Hjem Mænd Åben debat for mænd

forhudsforsnævring ... creme? HASTER

Redigeret 8 december, 2014, 19:30 i Åben debat for mænd
hej jeg er en dreng på 15 år.

jeg tror at jeg har forhudsforsnævring men er ikke helt sikker.
når min penis er slap kan jeg godt få huden helt tilbage, men når den er stiv kan jeg normalt kun få den ca. 1/4 - 1/2 tilbage.

kan glide creme gøre det muligt for mig at have sex med en pige?

hvad kan / skal jeg gøre, og i så fald kan jeg "blive klar" til tirsdagen efter påske ferien?


P.S jeg har hørt at kan man få en creme til at løsne huden passer det ? og hvis ja kan man så få det i hånd køb?

(undskyld for eventuelle stavefejl, men jeg er LIDT ordblind ;)
«13

Kommentarer

  • For mig ser det ikke ud til at du er ordblind.

    Nå, forhudsforsnævring... Jeg har også hørt om den creme, men det er noget du skal til din læge for at få. Du skal ikke være flov over det, så bare se at komme afsted så du kan komme igang hurtigst muligt :-)

    Med hensyn til sex, så må du være den der bedst ved om det kan lade sig gøre. Hvis det gør ondt på dig når du prøver at trække den tilbage, så vil det gøre ondt at have sex... Men eftersom I skal bruge kondom, kan du jo prøve at øve dig derhjemme i at sætte kondomet på og onanere med det på. Put lidt glidecreme uden på det. Så tror jeg, at du vil finde ud af om det gør ondt, og dermed om du kan have sex.

    Men igen: Du skal tage til lægen med det her problem.
  • Hej, jeg er en dreng på 14 år, jeg har et problem med forhudsforsnævning... :( har været til lægen og hun sagde jeg skulle bruge noget "Salve"/Creme.. har brugt det i 4 uger og det har hjulpet lidt, kan trække min forhud tilbage i slap tilstand hvor det kun går lidt ondt.. men når den så er stiv og jeg prøver at trække mit hud tilbage går det MEGA ondt... ;/ hvad skal jeg gører? bruge mere af cremet? har også hørt om at man kan blive opereret mod det her (:... men det ved jeg ikk helt om jeg har lyst til!.
    Nogen der kan hjælpe med problemet?
    kunne virkelig godt bruge lidt hjælp fra nogen andre drenge/mænd (;

    Kh Benjamin (;
  • Hej Benjamin,

    Du beder om svar fra drenge/mænd - og det håber jeg også, du får, men hvis du har brugt den creme i nu fire uger, og den stadig ikke har hjulpet, som den skal, så vil jeg nu alligevel foreslå dig at gå til din læge igen.

    Du behøver ikke være nervøs for det operative indgreb, det er kun et lille snit, og du vil bagefter bare blive så glad over, at det er gjort, for selvfølgelig skal du ikke have ondt.

    Jeg håber nogle drenge/mænd vil skrive og fortælle dig om indgrebet, og hvordan det har hjulpet dem.
  • Hej Benjamin.

    Nej, du skal ikke bare bruge mere creme. Du skal bruge cremen som din læge fortalte dig at du skal bruge den.

    Fortalte din læge dig ikke, hvor længe du skulle bruge den for at den skulle virke ordentligt?
    Ellers syntes jeg, at du skal ringe til lægen og forklare at du nu har brugt den 4 uger, og du stadig har problemer, og om du bare skal fortsætte og vente eller om I skal tale om operation.

    Det her læste jeg for et stykke tid siden i tråden "Stram forhud hjælp", så jeg har lige ledt efter det for at kunne vise dig det, eftersom du spørger til operationen:

    """"
    Hej.

    Jeg har fået foretaget en lille operation for stram forhud. Det de gør, er at de laver et snit i forhuden på det ene led og syer det sammen på den anden. Det har ikke noget med omskæring at gøre. Operationen er med lokalbedøvelse og gør ikke ondt.

    Bagefter er der en uges tid, hvor det er ret irriterende, og man skal have noget blødt i bukserne foran og gå med løse bukser, men derefter heler det hurtigt. Jeg skrev eksamensopgave den første uge efter operationen, så jeg sad hjemme hele tiden.

    Snak med din læge om det. Det gør det der med pigerne lidt nemmere, når man ved at værktøjet er i orden.

    med venlig hilsen.

    """""
  • hej.

    Vil lige høre om man efter sådan en operation (ikke omskæring), får synlige ar eller lignende?

    min behandling med diproderm, altså den creme der skulle hjælpe, hjalp altså heller ikke mig.

    Vh Hopperen.
  • Hej drenge

    Jeg fik selv lavet en "halv omskæring" i Januar. Operationen var faktisk meget hyggelig :P Jeg blev lokalbedøvet, hvilket gjorde lidt ondt, men ikke noget man dør af :D
    Resten af operationen gik som smurt. Jeg kunne ikke se hvad der foregik og kunne intet mærke. Jeg lå faktisk bare og hyggesnakkede med sygeplejersken ved siden af mig (:

    Den første uge efter operationen, var "Børge" lidt hævet og glansen var meget følsom, men det var ikke noget der gjorde ondt, bare mindre irriterende.

    nu er der så gået lidt over ½år og det ser helt fint ud, der er kun få mindre ar efter operationen.

    Jeg vil klart anbefale en sådan operation, eller en "hel omskæring". Begge dele er meget bedre end at gå med forhudsforsnævring :D

    med hensyn til det der salve/creme: Drop det, det er kun spild af tid at skulle gå at vente på virkningen (hvis den kommer) Der gik et helt år fra jeg fik salven hos lægen, til jeg blev opereret = Spild af tid, få det gjort på den lette måde, nemlig OPERATION (:

    Det var alt fra mig, hej hej :D
  • Gør forhudsforsnævring sådan at ens pik ikke kan vokse ? Vil virkelig gerne vide det, og tak på forhånd :)..

    Kh Benjamin.
  • Nej, det har intet med det at gøre, men dit problem med en forhudsforsnævning kan givet blive værre efterhånden som din penis vokser - så få gjort noget ved det. Ser du har været her inde på netdoktor med problemet i juli måned, nu skriver vi oktober.

    Det er kun dig, der vælger hvor længe du vil gå med et sådant ubehageligt problem, som der i øvrigt nemt kan gøres noget ved.
  • Hej. Jeg skriver her ind til, fordi jeg har et eller andet på min penis. Der er en rød streg om bag min penis, som går fra forhuden tog ned, hvor den bliver tykkere nede ved pungen. Hvad kan denne her røde streg være? Det er næsten lige som et modersmærke eller sådan noget, men jeg har ikke haft den hele tiden.

    Håber i ved det ;).
Log in eller Registrér for at kommentere.