Hjem Astma og allergi Allergi

Arggh mine Ben klør KOnstant

Redigeret 17 maj, 2013, 04:30 i Allergi
Hejsa, nu er det sådan at jeg i lidt over 1 måned nu har haft en irreterende kløende på mine ben, og det er kun på min ben at det klør helt vildt..

er der nogen der ved hvad det kan være? det klør ingen andre steder, kun mine øjne, de bliver røde og løbe i vand hele tiden. ligesås snart der kommer vind ind i øjne løber de... :(

det skal også lige siges at det er mest om natten at mine ben klør.

Kommentarer

  • hej, nu er det sådan at jeg i lidt over en uge nu har haft en irreterende kløende på mine ben,og kun i mine ben. Der er nyt i min mad ,jeg spiser Havre Fars med letmælk.Jeg venter på et svar.
    MVH
  • Tjae, hvad kan det være.
    Kan det være:

    Symptomerne på type 2 diabetes
    Symptomerne på type 2 diabetes er svage og der kan være utrolig mange. Men oftest bliver symptomerne forvekslet med almindelige alderdomstegn eller svækkelse. Derfor opdages sygdommen ofte ret sent.

    Symptomer kan være:

    •træthed
    •tørst og hyppig vandladning
    •kløe i skridtet på grund af svampeinfektion
    •kløe på benene
    •sår der har svært ved at hele
    •kramper og uro i benene
    •synsforstyrrelser
    •man føler sult kort efter man har spist


    Det er den eneste ide, jeg kan komme med.
  • Det er nok allergi,jeg er allergisk over for mælk så hver gang jeg spiser noget som indholder mælk klør mine ben og det er kun ben, så måske er du allergisk over for mælk.
  • Jeg har det samme problem mine ben klør konstant havde det sidste sommer og nu er det lige kommet igen.. har været til læge mange gange men uden noget svar, lægen siger det er sansynligt det er noget jeg spiser.

    men fandt ud af det var min summer body lotion med selvbruner i som jeg ikke kan tåle så måske kan det være det :-)
  • Min kæreste har svage veneklapper, hvor symptomerne er hævede ben og ben der klør helt vildt!
    Er Du blevet undersøgt på nogen måde, det er jo vigtigt at Du får den rette behandling da der kan være flere grunde.

    Men, men; Jeg har et arsenal af alovera planter, og selv på min kæreste tager det kløen med det samme, når han får smurt noget af saften fra disse blade på benene.

    For ham er det vigtigt ikke at klø hul da han så får sår der er meget svære at hele...
    Men altså; alovea, sansynligvis også det der kan købes på apoteket, hjælper mod kløen ( også mod mygstik)... kæresten troede mig ikke, men måtte erkende ; jo det hjælper meget!
  • Har haft samme klør på mine ben, hovedsaligt på underben, føder og på ballerne. Var ved at blive vanvittig om natten hvor det var værst. Lægen slog det hen som alm. følgevirkninger af diabetes 2.
    En god ven foreslog mig at prøve om det kunne skylles overfølsomhed overfor metformin, og foreslog mig at jeg prøvede med en halv tablet Alnok til natten.
    Det virkede forbavsende godt og hurtigt, allerede anden nat var min stærke kløe helt væk.
    Alnok fås på apoteket som alm. håndkøb.
  • Redigeret 5 december, 2022, 13:58

    Salve mod kløe - https://aliexpress.com Veldig bra produkt!

  • persille1persille1
    Redigeret 17 november, 2021, 15:32

    Jeg har lige haft kløe på mine ben med udslæt. Huden var for tør. Det hjalp straks, da jeg smurte fugtighedscreme på to gange om dagen.

Log in eller Registrér for at kommentere.