Hjem Kræft Kræft i hoved, mund og hals

Kræftrisiko ved oralsex

Jeg har mødt verdens dejligste mand, og vi har det rigtig dejligt sammen - også seksuelt. Vi dyrker også oralsex, og nu er det, at jeg mener at have hørt noget om, at der er en kræftrisiko ved at dyrke oralsex - noget med en virus under mandesna forhud ?? Er der noget om snakken ??
Hilsen scarlett

Kommentarer

  • jeg har aldrig hørt om det, og jeg har hørt en del om sex, jeg har hørt om at man kan få kræft i ende/tyk-tarmen af ubeskyttet analsex hvis ham der er passiv har kondylomer/kønsvorter og det er noget med virus

    måske en sammenhæng med det du har hørt?
  • Kræft ved oralsex... Det fik en klokke til at ringe hos mig, så lavede lige en søgning: Det er IKKE noget der er værd at bekymre sig om; det er teoretisk muligt at få kræft i svælget på grund af overført HPV-virus, men det er ikke den kræftform du skal bekymre dig om i hverdagen hvis du skal bekymre dig om nogen.
    Det der er mere relevant er, at det er bevist, at der er en øget risiko for livmoderhalskræft ved overførsel af HPV-virus under sex. Det er derfor der er kommet den nye vaccine som alle unge piger får. Der findes 70 typer HPV, og to af dem kan fremkalde kræft, andre kønsvorter og resten ved jeg ikke hvad gør.
  • Jeg har aldrig hørt om det, men teorien ser realistisk ud. Der burde være en substans der irriterede dine indre kønscelleorganisme så de ikke ville delle sig, så burde det være muligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.