Hjem Øvrige debatter Gode råd - fra bruger til bruger

Psoriasis i hovedbunden

2

Kommentarer

  • Svovlbad har hjulpet her. Læste det egentlig i en debat om sår i hovedebunden. Men valgte at prøve det.

    Det er dette fantastiske produkt på:
    http://www.alkymea.com/da/terapeutisk-p ... soren.html

    Fortynder simpelthen reumysorenen op med vand og fordeler det i hovedbunden. Lader det sidde i 5 min, og skylder det ud.
    Efter få uger er hovedbunden normal. Når det bluser ud igen, så får det en tur. Og jeg påtænker fremover at lave et forebyggende bad, måske en gang om ugen.

    Det har virkelig hjulpet... endelig!

    PS: Man skal lige huske at tage smykker og halskæder af... de kan åbentbart ikke tåle svovlen.

    PPS: Er der nogen som kan forklare hvorfor svovlbad hjælper på psoriasis?
  • Hej alle med pso i hovedbunden.
    Jeg har gennem mange år lidt af pso i hovedbunden, og fik så anbefalet en shampoo af min frisør.
    Jeg prøvede den så, og jubiiii, jeg har ingen symptomer efter brug af shampooen.
    Det er en helt naturlig shampoo uden tilsætningsstoffer, og er egentlig beregnet til brug mod skæl, men virker altså helt eventyrligt også på pso.
    Jeg har også 2 niecer som også har været svært angrebet, og begge er nu også helt symptomfrie. :o)
    Jeg vil selvfølgelig gerne dele den gode erfaring med alle jer, der også lider under denne irriterende hudsygdom.
    Skulle det mod forventning ikke virke, ja så har du bare fået dig en rigtig god shampoo. :o)
    Shampooen kan købes via nettet i England, til en meget billigere penge end den koster hos de få frisører som forhandler den herhjemme.
    Shamppoen er fra firmaet Matrix, og hedder Biolage Scalptherapie Anti Dandruff Shampoo.
    Den koster 7,25 GBP og forsendelse til Danmark koster 5 GBP, så det kan godt betale sig at købe mere end 1 når man bestiller den.
    Jeg vedhæfter et link til den website der forhandler shampooen.
    Prøv det og bliv et glad menneske igen :o)
    Held og lykke
    Irene
    Her kommer linket:
    http://www.beautybay.com/haircare/matri ... ptherapie/
  • Hej .

    Jeg har lige bestilt den shampo som du anbefalede så nu glæder jeg mig til at få den med posten.
    Jeg vil gerne vide hvor tit du vasker dit hår i denne shampo?

    Jeg har i flere år fået Synalar gel til at smøre i hovedbnden og Nicoral til at vaske håret i men det har ikke hjulpet og jeg har lige fået et nyt præparat da
    Synalar er udgået i gel og det nye som jeg lige har fået hedder Betnovat og jeg syntes at det svier i hovedbunden.

    Nu håber jeg på at det shampo fra Matrix også vil hjælpe mig XXXXXXXX

    Randi



    Randi
  • Hej!
    Vedr. psoriasis i hovedbunden med kløen og rødmen.
    Jeg har gennem årene forsøgt næsten alt uden held.
    Nu har jeg fået en gel fra hudlægen der hjalp efter bare 3 behandlinger (nu er jeg så spændt på hvor længe det varer). Men i hvertfald er rødmen næsten væk og dermed også skællene.
    Det er en dyr sag, men åbenbart pengene værd:
    Xamiol gel, kombinationspræparat af Calcipotriol/betamethason.
    Håber dette kan hjælpe andre med denne irriterende lidelse.
    Vh
    Poul Erik
  • Jeg har i rigtig mange år haft problemer med psoriasis i hovedbunden samt i hårkanten. Jeg har benyttet et hav af forskellige produkter lige fra specielle cremer til dyre shampoos. Intet har fjernet det, og de produkter, som jeg har haft mest succes med, de har blot lindret udbruddet. Dog uden at det helt er forsvundet, selvom jeg har benyttet alle brugsancvisninger og råd.
    Her for nylig blev jeg introduceret til argan olien af en veninde, som havde bestilt det. Hun benyttede det mod psoriasis udbrud på armen, samt mod tør hud. På grund af min fortid, så var jeg meget skeptisk overfor en olie. Noget så simpelt burde ikke kunne fjerne eller lindre en sygdom, som vi er mange, der lider af.
    Men jeg må tage min skepsis i mig. FOR SATAN hvor det virker godt og effektivt :D På kun en uge var alle udbrud væk, og jeg alt jeg gjorde var at følge disse to guides på firmaets hjemmeside. En kombination af dem, og mit problem var løst.
    http://shop.cosmos-co.eu/argan-olie-mod-psoriasis-i-16
    http://shop.cosmos-co.eu/argan-olie-til-haret-i-11
    Nu er det slut med udbrud i hovedbunden, og skæl er blevet fortid. Desuden er psoriasis i hårgrænsen væk, og jeg er bare så lykkelig. Hvorfor skulle det tage mig 15 år at finde denne simple behandling?
    Der findes sikkert flere mærker af argan olie på markedet, og jeg har altså ikke prøvet andre end det ene mærke, som min veninde også benytter. De har en flot hjemmeside, som er meget informativ, og der står meget detaljeret, hvordan olien skal bruges. Dog mangler der nogle videoer, hvis du spørger mig. Men det er sikkert bare mig, som er krævende.

    Link til shoppen:
    http://shop.cosmos-co.eu/

    Jeg håber der er andre ramte, som måske kan bruge mine erfaringer.
    De kærligste hilsner
    Louise Hansen
  • Jeg vil dele mine erfaringer med jer i denne tråd, jeg har prøvet mange produktet mod min Psoriasis , jeg har prøvet de skrappe med tjære Basotar®, Inotyl®). men ville gerne finde et mere naturligt produkt, som var skabt af milde ingredienser, og undgå tjæren helt, det produkt fandt jeg efter nogen søgning på nettet, jeg var noget skeptisk (meget skeptisk) over dette milde produkt virkelig skulle kunne have en positiv indvirkning på min Psoriasis i hovedbunden, jeg lod tvivlen komme produktet til gode og bestilte en flaske, og heldigvis for det, efter få hårvaske kunne jeg mærke og se en forskel, Shampooen er fremstillet på Læsø med Restlagt salt fra Læsø Saltsyderi, og den virker bare, den er mild og dejlig, jeg mærker næsten ikke min Psoriasis i hovedbunden mere, takket være denne shampoo. Jeg kan anbefale denne shampoo til hver en tid.

    Jeg køber shampooen på nedenstående link.
    http://www.kingbo.dk/butik/laeso-shampo ... r-og-salt/
  • Prøv evt. med Nizoral shampoo 2 %.
    Det kræver recept fra læge. Nizoral 1% er i håndkøb på alle apoteker.
  • Kan varmt anbefalede kamfercreme/ muskelcreme. Isler Matas egen er super god at smøre med. Har selv prøvet alle mulige lægemidler uden hæld. Og vil give dig ret i med den shampoo fra tiger er super god!
  • Jeg har selv psoriasis og især i hovedbunden, jeg har med stor fordel læse disse gode artikler. Der giver god information om psoriasis og råd til hvad der er at gøre. Den side burde du/I andre også kikke lidt nærmere på. Den har hjulpen mig til at vælge de mest naturlige produkter, men mindst muligt kemi i.

    http://psoriasis-behandling.dk
  • 1) "Loma Lux Psoriasis " som fås hos amazon.co.uk hjælper mange med at hele psoriasis indefra.


    2. Den amerikanske kiropraktor Dr John Pagano har stor success med at kurere psoriasis gennem inspiration af Edgar Cayce. følge Dr. John Pagano/Cayce skyldes psoriasis at tyndtarmen bliver abnorm tynd. Derved kan toksiner og syrer uhindret kan passere tarmvæggene og derved trænge ind i lymfen og derfra videre til blodet.


    Her er et sted hvor de har information og remedier som anvendes i denne protokol


    www.netterstroem.dk

    PS. Jeg er ikke på nogen måde ascocieret med denne webbutik.
Log in eller Registrér for at kommentere.