Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bold stiks

Redigeret 26 maj, 2010, 07:01 i Forslag og kommentarer
Hej alle

Jeg lider af en meget svær depression og går ligenu og venter på at komme igang hos en psykiater. Der er dog stadig 3 mdr vente tid og imens jeg venter, så er overskudet meget lavt.

Jeg har dog sagt til mig selv, at jeg skal gå 45 min hverdag, og da jeg var indlagt prøvet jeg noget afspænding med bolde, og det kan virkelig anbefaldes.

De kan købes i de fleste sport butikker og er bolde med pikke på. Så tager man hjem putter dem under fødderne og ruller frem og tilbage i ca 15 min hverdag, det er så fantastisk og har hjulpet mig rigtigt meget.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa,

    jeg bliver helt nysgerrig.
    Hvad gør det præcist for dig med boldene?

    Jeg går selv om kæmper lidt, så jeg er nysgerrig på alt, der kan give lidt afspænding.

    Jeg er begyndt at træne for at presse mig selv og bruge min krop lidt. Men det er ikke helt nemt, at finde grænsen mellem hvornår det er et sundt pres og et usundt pres.

    Mvh. en nysgerrig Oktober
  • Indstillinger
    hej

    Jeg arbejder på en psykiatrisk afdeling, hvor vi har haft stor succes med ball stick massage, som vi kalder det. Ball stick kan virke på flere ting, men vi bruger det meget det manier og depressioner. Ved mani, kan det virke berogligende, men det er vigtig at det ikke vare længere end 10 min. da det ellers kan have modsat effekt. Ved depression kan det og virke berogligende, men også gøre at patienten kan mærke sin egen krop, de kan ofte føle at kroppen flyder ud.
Log in eller Registrér for at kommentere.