Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

"Forhøjede modermærker"

AnonymousAnonymous
Redigeret 8 april, 2010, 05:31 i Åben debat om kræft
Jeg har nogle modermærker, som er forhøjede..altså de stikker op over huden, ikke meget men jeg har ofte tænkt på om det kunne være noget...

Det er bare en tanke..ved slet ikke noget om modermærker.. men er der nogen der kan evt give mig noget respons?

Tower

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Tower

    Det er en god ide at holde lidt øje med sine modermærker. Faresignalerne er, hvis de begynder at vokse, forandre sig eller at klø. Hvis der er et modermærke, som du synes, ser lidt betænkeligt ud, så synes jeg, at du skal vise lægen det.

    Jeg har et modermærke på kinden, som begyndte at klø. Jeg viste det til lægen, og han kiggede på det under lup, og han kunne straks se, at der ikke var noget farligt i det. Derudover havde jeg et par store modermærker på ryggen, som jeg selvsagt ikke kunne holde så meget øje med. Dem viste jeg også til lægen, som rådede mig til at få dem fjernet. Der var ikke noget sygeligt i dem, men jeg er glad for, at de nu er væk.

    Jeg tror, at det er meget normalt, at modermærker er forhøjede. Det var de to, jeg havde på ryggen. Og det var nok også årsagen til, at jeg var utryg ved at have dem på et sted, hvor jeg ikke så nemt kunne holde øje med dem.

    Altså, hvis du er utryg, så vis dine modermærker til lægen.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Kameliadamen

    Okay har haft dem i lang tid og har ikke turde at gå til lægen, da jeg har så mange andre ting, som jeg døjer med.

    Men vil da helt sikkert tænke over det.

    Tak

    Tower
Log in eller Registrér for at kommentere.