentarer

  • Det smager afskyeligt.
    Jeg synes, du skal respektere din kones grænser.

    Hilsen Helene
  • Uanset hvor rent et "produkt" sæd er, så må du acceptere, at din kone ikke bryder sig om smagen og/eller konsistensen af din sæd.

    Det anser jeg ikke som hængende sammen med uvidenhed, bare smag og seksuelle præferencer.

    Der er stor forskel på mænds sæd; både smag og konsistens. Og der er stor forskel på vi kvinder - nogle sluger gladeligt, andre kunne ikke drømme om det.
  • Jeg har altid respekteret at min hustru ikke bryder sig om det, og aldrig hverken direkte eller indirekte forsøgt at få hende til at sluge det. Men, jeg tror dog stadig at det at mange piger synes at det er "ulækkert" eller "smager afskyeligt" er et psykologisk fænome forårsaget af manglende viden om fænomenet. Altså at de sætter lighedstegn mellem "næsesnot" og sæd og sikkert tror at sæd er urent/usundt.
  • Bare lige: Hvis du er kommet på/i din kone; falder det dig så ind at slikke det i dig efterfølgende?

    Eller hvad, hvis hun har givet dig blowjob; er du så med på at tungekysse mens hun stadig har det i munden?

    Jeg er er så heldig at have en mand, der fuldstændig kritikløst gør det, men det har jeg aldrig, aldrig oplevet mænd gøre. Næ tak, de skal ikke have klinket noget, og hvis det er sådan, så kan man vel i bund og grund ikke forlange at kvinden skal, vel?
  • Tror ikke der er mange kvinder som nægter at sluge fordi sæd er skadeligt eller ulækkert - for hvis vi snakker bakterier, lugte og urin, så er skaden vist allerede sket når man tager kalorius i munden.

    Nu hører jeg selv til blandt de som syntes det smager udemærket. Men du kan ikke diskutere smag. Min kæreste kan heller ikke lide broccoli, og selv om jeg har argumenteret meget længe om hvor fantastisk sundt og vitaminrigt det er, så er jeg sikker på at det ikke ændrer det faktum at han syntes det smager forfærdeligt!
  • Jeg må bare lige indskyde, at jeg aldrig før har hørt sæd sammenlignet med snot. Og heller ikke hørt det benævnt som urent. Til gengæld er der nogle der ikke syntes om konsistensen, om smagen eller om eftersmagen...
  • @ medis2014:
    Smag og behag er selvfølgelig subjektivt. Når jeg tænker tilbage så er mange af de ting jeg idag sætter størst pris på, eks. kaffe og øl, noget jeg i starten ikke kunne udstå. Efterhånden som man vænner sig til smagen, vil visse ting på et tidspunkt begynde at smage godt.

    Har du kunnet lide smagen fra første færd, eller er det noget der er sket over tid?

    Problemet med fænomenet sæd er, tror jeg, at alle selvfølgelig ved at sæden indeholder en masse sædceller, men meget få ved nok hvad sæden egentlig er. Hvis man derfor tror at man netop har modtaget en slat halvråddent væske med diverse affaldsstoffer, så vil man nok aldrig kunne forliges med smagen.
  • Interessant indlæg. Sundt eller ej, som mand bør man respektere, at kæreste eller kone ikke bryder sig om at sluge sæd. Der kan være mange årsager til dette, smagen kan være ubehagelig eller konsistensen kan måske være en smule kvalm.
    Selv kan jeg faktisk rigtig godt lide det, nok mest fordi jeg for lov at tilfredstille min kæreste og jeg får lov at se ham nyde. Jeg har dog tidligere haft en ekskæreste, hvor jeg ikke brød mig om det. Jeg ved ikke, hvorfor. Men allerede lige efter vi begyndte, at komme sammen, vidste jeg at vi ikke rigtigt passede sammen.
    Jeg tror nu alligevel at man som kvinde kan "lære" at kunne lide det hvis man giver det en chance og hvis manden kan udtrykke hvilken glæde og nydelse han kan opnå ved det.
    Samtidig kan der også være stor forskel på hvordan sæden smager. Jeg synes selv at det smager anderledes og det vil måske for nogle kvinder synes ubehageligt, hvis manden har drukket meget alkohol, er underhydreret eller bare spiser meget usundt. Så hvis manden måske er indstillet på at lave nogle madvaner eller livstil lidt om kan sæden komme til at smage mere neutralt, og derfor være mere bekvemmeligt for de som skal indtage den. - Så kan det pludselig blive sundt for både mand og kvinde;)
  • Noget der skulle kunne ændre smagen:
    Ananas giver en bedre smag til sæden.
    Asparges giver en slem smag til sæden...

    Og der er flere muligheder...

  • min eks's sæd smagte forfærdeligt ! fy føj! men jeg slugte alligevel ... Min nuværende kæreste spiser virkelig meget frugt, og hans sæd smager sødt og slet ikke ulækkert, tror der er en sammenhæng

Log in eller Registrér for at kommentere.