Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

D3 vitamin fjernede min omfattende psoriasis.

Hej

Jeg skriver blot her inde for at fortælle en jubelhistorie, jeg håber kan hjælpe rigtigt mange andre der også lider af psoriasis.

Jeg har levet med omfattende psoriasis indtil for nylig.

Siden jeg var 16 år har jeg levet med omfattende psoriasis, mange steder på kroppen (De fleste typiske steder. Jeg har arbejdet og studeret om sygdommen, men har efter at have prøvet flere hundrede løsninger uden held fundet løsningen for mig, og jeg tror og håber at det også vil virke på flere andre end mig. Derfor dette indlæg.

Det er D3 vitamin. En dosis på 25 - 50mikrogram pr. dag har givet mig dramatiske forskelle. Store plamager forsvinder eller forbedres betydeligt på under 3 uger, og herefter forsvinder mine symptomer helt indtil videre tyder alt på. Tilsvarende begynder psoriasisen at brede sig igen hvis jeg stopper med at tage vitaminet.....

Håber dette kan være til hjælp for andre, ligesom jeg meget gerne hører fra andre som evt. prøver dette vitamin, som kan fås på apoteket.

Med venlig hilsen

Martin Nielsen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)

    Jeg har lige læst dit indlæg, og vil bare lige spørge om du også havde psoriasis i hovedbunden?
    Min lillebror og det nemlig i hovedbunden.. Tror du også det vil hjælpe at tage D3 vitamin mod det?

    Jeg håber du vil svare :)
  • Indstillinger
    Hej Vinni

    Nu er det jo et temmelig gammelt indlæg, som du har svaret på. Det er måske ikke så sandsynligt, at Martin kigger her igen, når ingen har reageret på hans indlæg dengang.

    Hvis jeg var dig eller din bror, ville jeg da bare prøve!

    Jeg har ikke selv psoriasis, men flere i min familie har det. Og jeg ved jo i forvejen, hvordan psoriasis bliver bedre om sommeren, hvor folk får mere lys og dermed mere D-vitamin. Nogle rejser jævnligt sydpå for at få mere sol.

    Tidligere blev folk advaret mod at få for meget D-vitamin. Nu om dage er det blevet bevist, at man kan tage større doser D-vitamin uden problemer, og at man også kan have gavn af det. Helt op til 100 mikrogram D3-vitamin dagligt er helt ufarligt.

    Hvis jeg var dig, ville jeg bede lægen tjekke D-vitamin-niveauet indledningsvis. Når man skal teste en behandlingsform – her D3-vitamin mod psoriasis – er det en god ide at have nogle fakta på bordet.

    Før i tiden sagde man, at det var o.k., hvis D-vitamin-tallet bare var over 50. Nu om dage skal det være højere, gerne 100-150.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Lige et par rettelser:

    D3-vitamin kan tages i doser op til 250 mikrogram dagligt.

    Niveauet skal ligge mellem 125-200 nmol/l for at have optimal effekt.

    Hilsen Niels
  • Indstillinger
    Hej Niels

    Du har formodentlig ret. Men når jeg skriver noget, har jeg det bedst med at være mere moderat. Mange mennesker er jo i forvejen meget bange for at tage kosttilskud, fordi de hele tiden bliver advaret imod dem, blandt andet af læger og B.T. Tidligere forlød det jo også, at det kunne være farligt at tage D-vitamin.

    Og som du jo sikkert i forvejen ved, er lægerne vildt uenige om, hvor meget D-vitamin det er gavnligt at tage.

    Min erfaring er, at det ikke er godt at være alt for ekstrem, når man videregiver råd, for så står folk helt af! Og hvad kommer der så ud af det?

    Ingenting!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Kameliadame

    Du har helt ret i at der er uenighed ang. hvilket niveau som er optimalt for vores helbred. Men jeg vælger at lytte til de førende D-vitamin forskere, som jo nok har mest forstand på den slags.
    Så jeg ser ingen grund til ikke at fortælle sandheden om hvor meget der er nødvendigt for at vores helbred er beskyttet bedst muligt.
    Det der er vigtig er at niveauet kommer over de 125 nmol/l ellers har det ikke den store effekt. Det er netop over dette niveau at vores immunsystem for alvor kan virke optimalt og derved beskytte os mod en lang række sygdomme som ex. psoriasis. Hvor meget man skal tage er meget individuelt. Jeg selv tager nu 200 mikrogram dagligt indtil maj og starter igen til september med samme dosis. Mit niveau er pt. på 160 nmol/l.

    Hilsen Niels
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg faldt lige over denne video fra en læge konference i USA:

    http://www.youtube.com/watch?v=8wmb8B6E ... re=related

    Dr. Eisenstein fortæller 1:50 min. inde i videoen at de fleste læger han har talt med alle tager 250 mikrogram D3-vitamin dagligt, hvilket han også selv gør. Han anbefaler dog kun 125 mikrogram til hans patienter. Sjovt at lægerne selv tager det dobbelte.

    Hilsen Niels
  • Indstillinger
    Hej Niels

    Personligt synes jeg, at det er sympatisk, hvis lægerne selv går foran og afprøver nye ting på sig selv først :o)

    Derudover kan forklaringen være, at det måske er svært nok at overtale en patient til at tage 125 mikrogram D3-vitamin dagligt, og derfor endnu sværere at overtale patienten til at tage 250 mikrogram!

    Desuden er der forskel på, om man blot vil forebygge D-vitaminmangel, eller om man bevidst vil bruge D-vitamin som behandling for en bestemt sygdom.

    Når man som du, behandler forhøjet blodtryk med D-vitamin, er man måske mere villig til at gå højt op i dosis, fordi man derved sparer sig selv for ubehagelige bivirkninger ved blodtryksmedicin.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Redigeret 29 september, 2019, 08:31

    Creme mod Psoriasis - shytobuу.dk Denne creme har ændret min hud og mit liv.

Log in eller Registrér for at kommentere.