Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Jeg tager ikke min medicin (bricanyl) regelmæssigt,= ok ????

Redigeret 22 marts, 2010, 01:04 i Astma
Hallu (:
Jeg er en pige på 18, jeg har haft astma i de fleste af dem, men heldigvis er det en forholdsvis mild form for astma !
Det varierer mega meget, nogle gange skal jeg lige tage et sug bricanyl. Men største delen af tiden har jeg det helt okay, kan leve et normalt liv, løbe, cykle osv, uden det store besvær.
Nogen gange mærker jeg lidt trykken for brystet, men ikke nok så jeg vil tage et sug. (For det plejer at gå i sig igen.)
Men er det okay ?? Eller SKAL jeg tage medicinen HVER dag ?? Kan det skade mig på længere sigt IKKE at tage nogen form for astma medicin?? også selvom jeg har det helt fint.
Min mening er jo at hvis man kan undvære nogen form for medicin, så skal man gøre det, for det er jo ikk' direkte sundt! (:
Jeg tager medicinen, hvis jeg har brug for det, selvfølgelig!

- Hilsen den energiske !! : D

Kommentarer

  • Hej Energisk

    Det lyder til du har en meget meget mild form for astma, og et kæmpe tillykke med det, det er super at læse.

    Det er en anfaldsmedicin Bricanyl, så det skal man ikke tage fast, men ved behov, så det lyder til det er den helt rigtige måde du bruger det på.

    MVH

    Anne
  • Tak for dit svar (:
    Jeg tager også symbicot (staves?) :b
    Men lige meget hvad slags det er, er det så ok at jeg sådan springer rundt i det? med ikke at tage den regelmæssigt?
    Det kan feks. ikke gøre sådan at mine lunger ikke udvikler sig ordentligt? eller noget derhen ad (:
  • Du bør tage Symbicort som ordineret - eller i hvert fald informere din læge om, hvordan du gør, og få hans mening om det.

    Symbicort er forebyggende medicin, og der er jo en grund til at du får det, eller? Når man er ung, kan man tåle meget, men det har det med at hævne sig senere i livet. Jeg tror at du har brug for mere viden om din sygdom og behandling - det kan du få hos din læge og du kan også kigge på AstmaAllergi Foreningens hjemmeside.
  • Hej.

    Jeg er 22 år og har haft astma i ca.8 af dem...
    som det lyder bruger jeg Bricanyl lidt oftere end dig,
    min læge har fortalt at hvis du bruger Bricanyl mere end 3-4 gange om ugen skal du overveje at bruge forbyggende.
    Jeg har den der hedder Pulmicort som er forbyggende men jeg bruger den ikke, af samme grund som dig
    (Hvis ikke det er nødvendigt så lad være). Men jeg ville bare fortælle dig at hvis du gerne vil bruge forbyggende medicin
    så skal du tage det regelmæssigt, for det meste 2 gange dagligt (fx i forbindelse med tandbørstning.) ellers virker det ikke,
    de fleste oplever først store forbedring i astmaen ved forbyggende medicin efter ca. 1-2 måneder...
    ps. Håber ikke du kan bruge mit svar da det er flere måneder siden du skrev med spørgsmål :P og forhåbenlig har fundet ud af det du ville vide!

    Hilsen joe
Log in eller Registrér for at kommentere.