Hjem Hjerne og nervesystem Urolige ben

Uro i ben?

Redigeret 13 august, 2014, 10:52 i Urolige ben
Hej ville lige høre med alle jer herinde om nogen af jer måske kunde hjælpe mig..

Det startede tilbage i juni måned 2009 jeg vågnede op en nat med exstreme smerter i mit venstre ben, føltes som en slem omgang krampe, varede i ca 4 minutters tid og jeg fik et rødt mærke på anklen.

Blev meget nervøs ringede til vagtlægen som bad mig om at komme han undersøgte det så og sagde det kunde være årebetemdelse fik en smertestillende og blev bedt om at tage til egen læge hvis jeg stadig havde ondt, gjorde jeg så dagen efter og fik samme svar, og blev bedt om at købe noget creme der var smerte stillende og massere ind på stedet jeg havde ondt, kunde mærkes en lille slags kugle/klump på anklen hvor det gør ondt..

Gjorde som lægerne sagde købte enda en ekstra tube creme til at smøre det med og håbede det ville gå i sig selv "hader at gå til læge nemlig" et par måneder efter med smerte der tog til og mit venstre ben havde mere uro i det ringede jeg endnu engang til vagtlægen kom ind og hun sagde der var intet galt selvom jeg nærmest var ved at slå hende ihjel da hun trykkede på min ankel på grund af smerte.. lidt efter tog jeg til egen læge igen som sendte mig på sygehuset for at få foretaget en borrelia test som var negativ og hans eneste svar er han ikke aner hvad der kan være galt måske muskel stress men sagde til ham synes det var svært at forstå når jeg går hjemme og ikke laver det vilde hver dag og har været sådan i et par år. nu vil min læge så exspermitere med noget medecin for at se om det virker, som han selv sagde virker det så virker det...

Har meget uro i mit venstre ben men kun når jeg sidder eller ligger ned når jeg sidder får jeg så også ondt i låret og skinben og når jeg liggerm og sidder spjætter jeg tit med bennet på grund af musklerne sittrer ikke fordi det gør ond men yderst ubehagligt, er begyndt lidt i venstre ben oh her da jeg vågnede idag mit venstre øjenlåg.

mit venstre ben læg skinben føles tit som om jeg lige har haft løbt 200km og overanstrengt det trætte muskler. kan ikke køre bil mere hellere fordi efter 5 minutter gør det meget ondt i venstre ben fordi jeg sidder ned..

har spurgt lægen om det kunde være en blodprop fordi jeg har haft en kedelig hverdag hvor jeg sad ned hver dag i mange time men han sagde nej, har også spurgt om det kunde være dårlig blodcirkulation men også nej, så min læge aner åbnebart ikek hvad det er og gør jeg hellere ikke er, er lidt urolig når man ikek kan få svar på det selv af ens egen læge. lange gåture nu når det er koldt er heller ikke godt mit venstre ben føles træt og tungt..

Anyway håber nogen måske kan hjælpe eller ved noget der kan hjælpe når min læge åbenbart ikke kan..

Kommentarer

  • Hejsa ville lige opdatere min tråd..

    De sidste par dage har det næsten ikke været uro i ben, næsten ingen muskel trækninger ved ikke hvorfor stoppede lidt da jeg blev forkølet men efter en lang gåtur igår hævede min højre fod og kan ikkke gå på den støtte ved ikke om det har forbindelse med det andet synes nu det er vildt underligt
  • Hej, jeg kan genkende dine symptomer med "tunge" ben, "spjæt" og urolige øjenbryn. Jeg har alle disse symptomer + en masse andre som følge af borrelia. Jeg har fået konstateret sygdommen for ca. 9 måneder siden, men den plager mig i høj grad stadig. Har dog fået penicillin 2 gange, men er åbenbart ikke nok.
    Til din info er ingen borrelia prøver 100 % effektive, så selvom din prøve viste negativ, kan den sagtens vise forkert!!
    Det røde mærke på din ankel, du beskriver, kan sagtens være som følge af et flåt bid. Min borrelia viste sig efter ca. 14 dage efter at jeg havde fjernet en flåt fra inderlåret. Efter de 2 uger viste der sig ret pludseligt et temmelig stort rødt mærke.
    Har du andre symptomer end dem du nævner? Jeg har udover de nævnte også hududslæt, hovedpine og hjertebanken for bare at nævne nogle.
  • Takker for svaret, jo jeg har tit hjertebanken men som regel kun hvis jeg ligger ned, også rimeligt tit jeg kan mærke hjerte/puls i fingrene selv ved at placere hånden på for eksempel min kærestes lår eller mit eget..

    ved ikke om det er fordi jeg har vænnet mig til det spjætter ikke så meget mere som før kan dog stadig mærkwe trækningerne i musklerne hver gang jeg har gået ture , cyklet eller efter anden fysisk aktivitet, er dog begyndt at få stikkende smerte i lægen og låret ved gåture :/..

    tror bare jeg efterhånden har vænnet mig til muskel trækningerne så jeg ikke sidder og hopper mere, er dog et par enkle gange kommet i ryggen og ved albuen også..

    må prøve at høre med egen læge igen om jeg ikke kan få et skud pencelin eller 10 :D og måske en ny borrelia test, har fået udskrevet nogle milde slags parkinson piller for at se om det hjælper men er jo ikke fedt hvis det nu er borrelia det drejer sig om alligevel...

    hvis jeg dog har et par dage hvor jeg bare ligger helt stille ikke er aktiv sker der intet, men smerterne ved at sidde ned er kommet tilbage især ved låret gør det ondt føles lidt ligesom man får en til at sidde på skødet der vejer 500kg..

    Men endnu engang takker for svaret man må blive ved med at prøve med lægen er irriterende at ikke vide hvad og hvorfor jo, og skulle have det på denne måde
  • Hej Dreamvoid

    For mig lyder det som D-vitaminmangel.

    Om symptomerne på D-vitaminmangel står der følgende i nedenstående henvisning:

    ”Symptomer ved D-vitaminmangel kommer typisk snigende over måneder til år, efterhånden som patientens D-vitaminmangel forværres. De almindeligste symptomer i starten er almen træthed og muskelsmerter rundt i kroppen og ofte lokaliseret til specielt lår, læg og skulder- nakkemuskler, samt eventuelt krampetendens i arme eller ben og prikkende, stikkende, brændende eller sovende fornemmelse i fødder, hænder og rundt om munden.”

    http://www.osteoporose-f.dk/index.php?id=68

    Som du kan se i de andre indlæg om urolige ben i dette forum, er der flere der har eller har haft D-vitaminmangel eller måske B12-vitaminmangel. Begge dele kan nemt påvises hos den praktiserende læge ved en blodprøve.

    De spjættende, ufrivillige bevægelser kommer nogle gange hos personer med D-vitaminmangel og B12-vitaminmangel. Jeg har en bekendt, der har haft alvorlig D-vitaminmangel og som stadig har disse ufrivillige muskelsammentrækninger. Jeg vil desuden gøre opmærksom på rækken af indlæg fra Marie Sørensen, som har både D-vitaminmangel, b12-vitaminmangel og jernmangel og spjættende ben:

    viewtopic.php?f=50&t=21932

    Hvis jeg var dig, ville jeg sørge for at blive tjekket for alle de vitamin- og mineralmangler som en praktiserende læge kan undersøge for.

    Nogle gange kan man dog godt have sitrende, spjættende ben, uden at der kan findes nogen årsag. Det kan du se i denne tråd om BFS, Benign Fascikulations Syndrom:

    viewtopic.php?f=47&t=18226

    Jeg håber, at du finder en løsning.

    mange hilsner

    kameliadamen
  • Hallo Dreamvoid1
    Jeg kan se det er meget længe siden du har skrev her om dine urolige ben. De ben kender jeg godt, og har ikke fundet nogen løsning på forholdene. Men! mine urolige ben er småting ved siden af dine, du er da svært handikappet af det. Som jeg hører det er det ikke almindelige urolige ben (sådan til husbehov). Du vil sikkert her få lige så mange foreslag til behandling som der er mennesker til i dette forum.
    Jeg vil sige til dig, det har du nok allerede - når din egem læge ikke foretar sig noget, så må du op af stolen og be om en henvisning til nogen der ved noget om sagerne, ellers roder du rundt i blinde.
    Håber du har fundet en afklaring, og at det hjalp.
    Venligst Gladtrud
  • http://www.information.dk/231898


    Man kan læse om de danske prøver her. Det er meget lidt betryggende.

    Gad vide, hvad der sker herhjemme. Folk har ikke meget tillid til deres læge mere. En mand, jeg kender, siger han tager til udlandet, fordi han skal have en operation. Men i danmark udføres den gammeldags og det ønsker han ikke. Han har god kendskab omkring dette.

    Nu har han også råd til det.
  • Hej
    Jeg har de sidste 2-3 uger haft de samme symptomer som du beskriver. Blot ikke så voldsomt.
    Det startede i mit venstre lår, en sovende eller kriblende fornemmelse som sidenhen spredte sig til begge mine ben og ud i armene også. Jeg har nogle gange haft problemer med at sidde fordi det føltes som om det klemte af på noget i den venstre balle, det gik hele vejen ned i benet og i foden. Lige så jeg var øm i musklen dagen efter.
    Det har været væk i nogle dage og kommet så igen, på en lidt anden måde. Nu er det når jeg sidder eller ligger, så snurrer det under fødder og i hænderne, og så i dag også op i armene og i læggene.
    Men jeg mærker ikke rigtig noget når jeg står op, har heller ikke haft spjæt eller lign.
    Der er virkelig mange sygdomme eller tilstande der kan spille ind så vist jeg kan læse mig til. Det er da lidt af en jungle.
    Er henvist til Fys, neurolog og psykolog. Har bedt om at få taget blodprøven også.

    Håber meget på at du/i vil blive ved med at opdatere, så vil jeg gøre det samme. Skal til alle de her undersøgelser i næste uge.
Log in eller Registrér for at kommentere.