Hjem Astma og allergi Astma

Motion efter længere tids sygdom

Redigeret 16 maj, 2010, 04:56 i Astma
Jeg har astma, og plejer ikke at være generet af det, men efter længere tids sygdom hvor jeg var sengeliggende, er min kondition nu ret dårlig. Jeg vil gerne have det godt med mig selv igen, og den bedste måde er at få en bedre kondition, men løb kan jeg slet ikke holde til. Sidst jeg prøvede var jeg lige ved at kollapse pga. besvær med at få vejret.
Hvordan træner jeg mig op igen, uden at jeg ligefrem ødelægger mig selv i forsøget?

Kommentarer

  • Hej hotpop69

    Jeg kan anbefale det der hedder cirkeltræning. Jeg benytter mig af et par DVD'erer til det, men det er nu meget enkelt. Hvis du kender til diverse øvelser der sætter pulsen op og gulvøvelser, så handler det bare om at man veksler måske alt efter kondi 4-5 minutter af hver i den tid man nu vil lade det tage. Hvis du er meget dårlig så kan du jo starte på mindre end de 4-5 minutter.

    Jeg gør det i 45 minutter i alt, med 11 skift.

    MVH

    Anne
  • Hej Hotpop
    Er det et hospitalsophold eller hjemmeophold i sengen med din læges kendskab?
    Jeg vil anbefale dig.
    Du ringer til kommunen og beder om at tale med deres fysioterapeut, fortæller hvad der er baggrunden for din henvendelse og spørger til om de kan hjælp dig med at blive genoptrænet, alt efter hvad du kan holde til.
    Da alt genoptræning ligger hos kommunerne i dag.
    Når det så er så svært for dig at komme igang igen er jeg da ret sikker på at de vil gå ind i at hjælpe dig.
    God bedring og go' søndag
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.